  • Data: 2010-05-28 19:28:02
    Temat: Re: Jak to jest z adresowaniem 1TB RAM-u przez nowe Xeony 7500 ?
    Od: shadow <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10-05-28 20:33, A r t i e pisze:
    > - A o ile mniej więcej ten dostęp jest wolniejszy ? 2x 10x czy może 50x ?..

    od około 1,5x (w przypadku konfiguracji 2 CPU, z jednym "skokiem"
    między procesorami), do gdzieś ok. 6x w przypadku kilkudziesięcio-
    procesorowych behemotów.

    > PS0. Czytałem specyfikację, i tam pisze że na każdy Socket (czyli
    > procesor) odpowiada 16 slotów RAM, ale z 2 strony procek adresuje max
    > 2^44-1=16TB - pewnie na wypadek jakby wzrosła pojemność pamięci na 1
    > slot..:)

    bierz pod uwagę, że adresy te obejmują nie tylko lokalną pamięć.

    BTW, gdyby slotów było za mało, zawsze można podpiąć się pod pamięć
    drugiego, nieobsadzonego procesora:

    http://www.anandtech.com/show/3648/xeon-7500-dell-r8
    10/5

    > PS. Czy istnieją architektury 2,4 procesorowe gdzie każdy procek z tą
    > samą efektywnością ma dostęp do całego RAMu ? Np. Abit kiedyś produkował
    > płytę 2-proc. "dla ludu".

    ale jak byś chciał to widzieć? w przypadku NUMA masz 2 czy 4
    kontrolery,
    jeden, który miałby je zastąpić, musiałby być znacznie szybszy - bo
    gdyby pracował z tą samą prędkością, to zysk z tego byłby żaden.

    starsze płyty dla 2 CPU (z epoki Socket 370) obsadzały dwa procesory
    na wspólnej FSB - co nie było szczególnie efektywne.

    pozdrowienia,
    shadow