  • 41. Data: 2010-11-17 10:15:14
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Wiekszosc silnikow indukcyjnych do AGD jest konstrukcyjnie przystosowana
    > do sterowania napiecowego obrotami. Maja wirniki o duzej rezystancji
    > (klatki nie napisze, bo roznie to jest wykonane) i pracuja z duzymi
    > poslizgami, jest wiec przestrzen do manipulowania poslizgiem i obrotami
    > napieciowo. Cena tego - sprawnosc ponizej 50%.

    Ciekawe kiedy ci od globcia się za to zabiorą.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2010-11-17 11:56:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 05:20:12 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

    > Sterowany automatyką która (czy to programowo czy układowo) wydziela
    > cykl ładowania i cykl on-line z pielęgnacją akumulatora od cyklu
    > pobierania energii z akumulatora - w każdym razie jest przejście przez
    > poziom niskonapięciowy (nikt pod biurkiem nie postawi baterii
    > akumulatorów 320V). Typowy falownik tego nie ma - nawet jak ma poziom
    > szyny DC to jest to szyna DC 320V.
    Powiem ci jak to zrobili w APC SMART700. Rownolegle d wyjscia w srodku
    jest trrafo, strona wtorna podpieta do falownika PWM. W trybie standby
    falownik ten pracuje jako sterowany prostownik ladujac aku (przy okazji
    ladny PFC robi :). Jak napiecie zasilania znika, stycznik odpina wejscie
    a falownik zasila (przez trafo).

    > Nie ma napięcia na wejściu - nie ma
    > napięcia na wyjściu...
    Akurat tutaj coldstart jest jak najbardziej mozliwy. Tylko firmware jest
    glupie, bo moj startuje wtedy na 60Hz :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 43. Data: 2010-11-17 19:47:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 10:15:14 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Ciekawe kiedy ci od globcia się za to zabiorą.

    Po czesci juz sie zabrali - UE doszla do wniosku ze 15% energii
    zuzywaja rozne pompy i wydali stosowna dyrektywe. Teraz beda robic
    tylko wysokosprawne pompy.

    J.

  • 44. Data: 2010-11-17 20:05:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Po czesci juz sie zabrali - UE doszla do wniosku ze 15% energii
    > zuzywaja rozne pompy i wydali stosowna dyrektywe. Teraz beda
    > robic tylko wysokosprawne pompy.

    Wentylatory mają chyba jeszcze niższą sprawność. Ciekawe, czy
    doczekamy się takiego przepisu obejmującego silnik suszarki do
    włosów.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2010-11-17 20:57:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 20:05:24 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Wentylatory mają chyba jeszcze niższą sprawność. Ciekawe, czy
    >doczekamy się takiego przepisu obejmującego silnik suszarki do
    >włosów.

    A te silniki sa chyba nienajgorszej sprawnosci ? To takie zabawkowe z
    magnesem trwalym.

    Cos mi sie za to obilo ze chca ograniczyc moc odkurzaczy :-)

    J.

  • 46. Data: 2010-11-17 21:18:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A te silniki sa chyba nienajgorszej sprawnosci ? To takie zabawkowe
    > z magnesem trwalym.

    A nie takie asynchroniczne, ze zwartym zwojem czy jak to się nazywa?
    Nie zaglądałem dokładnie do środka, ale jak patrzę przez dziurkę, to
    nie wygląda mi to na silnik z magnesem trwałym.

    > Cos mi sie za to obilo ze chca ograniczyc moc odkurzaczy :-)

    Ograniczanie mocy i ograniczanie sprawności, to dwie różne rzeczy.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2010-11-17 21:24:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A te silniki sa chyba nienajgorszej sprawnosci ? To takie zabawkowe z
    > magnesem trwalym.
    >
    > Cos mi sie za to obilo ze chca ograniczyc moc odkurzaczy :-)

    To akurat niegłupi pomysł skoro producenci taniego badziewia wolą
    uprościć turbinę i wstawić silnik o większej mocy tylko potem te
    odkurzacze przy worku wypełnionym w 10% produkują głównie hałas i gorące
    powietrze ale za to jak pięknie wygladaja na reklamie 2500W i tyko 149,99...

  • 48. Data: 2010-11-17 21:39:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 21:18:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A nie takie asynchroniczne, ze zwartym zwojem czy jak to się nazywa?
    >Nie zaglądałem dokładnie do środka, ale jak patrzę przez dziurkę, to
    >nie wygląda mi to na silnik z magnesem trwałym.

    A ile lat ma twoja suszarka ?

    Od wielu lat widuje tylko takie - silniczek jakby z zabawki, 4 diody
    zlutowane po chinsku, szeregowo ze spirala.
    Moze i sa inne, ale to chyba jakies drogie :-)

    >Ograniczanie mocy i ograniczanie sprawności, to dwie różne rzeczy.

    W tym przypadku chyba chodzi o to ze idzie w parze :-)

    J.

  • 49. Data: 2010-11-17 21:53:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A ile lat ma twoja suszarka ?
    >
    > Od wielu lat widuje tylko takie - silniczek jakby z zabawki, 4 diody
    > zlutowane po chinsku, szeregowo ze spirala.
    > Moze i sa inne, ale to chyba jakies drogie :-)

    Ja to nie mam suszarki, nie używam. Żona ma, ale nie wiem gdzie.
    Nie będę się upierał, ale jak kiedyś się przyglądałem, to silnik
    był sporo większy niż w zabawkach.

    > W tym przypadku chyba chodzi o to ze idzie w parze :-)

    W przypadku odkurzaczy? Jak się liczy sprawność odkurzacza? Z żarówkami
    jest inaczej niż z pompami -- te o większej sprawności zostały wycofane
    z handlu, a wciąż można sprzedawać te o najniższej sprawności.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2010-11-17 22:50:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > W tym przypadku chyba chodzi o to ze idzie w parze :-)

    Tak tak! Musi być wysokosprawny silnik, bo potrzeba jeszcze mocy do
    grzałki ;)

    Mirek.