    Date: Sun, 20 Feb 2011 14:13:35 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    <ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
    <4d61034a$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijr2fl$lt5$1@inews.gazeta.pl>

    > pisz dokłądniej - chodzi Ci o prędkość średnią z całej trasy...

    Wolniej to wolniej.
    Ktoś kto jedzie raz 100, raz 75, jedzie wolniej niż ktoś kto jedzie cały
    czas 100.

    > ps. tak czy inaczej, dopóki mi tego konkretnie nie wyliczysz, albo nie
    > przeprowadzisz dowodu empirycznego, nie uwieże, ze jadąc z tempomatem
    > zwlaszcza w góach użyskasz niższe spalanie średnie niż samemu
    > kontrolując pedał gazu.

    A skąd Ci się wziął taki pomysł?
    Kontrolując gaz oczywiście że można uzyskać niższe zużycie paliwa niż
    używając tempomatu.

    Napisałem jedynie, że tempomat pojedzie bardziej ekonomicznie niż
    kierowca który robi to źle.