    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak to sfotografować?
    Date: Tue, 27 Nov 2012 23:29:47 +0100

    > Jeśli użyjesz odpowiedniego programu, to będziesz mógł maskować efekty,
    > np. w Lightroom 4 masz Adjustment Brush:
    > http://help.adobe.com/en_US/lightroom/using/WS39A2F4
    C6-3758-4176-9D6D-B26477EC2C71.html

    O! :-o Czyli Lightroom pracuje na RAWach jak na zwykłych bitmapach? Bo
    plugin Camera Raw traktuje RAW jako całość niestety. A więc jeśli chcemy
    edytować fotkę, to już w 8-bitach :-(

    > Bo to JPG, w zasadzie każda wywoływarka RAW potrafi skutecznie
    > zniwelować szum kolorowy bez utraty szczegółów (pozostawiając lekki szum
    > luminancji) - zapomniałem o tym, ponieważ mam ustawione przyzwoite
    > ustawienia domyślne przy wywołaniu RAW ;).

    Tak, rewelka! To była pierwsza rzecz jaką odkryłem w "wywoływarce" :-D
    Podoba mi się to określenie :-D

    > Nawet przy ciemnych da się używać, chociaż stare Canony mają paskudną
    > maskę (szum we wzorki ;)), to i tak zdjęcia drukują się całkiem dobrze.

    Kupiłem sobie drukarkę, która po skalibrowaniu i na odpowiednim papierze
    daje obraz jak brzytwa. Np. zrobiłem zdjęcie z swojemu zwierzakowi.
    Gdzieś w tle była poduszka. Widać na wydruku półprzejrzysty sterczący
    włos, który stanowi skład jednej z nici. :-D Z jednej strony to fajne,
    ale z drugiej: wszystko wyłazi na fotkach.