  • Data: 2010-05-28 18:33:44
    Temat: Re: Jak to jest z adresowaniem 1TB RAM-u przez nowe Xeony 7500 ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Potega" <s...@m...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
    news:htoe2i$tfs$1@news.task.gda.pl...
    > Nie, wszystkie procesory mają dostęp do całej pamięci:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Non-Uniform_Memory_Acce
    ss

    > Dostęp do pamięci podpiętej do "pozostałych" procesorów
    > jest po prostu wolniejszy - musi najpierw przejść przez łącze
    > typu QPI czy HyperTransport.

    Dzięki za idealną odp. Czyli dobrze przeczuwałem..

    - A o ile mniej więcej ten dostęp jest wolniejszy ? 2x 10x czy może 50x ?..

    PS0. Czytałem specyfikację, i tam pisze że na każdy Socket (czyli procesor)
    odpowiada 16 slotów RAM, ale z 2 strony procek
    adresuje max 2^44-1=16TB - pewnie na wypadek jakby wzrosła pojemność pamięci na 1
    slot..:)

    PS. Czy istnieją architektury 2,4 procesorowe gdzie każdy procek z tą samą
    efektywnością ma dostęp do całego RAMu ? Np. Abit kiedyś
    produkował płytę 2-proc. "dla ludu".

    Arek