  • 61. Data: 2018-10-24 06:16:17
    Temat: Re: Jak się zachować. Zielony ma pierwszeństwo.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6f812e78-ef18-4863-aa53-ca2d57a5c9bf@googlegrou
    ps.com...

    > Tam na kazdej z ulic dochodzacych do ronda znak informuje tego co ulica
    > jedzie ze ma ustapic pierwszenstwa. Czerwony ma ustapic tym co jada po
    > rondzie a zielony wszystkim.

    Który znak drogowy informuje, że zielony ma ustąpić wjeżdżającemu
    na rondo z innej ulicy ? Nie ma takiego znaku.
    Są znaki informujące, że zielony ma ustąpić znajdującym się na rondzie.
    Czerwony nie jedzie po rondzie; czerwony wjeżdża na rondo
    i jeszcze nie jest na rondzie, więc zielony nie ma obowiązku ustępowania.
    Czerwony ma obowiązek ustąpić zielonemu, bo zielony jest po prawej
    stronie czerwonego.

  • 62. Data: 2018-10-24 06:39:27
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 23 Oct 2018 13:36:27 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zielony ma ustopic wszystkim bo nie wie jakie oni maja znaki.

    Po to znaki - te istotne - mają specyficzne kształty by można było je
    rozpoznać od tyłu. Tak mnie uczono w XX w. na kursie prawa jazdy.

    Mateusz

  • 63. Data: 2018-10-24 06:59:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 24 Oct 2018 04:50:11 +0200, Czarek wrote:
    > Chyba są dwa takie znaki - Ustąp pierwszeństwa i STOP - ale ich kształt
    > nie jest po to abyś je widział od tyłu, z innej drogi (co bardzo często
    > jest niemożliwe) ale aby były rozpoznawalne gdy zostaną np zabrudzone,
    > zasypane śniegiem itp

    Dlaczego w takim razie taki np. zakaz wjazdu ma zwyczajny, okrągły
    kształt? Czyżby był mniej podatny na zabrudzenia i śnieg? A może po
    prostu nie ma nigdy potrzeby czytać go od tyłu?

    Mateusz

  • 64. Data: 2018-10-24 07:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dlaczego w takim razie taki np. zakaz wjazdu ma zwyczajny, okrągły
    > kształt? Czyżby był mniej podatny na zabrudzenia i śnieg? A może po
    > prostu nie ma nigdy potrzeby czytać go od tyłu?

    Dlatego, że jak wjedziesz w zakaz wjazdu, to najwyżej mandat dostaniesz,
    albo sobie podwozie rozwalisz. Natomiast o wiele ważniejsze jest, aby
    znaki określające pierwszeństwo były maksymalnie czytelne nawet w złych
    warunkach.

    Z tym czytaniem od tyłu - zasadniczo chyba nie widzę potrzeby, aby w
    dobrze oznakowanym skrzyżowaniu była potrzeba czytania znaków od tyłu,
    więc nie upatruję w kształcie znaków akurat takiej celowości.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2018-10-24 10:40:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 06:16, Karol5 pisze:
    > Czerwony ma obowiązek ustąpić zielonemu, bo zielony jest po prawej
    > stronie czerwonego.

    Zobacz na to rondo już pokazane wcześniej.
    https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o
    .jpg?1450540263

    Widać tam jak na ostro schodzą się te dwie drogi (prawy dolny róg
    zdjęcia). Są wygrodzone tymi czarnymi krawężnikami. Powiedzmy, że jest
    tam 30 cm, które oddziela jedną drogę od drugiej.
    Ile więcej powinno być według Ciebie, aby czerwony miał pierwszeństwo
    przed zielonym? :-)

    A tu link, aby się nie pogubić, który z PSL a który z SLD. :-)
    https://drive.google.com/file/d/1eNVUu8_oDPUAwPFW5BN
    VAIDxsg6gyEhF/view

    Robert

  • 66. Data: 2018-10-24 11:12:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed zielonym? :-)
    >
    > A tu link, aby się nie pogubić, który z PSL a który z SLD. :-)

    Ale Karol5 jest z PiSu i sobie interpretuje po swojemu :]

    No i kolizja gotowa :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 67. Data: 2018-10-24 12:03:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Dlaczego w takim razie taki np. zakaz wjazdu ma zwyczajny, okrągły
    > kształt? Czyżby był mniej podatny na zabrudzenia i śnieg? A może po
    > prostu nie ma nigdy potrzeby czytać go od tyłu?

    Bo nie determinuje pierwszeństwa, a co za tym idzie brak wiedzy jaki to
    jest znak ukryty pod śniegiem nie grozi ewentualną kolizją z ruchem
    poprzecznym.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 68. Data: 2018-10-24 14:31:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-24 o 01:12, LordBluzg(R) pisze:

    > ...inaczej. Dlaczego uważasz że czerwony ma obowiązek większej uwagi
    > (prawo-lewo), skoro z natury jest POPRZEDZAJĄCYM pierwszenstwo?

    Bo o tym mówi znak A-7. Należy ustąpić pierwszeństwa nawet jeśli ktoś
    inny jechałby pod prąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 69. Data: 2018-10-24 14:36:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-24 o 01:18, LordBluzg(R) pisze:

    > Ależ to jest klasyka "BO JA KURWA MAM PIERWSZEŃSTWO" KLAKSON!!! 3x i
    > fakju zza szybki :)

    Często obserwowana klasyka :-)

    > ewentualnie korbka/guzik na okienko i spod serduszka
    > zielona wydzielinka na szybkę przednią zaskoczonego, żeby mu sie mazało
    > jak wycieraczki włączy...i jak mi przyjebie to jego wina :)...czy jazda
    > polega na tym, że bezwzględnie respektujemy pierwszeństwo nad rozsądkiem
    > i zachowaniem bezpieczeństwa?

    To jak jeździmy, to jedna sprawa. Odrębną są przepisy. Ja tylko o nie
    pytałem. Osobiście nie mam problemów np. takich jak autor tego nagrania:

    https://youtu.be/WsBatwL1S2I?t=490

    ale, tak jak napisałem, nie pytam o kulturę jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-10-24 15:23:27
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Korekta. Pierwszeństwo czerwony.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Karol5" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    VAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

    > Żaden z nich nie znajduje sie na rondzie.
    > Obowiązuje zasada prawej strony, czyli zielony ma pierwszeństwo,
    > czyli czerwony przepuszcza zielonego.
    >
    > Podobna sytuacja też często występuje na mini rondach.

    Korekta powyższego :

    Przy założeniu że na rysunku są typowe, popularne samochody
    osobowe, to kierujący czerwonym już jest na rondzie, a kierujący
    zielonym jeszcze nie jest na rondzie. Istotne jest położenie kierującego,
    a nie jest istotne położenie pojazdu.
    W tej sytuacji pierwszeństwo ma kierujący czerwonym, bo jest już
    na rondzie.