-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Sun, 20 Feb 2011 11:00:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 38
Message-ID: <ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: abzt68.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298196005 18780 83.9.65.68 (20 Feb 2011 10:00:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Feb 2011 10:00:05 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351405
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> Proste jak strategia energetycznej walki powietrznej ciężkich myśliwców z
> II wojny światowej :)
>
> Po prostu zwalniając pod górę, potem tą straconą prędkość trzeba nadgonić
> jadąc z góry.
sprawnosć sprawnością, a fizyka fizyką :)
Jeśli tempomat podjedzie pod góre na pełnym buzie z dużą sprawnością y i
zużuje powiedzmy x energii
A przy zjeździe będzie hamował silnikiem i zużyje 0 energii, ale prędkość
zwiększy sie od ustawionej ze względu na to, ze samo hamowanie silnikiem
często nie wystarcza
Jeśli człowiek podjedzie pod góre ze sprawnością 70%y bo będzie sukcesywnie,
troche zwalniał (nie mówie o jakimś drastycznym zwalnianiu) i zużyje
powiedzmy 80% x energii
A przy zjeździe hamując silnikiem osiągnie znó swoją prędkość podróżną
zużywając znów 0 energii ...
to który przejazd będzie oszczędniejszy?
Zakładając nawet, ze w drugim przypadku spadek nie wystarczy do
przyspieszenia podczas hamowania silnikiem, to dodanie troche gazu z niską
sprawnością, ale ze zużyciem energi rzędu 10% nadal spowoduje, ze drugi
przejazd będzie oszczędniejszy.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.11 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:05 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:08 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:48 Tomasz Pyra
- 20.02.11 11:49 J.F.
- 20.02.11 12:24 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 12:27 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:04 Tomasz Pyra
- 20.02.11 13:39 AL
- 20.02.11 13:46 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:54 AL
- 20.02.11 14:13 Tomasz Pyra
- 20.02.11 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:24 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:28 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-28 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-28 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-02-28 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-02-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-28 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-28 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=