  • 1. Data: 2024-06-13 10:55:54
    Temat: Jak sklonowac karte pamieci na wieksza?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Chcę zmienić kartę pamięci microSD w tel na większą, i tu pewne zaskoczenie:
    Przekopiowałem Total Commanderem ze starej mniejszej (wyjętej z fona i włożonej do
    czytnika USB) na nową większą (włożoną do fona w
    miejsce starej mniejszej) ot tak po prostu windowsowym poleceniem copy wszystkie
    katalogi ze wszystkimi plikami, zmieniłem karty
    i... teraz np. apka SMS Backup & Restore nie umie znaleźć katalogu na swoje dane.
    Boję się kolejnych zonków i znikania jakichś funkcjonalności lub plików, typu na
    wakacjach odetnie dostęp do kasy.
    Jak zmienialiście karty pamięci w swoich telefonach?
    Może popełniłem błąd, że katalogi/pliki kopiowałem już bezpośrednio na telefon z
    włożoną nową kartą pamięci, niż pomiędzy dwoma
    zewnętrznymi czytnikami poza fonem (akurat gniazda USB w kompie mam tak umieszczone,
    że dwa czytniki na raz się nie mieszczą)?

  • 2. Data: 2024-06-13 12:08:19
    Temat: Re: Jak sklonowac karte pamieci na wieksza?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 10:55:54 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    wakacjach odetnie dostęp do kasy.
    > Jak zmienialiście karty pamięci w swoich telefonach?

    Duże karty pod Windows mają format ExFAT. Android nie obsluguje.
    Trzeba FAT32, albo androidowy - a tego pod windowsem nie obslużysz.

    Wsadz kartę do telefonu i w nim sformatuj - ale chyba tak zrobiłeś.

    > Może popełniłem błąd, że katalogi/pliki kopiowałem już bezpośrednio na telefon z
    włożoną nową kartą pamięci,

    Raczej nie - tak powinno być najlepiej.

    Ale trafiłem raz na kartę, co jakos w telefonie się psuła.
    Wina ... nie wiem - wielkość, szybkości, typu, producenta ...

    Nie wiem też jakie masz dane - niektóre katalogi Android ma
    zabezpieczone, nie wiem czy da się tak skopiować.

    J.

  • 3. Data: 2024-06-13 19:05:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v4ec6r$l3e$1@news.chmurka.net>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > plikami, zmieniłem karty i... teraz np. apka SMS Backup & Restore
    > nie umie znaleźć katalogu na swoje dane.

    tak może być
    Wskazałbym w tej aplikacji jeszcze raz folder docelowy.

    > Boję się kolejnych zonków i znikania jakichś funkcjonalności lub
    > plików, typu na wakacjach odetnie dostęp do kasy.

    etam nic nie będzie.

    > Jak zmienialiście karty pamięci w swoich

    tak jak ty

> [...]
    > dwoma zewnętrznymi czytnikami poza fonem (akurat gniazda USB w
    > kompie mam tak umieszczone, że dwa czytniki na raz się nie

    zawsze w telefonie, telefon jest szefem.
    telefon formatuje karte.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 4. Data: 2024-06-13 20:17:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.06.2024 o 19:05, PiteR pisze:

    > zawsze w telefonie, telefon jest szefem.
    > telefon formatuje karte.

    Ącka mam w plonku bo chuj toppostuje i wkurwia ludzi jak dziecko na
    huśtawce, snajpera :)

    Apki i chyba ta do backupu mają to do siebie, że wprowadzają sobie ID
    karty i jak zmienisz kartę i nawet ją sformatujesz, to też chuja daje,
    bo jest inne ID, dlatego najlepiej wyjebać kopię na góógledrajw i
    ściągnąć później :] Numer ID karty często jest potrzebny do apek
    płatnych np. Automapa, żeby zapobiegać piractwu :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-06-13 20:36:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v4fd4b$1n74u$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

> [...]
    >
    > Apki i chyba ta do backupu mają to do siebie, że wprowadzają sobie
    > ID karty i jak zmienisz kartę i nawet ją sformatujesz, to też

    tak

    tak zjebany jest android.

    --
    Piter

    w domu humanisty nie szukaj śrubokręta

  • 6. Data: 2024-06-14 07:11:38
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    OIDP nie formatowałem karty, po prostu włożyłem z blistera.
    Kilkanaście minut żonglowania micronano-tacką, nano-SIMem i microSD żeby to z dwóch
    stron włożyć w tackę i wetknąć w fon zanim to
    Lego się rozleci to mnie już wystarczająco wqrwiło ;-)
    Pierwsze słyszę o formacie androidowym.

    -----

  • 7. Data: 2024-06-14 09:57:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 Jun 2024 12:08:19 +0200, w
    <v17eeojgrpal$.18k154yerltta.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Duże karty pod Windows mają format ExFAT. Android nie obsluguje.

    Obsługuje.

  • 8. Data: 2024-06-14 11:43:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 09:57:25 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Thu, 13 Jun 2024 12:08:19 +0200, w
    > <v17eeojgrpal$.18k154yerltta.dlg@40tude.net>, "J.F"

    > Obsługuje.

    O, faktycznie - nowy obsługuje.
    A starsze nie.

    A co chodzi z tym ?
    https://paragon-software.pl/bezplatne/exfat-ntfs-fat
    32-hfs-android#

    bez roota, to chyba za dużo może ?

    J.

  • 9. Data: 2024-06-14 18:50:23
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/06/2024 11:08 am, J.F wrote:

    > Duże karty pod Windows mają format ExFAT. Android nie obsluguje.
    > Trzeba FAT32, albo androidowy - a tego pod windowsem nie obslużysz.

    Google Pixel nie obsluguje exFAT, Samsungi juz tak. Nie wiem jak inne.

    Karta pamieci moze byc zaszyfrowana.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 10. Data: 2024-06-14 18:52:43
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/06/2024 06:11 am, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > z dwóch stron włożyć w tackę i wetknąć w fon zanim to Lego się rozleci to

    To jest linuxowy Ext4 o ile dobrze pamietam.

    https://badzi0r.wordpress.com/