  • Data: 2009-06-30 07:45:25
    Temat: Re: Jak to sie najsprawniej robi ?
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał

    > zaden problem ?
    > czy konieczny jest obiektyw b.szeroki , czy tez mozna rowniez
    > dluzszymi ogniskowymi powiedzmy w okolicach std.
    > to tylko kwestia wymaganej liczyb zdjec , do pokrycia sfery , czy tez
    > jednak lepiej jest szerokim koatem np ze wzgledu na odwzorowanie
    > perspektywy ?

    teoretycznie to można i 200mm użyc,
    ale nie wiem ile zdjęć wtedy trzeba zrobic,
    i jak złożyć np. niebo, he he

    Wg mnie innym obiektywem niz fisheye to nie ma sensu tego robic,
    bo szybko się można zniechecić, za dużo roboty jest wtedy.
    O wiele lepiej zainwestowac w fisheye,
    zwróci sie w postaci czasu i zaoszczedzeniu nerwów przy składaniu
    (w porównaniu ze zwykłym szerokim kątem)

    no i specjalna glowica potrzebna

    Najlepiej poszukaj w Google haseł: qtvr pano, qtvr pano head, nodal point,
    - i najpierw, zanim zaczniesz, przeczytaj wszystko, co znajdziesz o tym,
    (kilka dni Ci zajmie, ale w ten sposób mniej pytań zadasz tutaj,
    a więcej bedziesz wiedział juz na starcie.

    Witek