  • 21. Data: 2021-05-07 14:25:50
    Temat: Re: Jak sprawdzic lampę UV ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2021 14:08:26 +0200, Janusz wrote:

    > Teoretycznie :) bo nie widzisz jak się grzeją jak było przy starych
    > rurach z bimetalem, tutaj moga to być milisekundy.

    Przez milisekundy to nie wiem czy sie zagrzeja wystarczajaco.
    Zaczynam miec chec oscyloskop uruchomic :-)

    > Tak lepsze, większa trwałość.
    > Zauważ jak np z laptopów świetlówki się wypalają, robią się czarne
    > końce, podobnie w zwykłych tych niedorzażonych, taka przestaje się
    > zapalać choćbyś nie wiem co robił.

    Ale przeciez te TV i laptopy dlugo pracuja.
    Wiec prawdziwa zimna katoda dobrze pracuje.

    Ale bardziej mi chodzilo o to, ze moze taka nierozgrzana skretka
    stanowi lepsza elektrode, niz prawdziwa zimna zimna katoda.

    > Skąd wiesz że nie było grzania? to tylko jeden kondesator więcej i
    > odpowiednie podłączenie.

    Nie bylo go. Kto madry wpadl na ten pomysl pozniej.

    > Wątpię żeby tam był starter, inwertorowi starter w ogóle nie jest
    > potrzebny bo zapłon jest na innej zasadzie.

    Ale poniewaz lampa dwupinowa - powinna zawierac kondensator, tak jak
    inne kompaktowe.

    J.

  • 22. Data: 2021-05-07 22:06:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-07 o 14:25, J.F pisze:

    > Przez milisekundy to nie wiem czy sie zagrzeja wystarczajaco.
    > Zaczynam miec chec oscyloskop uruchomic :-)
    No to czekam na wyniki :) jak jest kondesator pomiędzy żarnikami to na
    pewno jest podgrzewanie. Krótsze, dłuższe ale jest.

    > Ale przeciez te TV i laptopy dlugo pracuja.
    > Wiec prawdziwa zimna katoda dobrze pracuje.
    Jak się zagrzeje :) problem mają ze startem, popatrz jaka jest różnica w
    przetwornicy świetlówki zwykłej a takiej z laptopa.

    > Ale bardziej mi chodzilo o to, ze moze taka nierozgrzana skretka
    > stanowi lepsza elektrode, niz prawdziwa zimna zimna katoda.
    Tego nie wiem.

    ------------------^ chyba 'ś' brakuje :)

    > Ale poniewaz lampa dwupinowa - powinna zawierac kondensator, tak jak
    > inne kompaktowe.
    O ile ma skrętki to tak, a jak nie ma to zimna katoda bo wątpię aby tam
    był typowy starter czyli bimetal.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2021-05-08 18:43:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-05-07 o 10:44, J.F pisze:

> [...]
    20for%20purification-Promienniki%20nadfioletu-Indust
    ry-O%C5%9Bwietlenie%20specjalne/pl/pl/GPS01_1028570/

    Przy zasilaniu świetlówki należy mówić o prądzie.
    Napięcie zapłonu czy pracy wynika z jej wykonania i stanu.

  • 24. Data: 2021-05-10 10:21:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    20for%20purification-Promienniki%20nadfioletu-Indust
    ry-O%C5%9Bwietlenie%20specjalne/pl/pl/GPS01_1028570/

    >Przy zasilaniu świetlówki należy mówić o prądzie.
    >Napięcie zapłonu czy pracy wynika z jej wykonania i stanu.

    No ale wlasnie mnie ciekawi, czy napiecie pracy rzeczywiscie takie
    niskie.
    "Samo wyszlo" czy to jakies wykonanie specjalne, gdzie niskie napięcie
    pożądane ?

    Swoja droga ... to jaki jest cos fi przy balascie magnetycznym?
    Bo jak on musi zbic ze 200V ... to chyba kiepski.
    No ale to malutka lampka, nie rozwali nam systemu :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-05-10 21:31:34
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2021 10:21:42 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Bo jak on musi zbic ze 200V ... to chyba kiepski.
    > No ale to malutka lampka, nie rozwali nam systemu :-)

    Raczej za dobry nie był, skoro zalecane było dawanie kondensatora do
    poprawy cos fi.
    www.kolejnafoto.pl

    Avast.

  • 26. Data: 2021-05-11 10:18:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 21:31:34 +0200, Bad Worm wrote:

    > Raczej za dobry nie był, skoro zalecane było dawanie kondensatora do
    > poprawy cos fi.

    W trosce o krajowa energetyke - czemu nie.
    Ale ten kondensator to do opraw duzej mocy, gdzie dlugie rury, a one
    juz napiecie rzedu 100V - czyli balast musial tylko drugie tyle
    obnizyc. No - tam tez jeszcze dodawanie wektorowe, to moze wiecej.

    No i czy on nie byl po to, aby przesunac prad w jednej rurze, i
    zmniejszyc efekt stroboskopowy ?

    J.

  • 27. Data: 2021-05-11 10:42:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-11 o 10:18, J.F pisze:

> [...]
    > obnizyc. No - tam tez jeszcze dodawanie wektorowe, to moze wiecej.
    >
    > No i czy on nie byl po to, aby przesunac prad w jednej rurze, i
    Też, dlatego były dwa ale tylko w oprawach z dwoma świetlówkami.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2021-05-11 11:35:13
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 5 maja 2021 o 11:49:15 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Lampa UV nie świeci.
    > Czy żarówkę UV do lampy można sprawdzić w prosty sposób?
    > Żarówka 5W, przed tym jakaś elektronika bo urządzenie leci z zasilacza 24VDC.
    > Żarówka "na oko" wygląda jak nowa, żadnych naleciałości, zaczernień, zadymień.
    > Drugiej żarówki na próbę nie ma.

    Za pomoca drugiej swietlowki. Zbic wyciagnac luminofor i zobaczyc czy sie swieci czy
    nie.
    Od biedy mozna sprobowac zwyklym papierem. W bliskim UV papier tez jest jasniejszy
    (tak jak "oczojebne" makrery czy kamizelki ostrzegawcze) wiec sie dowiesz czy wogole
    ina startuje.

    Inne metody to np. Okulary fotoortochromatyczne, plastik ktory zmienia kolor pod
    wplywem UV (w postaci naklejek do kupienia na allegro).

  • 29. Data: 2021-05-11 12:39:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PYTANIE:
    Czy do urządzenia z palnikiem UVB nominalnie 9 wat można spokojnie zastosować palnik
    o nieco mniejszej mocy (5 wat/7 wat)?
    Urządzenie ma czujnik działania lampy (sygnalizuje błąd lampy jakby co).
    Na opakowaniu urządzenia są kwadraciki 5/7/9 wat do odhaczenia flamastrem - osobiście
    nie sądzę, aby elektronikę przeprogramowywali,
    raczej wkładają inny palnik (zresztą luzem w akcesoriach do założenia przez nabywcę),
    ale kto wie...

  • 30. Data: 2021-05-11 12:46:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 12:39:36 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > PYTANIE:
    > Czy do urządzenia z palnikiem UVB nominalnie 9 wat można spokojnie zastosować
    palnik o nieco mniejszej mocy (5 wat/7 wat)?

    hm, 7 bym zaryzykowal, 5 ... niby juz 2x wiecej

> [...]
    osobiście nie sądzę, aby elektronikę przeprogramowywali,
    > raczej wkładają inny palnik (zresztą luzem w akcesoriach do założenia przez

    Ale moga tez wsadzac inna elektronike.
    A opakowanie jedno, i tylko zaznaczaja ktora moc.

    J.