-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Sun, 20 Feb 2011 11:00:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 38
Message-ID: <ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: abzt68.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298196005 18780 83.9.65.68 (20 Feb 2011 10:00:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Feb 2011 10:00:05 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351405
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> Proste jak strategia energetycznej walki powietrznej ciężkich myśliwców z
> II wojny światowej :)
>
> Po prostu zwalniając pod górę, potem tą straconą prędkość trzeba nadgonić
> jadąc z góry.
sprawnosć sprawnością, a fizyka fizyką :)
Jeśli tempomat podjedzie pod góre na pełnym buzie z dużą sprawnością y i
zużuje powiedzmy x energii
A przy zjeździe będzie hamował silnikiem i zużyje 0 energii, ale prędkość
zwiększy sie od ustawionej ze względu na to, ze samo hamowanie silnikiem
często nie wystarcza
Jeśli człowiek podjedzie pod góre ze sprawnością 70%y bo będzie sukcesywnie,
troche zwalniał (nie mówie o jakimś drastycznym zwalnianiu) i zużyje
powiedzmy 80% x energii
A przy zjeździe hamując silnikiem osiągnie znó swoją prędkość podróżną
zużywając znów 0 energii ...
to który przejazd będzie oszczędniejszy?
Zakładając nawet, ze w drugim przypadku spadek nie wystarczy do
przyspieszenia podczas hamowania silnikiem, to dodanie troche gazu z niską
sprawnością, ale ze zużyciem energi rzędu 10% nadal spowoduje, ze drugi
przejazd będzie oszczędniejszy.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.11 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:05 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:08 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 11:48 Tomasz Pyra
- 20.02.11 11:49 J.F.
- 20.02.11 12:24 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 12:27 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:04 Tomasz Pyra
- 20.02.11 13:39 AL
- 20.02.11 13:46 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:54 AL
- 20.02.11 14:13 Tomasz Pyra
- 20.02.11 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:24 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:28 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
Najnowsze wątki
- 2024-10-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-10-16 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-10-16 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 imigranci
- 2024-10-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-16 Białystok => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-10-16 Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
- 2024-10-16 Katowice => QA Inżynier <=
- 2024-10-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-16 Białystok => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-16 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=