-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MI
SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
ot-for-mail
Date: Sun, 20 Feb 2011 13:04:27 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
<4d60f166$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 22
Message-ID: <4d61034a$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.249.128
X-Trace: 1298203466 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2447 83.23.249.128:12300
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351438
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-20 12:24, Kuba (aka cita) pisze:
> wytłumacz mi ten fenomen, dlaczego z góry musze szybciej sie rozpędzać,
> niż tracić prędkość pod góre (oczywiście zakłądamy, ze zjazdy mają tą
> samą długość, co jest trudne w warunkach rzeczywistych, co nie zmienia
> tematu tych akademickich dysucji)
>
> Mam prędkość X
> Podjeżdzam pod góre tracąc powedzmy 1/4 X
> Z góry musze ponownie odzyskać te same 1/4 X
Tylko przeoczyłeś taki szczegół, że w ten sposób pojedziesz po prostu
wolniej. A to że jazda wolniej kosztuje mniej paliwa, to nie jest nic
odkrywczego - tyle że pytanie było o tempomat, a nie jeżdżenie wolniej.
Bez znaczenia na jak ukształtowanej drodze jeżeli sobie zwolnisz o swoje
1/4X, pojedziesz jakiś czas z tą prędkością, a potem przyspieszysz do X,
to po prostu przez ten odcinek kiedy jedziesz wolniej samochód będzie
zużywał mniej paliwa (oczywiście pomijając warunki brzegowe).
Żeby porównanie dwóch sposobów operowanie gazem miało sens, trzeba
założyć tą samą prędkość średnią.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.11 13:39 AL
- 20.02.11 13:46 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:54 AL
- 20.02.11 14:13 Tomasz Pyra
- 20.02.11 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:24 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:28 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:32 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:37 Tomasz Pyra
- 20.02.11 15:43 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:45 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:48 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 16:01 J.F.
- 20.02.11 16:03 AL
- 20.02.11 16:20 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=