  • Data: 2011-05-09 01:07:58
    Temat: Re: Jak te zdjecia rozjaśnić
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "animka" iq7b5b$2sb$...@n...news.atman.pl

    : Ta technika w HDR to podczas robienia zdjęć aparatem
    : czy w jakimś programie do obróbki zdjęć?
    : Sorry, jeśli pytanie jest głupie.

    Nie jest głupie, ale wojnogenne. Jedni uważają, że z jednego
    ,,pstryknięcia'' nie można uzyskać HDR, inni mają zdanie odmienne.

    Czy komórką można robić HDR? IMO przede wszystkim komórką -- nie
    tą dzisiejszą może, ale na pewno kolejnym krokiem będzie zbudowanie
    HaDRujących komórek. Będą robiły dwie (lub za ileś lat -- trzy)
    fotki z różnymi nastawieniami czułości matrycy -- i tu jest
    dog (pies -- to ponoć brzydkie słowo) zagrzebany... Na razie
    te matryce tak sobie nadają się do ustawiania czułości.

    HDR -- robisz oddzielne zdjęcie niebu i oddzielne drzewom,
    po czym składasz te dwa w jedno. Na jednym nie widać drzew
    (jak u Ciebie na dwóch) ale widać słońce i jasne części
    nieba a na drugim słońce jest przepalone, ale dobrze
    widoczne są drzewa...

    Uzyskanie tego efekty z jednej klatki jest trudne, choć
    na co dzień przecież właśnie tak robimy zdjęcia -- matryca
    (czy film) widzi znacznie więcej niż pokazuje papier. :)
    Czy w związku z tym drukowanie fotki można nazwać HaDRowaniem?

    -=-

    Jasne trzeba przyciemnić a ciemne rozjaśnić -- proste, ale nie
    pokażesz żadnym cudem (generalnie -- cuda przeczą istnieniu
    Boga) tego, czego nie zarejestrowała matryca, więc czasami
    trzeba pstryknąć więcej niż jedno zdjęcie. Gdyby matryce
    miały dużo większą pojemność, być może moglibyśmy w ogóle
    nie przejmować się ekspozycją... Na razie jednak matryce
    nie mają dużej rozpiętości w tej materii -- i raczej
    trudno pstryknąć poprawnie drzewo pod słońce nie tylko
    komórką i Nikonem (jak tu ktoś zauważył) ale nawet Canonem. ;)

    (aby było jasne: z Canonem górującym na Nikonem -- żartuję;
    nie wiem, który sprzęt jest lepszy; dla mnie Canon góruje
    nad Nikonem -- ale tylko dlatego, że ja mam Canona, nie
    Nikona)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'