eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak się nazywa ten silnikRe: Jak się nazywa ten silnik
  • Reply-To: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <ji3l9e$ahf$1@inews.gazeta.pl> <i...@4...net>
    <4...@n...home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f458280$1@news.home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ji4pi6$rbr$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Subject: Re: Jak się nazywa ten silnik
    Date: Thu, 23 Feb 2012 10:42:43 +0100
    Lines: 30
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    NNTP-Posting-Host: 87.206.222.155
    Message-ID: <4f460a15$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1329990165 87.206.222.155 (23 Feb 2012 10:42:45 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: valhalla.hot
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:626736
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:ji4pi6$rbr$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    >> No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
    >> W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
    >> łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
    >> kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.
    >>
    > To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy
    > czterosuwach tego problemu nie ma.

    Jak najbatdziej może hamować i stosowało się to, inna sprawa, jakie
    konsekwencje to przynosiło - mogły być bardzo "bolesne".
    W dwusuwie niskoprężnym (nie wiem, jak w dieslu) smarowanie przeważnie
    dostarcza się wraz z paliwem, hamowanie silnika, to "praca na sucho", gdzie
    oleju jest mikro. Próba zahamowania z dużym obciążeniem, z dużej szybkości,
    może się skończyć zatarciem silnika. Jednak samo hamowanie nim jest realne.
    Można w miarę bezpiecznie przyhamować silnikiem, np. turlając się do
    świateł, czy przy powolnej jeździe na śliskim - tu obciążenia nie są duże i
    silnik raczej nie zatrze się. Miałem przejścia związane z zatarciem silnika,
    spowodowanym przegrzaniem, nie od hamowania - pasek klinowy poluzował się i
    chłodenie szwankowało, samochód jechał szybko i silnik nie wyrobił w
    warunkach, które mu normalnie nie szkodzą. Oj, kosztowna naprawa...

    --
    Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: