  • Data: 2012-12-11 12:19:59
    Temat: Re: Jak traktować moc lamp studyjnych?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Dec 2012, Marek wrote:

    > Po kolei losowe i tańsze lampy 300ws z Allegro, które podają ten czas:

    A to ja wycofuję się rakiem.
    Jakoś tak zakodowane mam wartości dla lamp "naaparatowych", i tam
    widać warunki pracy palników są bardziej śrubowane, czytaj czasy
    o rząd dłuższe. A że mowa była o jednych i drugich, to zupełnie
    bezpodstawnie - nomen omen - lampka mi się zapaliła że coś tu nie
    pasuje. Rzucona gdzieś w wątku teza, odwołująca się do palnięcia
    lampą "na wprost" tylko to zaświecenie pogłębiła.

    > A tak, tu masz rację. Cenna uwaga. W jakich mocach sam byś operował?

    J.w., nie operowałem sprzętem studyjnym :), bo "żarówki
    błyskowej" chińskiej produkcji na pewno do tej kategorii
    zaliczyć nie można :>, jakby co oświetlam w pomieszczeniu
    (światłem odbitym) Minoltą 3600 lub Metzem 58

    Tyle że już sprawdziłem, że w przypadku lamp błyskowych każdą
    popularną tezę (od "nieskończenie krótkiego błysku" poczynając)
    i każde własne założenie trzeba sprawdzić w praktyce z konkretną
    lampą, wtedy człowiek mniej się dziwi ;)
    (a czasem jest zajecie, w celu ustalenia co i dlaczego konkretna
    lampa wyczynia).

    pzdr, Gotfryd