    From: "kml" <A...@g...lp>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcą
    Date: Tue, 19 Oct 2010 07:37:48 +0200

    Dżeronim wrote:

    > I jeszcze odniosę się do zarzutów, że będę próbował wyłudzić kasę za
    > naprawy. Wystarczy świadek (serwis) albo faktury serwisowe sprzed x
    > miesięcy/lat za naprawę rzekomo zepsutej części która NAGLE padła po
    > miesiącu i cwaniak ma wytoczony proces za wyłudzenie kasy, moim
    > zdaniem mega durny sposób na wyłudzanie pieniędzy, a już na pewno
    > mega kłopotliwy (ekspertyzy i inne czasochłonne procesy) .

    Nie wiem jakim ciulem trzeba by być żeby się zgodzić na taki zapis przy
    sprzedaży auta. Samochód używany ma to do siebie, że potrafi coś się zepsuć
    dwa dni po zakupie i tak już jest. Nie jest to koniecznie związane z
    zamierzoną nieuczciwością sprzedającego a złośliwością rzeczy martwych. Od
    tego żeby wyłapać takie usterki jest bardzo dokładny przegląd PRZED kupnem.
    Im więcej sprawdzisz tym więcej wiesz na temat tego rocznika. Polska
    procedura w tym zakresie wygląda w ten sposób, że zamiast jechać do ASO i
    dać za to 500 PLN to sie jedzie do mechanika i sprawdza podstawowe rzeczy za
    50 PLN a potem jest jęczenie, że coś nie działa bo nikt nie pomyślał o tym
    żeby odpalić klimę 3 rzędu siedzeń etc.

    Znając w 100% stan mojego samochodu nie zgodziłbym się na taki zapis w
    umowie. Bez problemu przystałbym na propozycję wizyty w dowolnym
    ASO/warsztacie etc.

    --
    pozdrawiam
    kml