  • 11. Data: 2010-09-15 09:32:52
    Temat: Re: Jak to jest z ci nieniem w oponach?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Wrz, 09:19, choczsz <z...@j...pl> wrote:
    > On 14 Wrz, 21:49, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    > W poprzednim aucie mialem na zime 195/65/15 a na lato 225/45/17. I
    > stosowalem do nich znaczaco rozne wartosci cisnienia, bo inaczej kupy
    > by sie to nie trzymalo. Zatem bez sensu byloby kierowac sie tym co
    > jest napisane na slupku auta, bez wziecia poprawki na szerokosc i
    > profil opony.

    najprosciej sprawdzic w instrukcji ;)

    np. w instrukcji astry F jest tabelka na cala strone...
    podaja takie samo cisnienie dla opon 195/55/15, 175/65/14 i 175/70/13
    (aczkolwiek rozne dla poszcz. wersji silnikowych)
    opony 155/80/13 maja podane wyzsze o 0.2 -0.3 bara

    WS

  • 12. Data: 2010-09-15 09:43:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin WS

    > najprosciej sprawdzic w instrukcji ;)

    Ta moja ma np. jakieś idiotyczne zalecenia, przy których opony piszczą na
    każdym zakręcie. Najlepiej eksperymentalnie ustalić wartość przy której
    auto najlepiej się prowadzi na danych oponach.

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-09-15 09:56:39
    Temat: Re: Jak to jest z ciśnieniem w oponach?
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 09/14/2010 09:09 PM, JaromirD wrote:
    > Na progu mam naklejkę z wartościami ciśnienia w oponach. W przednich kołach
    > powinno być 1,8 bara, a w tylnych, w zależności od "ładunku", 1,8 lub 1,9
    > bara. Napompowałem do wymaganych wartości ale opony wydają się jakieś nieco
    > sflaczałe. Podobne opinie usłyszałem też od kilku osób.
    > Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony już
    > bardzo stare (to już ich ostatni letni sezon) i może rzeczywiście coś z nimi
    > nie tak?

    Ja zawsze pompuje o 0,2 - 0,3 wiecej, niz zalecenia.
    Lepiej mi sie wtedy jezdzi.

  • 14. Data: 2010-09-15 11:19:50
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-14 21:49, JaromirD pisze:

    > Samochód to Honda CR-V z 1999 roku, a opony to Goodrich Macadam 205/70r15,
    > rocznik chyba 2004.

    Profil 70, to jest jak profil do terenówki. Poza tym Goodrich to bardzo
    miękka opona. Nie dziw się, że Ci się ugina strzałka opony przy takim
    ciśnieniu. Aż dziw mnie bierze, że hondy wypuszczają na tak wielkich
    balonach. Czy jesteś pewien, że takie opony są zalecane przez producenta?

  • 15. Data: 2010-09-15 11:22:44
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-15 09:43, to pisze:
> [...]
    > każdym zakręcie. Najlepiej eksperymentalnie ustalić wartość przy której
    > auto najlepiej się prowadzi na danych oponach.

    Dziwna sprawa z tym piszczeniem. Nie mogą opony piszczeć na wartościach
    zalecanych przez producenta. Coś masz nie tak z geometrią albo z
    oponami, jakieś plastiki chińskie, czy huk wie co.

  • 16. Data: 2010-09-15 11:26:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > A może po prostu ludziska za mocno pompują?

    Na pewno! Ostatnio koleżance w Passacie spuszczałem powietrze z opon, bo
    miała taczkę! Po godzinie do mnie zadzwoniła i z ulgą w słowach
    okrzyknęła, jak teraz się fajnie miekko jeździ! A zostawiłem jej 2.1 z
    2.45 z przodu...

  • 17. Data: 2010-09-15 11:28:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-15 09:56, omega_fan pisze:

    > Ja zawsze pompuje o 0,2 - 0,3 wiecej, niz zalecenia.
    > Lepiej mi sie wtedy jezdzi.

    To strasznie dużo za dużo. Chyba, że jeździsz sportowo, to zalecana
    wartość.

    W pasku producent zaleca 2.3 z przodu.. Jak byś napompował do 2.6 to po
    20 tys masz wahacze do wymiany.

  • 18. Data: 2010-09-15 11:32:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Wrz, 09:56, omega_fan <o...@n...org> wrote:

    > Ja zawsze pompuje o 0,2 - 0,3 wiecej, niz zalecenia.
    > Lepiej mi sie wtedy jezdzi.

    moze te zalecenia pochadza jeszcze sprzed propagowania mody na
    kapelusznicza jazde ;) i uwzgledniaja dogrzanie opony ...

    WS

  • 19. Data: 2010-09-15 11:45:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Filip KK

    > Dziwna sprawa z tym piszczeniem. Nie mogą opony piszczeć na wartościach
    > zalecanych przez producenta.

    Nie mogą bo co? Oczywiście nie piszczą przy normalnej jeździe tylko przy
    sportowej. Po prostu pisk pojawia się przy mniejszej prędkości niż przy
    właściwym ciśnieniu (wyższym).

    > Coś masz nie tak z geometrią albo z
    > oponami, jakieś plastiki chińskie, czy huk wie co.

    Wszystko ok, opony dobre i młode.

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2010-09-15 11:49:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Ja na wlasnych mam wrazenie ze flaki, a cisnienie 2.2 i wydaje sie
    > prawidlowe. Widac tak ma byc.
    >
    > Suwmiarka w dlon - jak cisnienie za wysokie to zuzywa bieznik na
    > srodku, a jak za niskie to po bokach.

    Tak to mozna po kilkuset km po ostrzejszych zakretach zuzyc, kiepska
    metoda..

    Pozdrawiam
    Kamil