  • Data: 2016-06-12 13:58:58
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Unia tez eksport popiera i nie opodatkowuje.

    Tym bardziej świadczy to o głupocie narracji.

    > A to owszem - poniekad nastapilo. VAT.
    > W kraju 22%, od eksportu 0, ale eksport musi byc legalny, przynajmniej
    > po naszej stronie.

    Ale zanim dojdzie do wyznaczenia ceny netto, są inne podatki. Nie żebym
    strasznie się z nich cieszył (jak dla mnie, to mógłby być tylko VAT),
    ale nie może być tak, że przemyt na wschód nie płaci nic, a legalna
    produkcja i handel w kraju płaci wszystkie podatki. W dodatku wyższe
    niż potrzeba, żeby pokryć straty z przekrętów.

    > I mowisz, ze to polozylo nasz eksport ?

    Ja? Ja mówię, że eksport wzrósł. A właściwie nie ja, tylko statystyki
    tak mówią. Wiem, że z punktu widzenia handlarza bazarowego są to fakty
    niepojęte, bo on widzi, że panie gospodarka całkiem rozłożona przez ONYCH.

    > Chyba ze to Rosjanie nalozyli clo importowe, a w naszym dazeniu do
    > legalnosci zlikwidowalismy mrowki.

    Mrówki były głównie czerwone, znaczy się radzieckie, czy tam post-.
    Utrudniliśmy im drogę do mrowiska -- wizy, czy inne takie. Teraz ci
    sami, co uważają, że to złe było, pomstują, że do Unii wchodzi kto
    chce.

    --
    Jarek