eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Date: Sun, 20 Feb 2011 11:00:01 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: abzt68.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1298196005 18780 83.9.65.68 (20 Feb 2011 10:00:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Feb 2011 10:00:05 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351405
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
    > Proste jak strategia energetycznej walki powietrznej ciężkich myśliwców z
    > II wojny światowej :)
    >
    > Po prostu zwalniając pod górę, potem tą straconą prędkość trzeba nadgonić
    > jadąc z góry.

    sprawnosć sprawnością, a fizyka fizyką :)


    Jeśli tempomat podjedzie pod góre na pełnym buzie z dużą sprawnością y i
    zużuje powiedzmy x energii
    A przy zjeździe będzie hamował silnikiem i zużyje 0 energii, ale prędkość
    zwiększy sie od ustawionej ze względu na to, ze samo hamowanie silnikiem
    często nie wystarcza

    Jeśli człowiek podjedzie pod góre ze sprawnością 70%y bo będzie sukcesywnie,
    troche zwalniał (nie mówie o jakimś drastycznym zwalnianiu) i zużyje
    powiedzmy 80% x energii
    A przy zjeździe hamując silnikiem osiągnie znó swoją prędkość podróżną
    zużywając znów 0 energii ...

    to który przejazd będzie oszczędniejszy?

    Zakładając nawet, ze w drugim przypadku spadek nie wystarczy do
    przyspieszenia podczas hamowania silnikiem, to dodanie troche gazu z niską
    sprawnością, ale ze zużyciem energi rzędu 10% nadal spowoduje, ze drugi
    przejazd będzie oszczędniejszy.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: