  • Data: 2016-06-13 15:52:22
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > W informacje wierze, ale diabel tkwi w szczegółach.
    > Pieknymi planami socjalizm wybrukowany :-)

    Ja miałem tak zwane mieszane uczucia. Bo z jednej strony znając
    chińską rzeczywistość, powinno być do śmiechu. A z drugiej, znając
    chińską mądrość, należało się nad tymi deklaracjami zastanowić.
    W każdym razie w niczym to mi nie przypominało sztuki brukarskiej
    znanej ze zjazdów PZPR.

    > Trudno mi powiedziec, ale wydaje mi sie, ze komunizm u Chinczykow
    > trzymal sie mocno. Tylko troche ustepujac koreanskiemu uwielbieniu.

    Jednak nie. Rozkułaczanie chińskiej wsi szło z oporami. Nawet nie
    rozkułaczanie, po prostu rugowanie wszelkiej tradycji. Kto dziś
    pamięta, że prawdziwy Chińczyk powinien mieć warkoczyki? A tak był
    u nas przedstawiany w każdej szkolnej czytance, jeszcze długo po
    wojnie. Przmocą im te warkoczyki obcinano.

    Nie mówili. Ja nie słyszałem.

    Jarek
    --
    Cóż tam, panie, w polityce?