eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem? › Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MI
    SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Sun, 20 Feb 2011 13:04:27 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
    <4d60f166$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <4d61034a$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.249.128
    X-Trace: 1298203466 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2447 83.23.249.128:12300
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351438
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-20 12:24, Kuba (aka cita) pisze:

    > wytłumacz mi ten fenomen, dlaczego z góry musze szybciej sie rozpędzać,
    > niż tracić prędkość pod góre (oczywiście zakłądamy, ze zjazdy mają tą
    > samą długość, co jest trudne w warunkach rzeczywistych, co nie zmienia
    > tematu tych akademickich dysucji)
    >
    > Mam prędkość X
    > Podjeżdzam pod góre tracąc powedzmy 1/4 X
    > Z góry musze ponownie odzyskać te same 1/4 X

    Tylko przeoczyłeś taki szczegół, że w ten sposób pojedziesz po prostu
    wolniej. A to że jazda wolniej kosztuje mniej paliwa, to nie jest nic
    odkrywczego - tyle że pytanie było o tempomat, a nie jeżdżenie wolniej.

    Bez znaczenia na jak ukształtowanej drodze jeżeli sobie zwolnisz o swoje
    1/4X, pojedziesz jakiś czas z tą prędkością, a potem przyspieszysz do X,
    to po prostu przez ten odcinek kiedy jedziesz wolniej samochód będzie
    zużywał mniej paliwa (oczywiście pomijając warunki brzegowe).

    Żeby porównanie dwóch sposobów operowanie gazem miało sens, trzeba
    założyć tą samą prędkość średnią.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: