  • Data: 2016-06-13 12:21:03
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > W tym socjalizmie wszystkiego brakowalo (wina nie tylko socjalizmu),
    > wiec wszelka nadwyzka byla mile widziana.

    Nie tak mile, bo nadwyżki, to już kapitalistyczna niegospodarność.
    Tego mnie uczyli (no, powiedzmy, że próbowali, bo im nie wyszło),
    że zachodni system zły jest przede wszystkim dlatego, że tyle dóbr
    tam się marnuje.

    Już po 89 roku czytałem rozmowę z jakimś byłym sekretarzem, który
    opowiadał o skomplikowanej polityce dotyczącej papieru toaletowego.
    Jak wiadomo, ciągle go brakowało. Ale według wyliczeń specjalistów
    brakowało ledwie kilka procent. Więc ludzie w trosce o własną dupę
    robili zapasy. Wtedy w sklepach braki były nie dziesięcioprocentowe,
    ale totalne. I tej kilkuprocentowej bariery przemysł nigdy nie był
    w stanie pokonać. Były projekty, by skoro nie da się wytworzyć
    większego tonażu, to trzeba robić rolki tej samej długości, ale
    o centymetr węższe. Na to jednak nie pozwalała Polska Norma numer
    ileś...

    Więc ta gospodarka wciąż się rozwijała, i cały czas była do dupy.
    Zupełnie jak rolka papieru.

    --
    Jarek