  • Data: 2016-06-13 15:18:54
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, doplyw informacji z Chin byl raczej fragmentaryczny.
    > Chyba, ze akurat w Chinach siedziales, no i jeszcze chinski znasz ..

    Coś tam z Chinami czasem mnie łączyło; miałem też kolegę, który
    w Państwie Środka przesiedział mniej więcej czas od Mao do Denga.
    Chiński znam mniej niż słabo, właściwie nic już z niego nie pamiętam.
    Ale tę informację dość łątwo było pozyskać z europejskich mediów.
    Chętnie ją powtarzano, jako przedni dowcip.

    > Skonczyc z socjalizmem, zaprosic tajwanski kapitalizm :-)
    >
    > Ale chyba sie myle, i Piotr tez - ci chinscy komunisci postawili
    > jeszcze na cos, co zaowocowalo utrzymaniem kontroli nad chinskimi
    > firmami, tudziez ich rozwojem.
    > Czy to tylko tradycyjna chinska madrosc, czy chec zabezpieczenia
    > pozycji takze finansowej ... w kazdym badz razie na razie w miare
    > dobrze im idzie.

    Myślę, że tradycyjna chińska mądrość nakazywała mieć ten socjalizm głęboko
    w dupie. Zresztą rzeczony Deng Xiaoping znany jest z cytatu, że nieważne,
    czy kot jest biały czy czarny, ważne, by dobrze łapał myszy. Miał przy
    tym na myśli gospodarkę i sposoby zarządzania nią (u nas też jeden taki
    z kotem znany jest z gadania o białym i czarnym -- ale to zdecydowanie
    nie ta klasa przywódcy).

    > Obawiam sie, ze wiekszosci nadal na samochod nie stac.

    Japończyków stać, a nie mają. Chińskie niemanie też jest bardziej z tych
    powodów, co w Japonii.

    --
    Jarek