  • Data: 2016-06-12 16:03:21
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Uwazaj, bo sie zamienisz w ... hm, Kolodko, Belka, Miller ?
    > "Eksport sie nie oplaca, bo od eksportu nie placi sie VAT".

    Tak mówili? Może, nie kojarzę tego. W każdym razie uważam, że
    eksport (legalny) opłaca się (państwu) bardziej od przemytu.
    Opłaca się też import (znów pod warunkiem, że legalny) -- bo
    płaci się VAT.

    > Mial interes, a teraz nie ma - wiec to bardzo uzasadniona opinia.

    Uzasadnionym uczuciem jest również rozpacz pracownic, gdy zamykają
    przędzalnię. Gdy ochłoną, to się okazuje, że życie szwaczki szyjącej
    w domu może być nawet lepsze. A ich córki, żyjące wcześniej w przekonaniu,
    że też będą prządkami, będąc w tej "beznadziejnej sytuacji", kiedy wali
    się wokół świat, kończą jakieś szkoły, idą na studia, znajdują lepszą
    pracę.

    To zrozumiałe, że ludzie boją się nieznanego. Ale tylko niegodziwcy
    żerują na tym strachu i podsycają go. Albo okłamują młodych i opowiadają
    im jak to kiedyś (nie) było.

    --
    Jarek