    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Date: Wed, 5 Aug 2009 01:40:34 -0700 (PDT)

    On 5 Sie, 09:19, mgk <m...@w...pl> wrote:

    > No tak. Ale wtedy nie mierzysz predkosci z jaka sie wykonuje kod w
    > danym jezyku,

    Kod? Mierzę prędkość kodu odpowiedzialnego za przesyłanie komunikatów
    w sieci. To też jest kod. W niektórych systemach właśnie *ten* kod
    wpływa na całość.

    > a predkosc karty sieciowej, IO, itp...
    > Czyli nie otrzymasz jakos bardzo rozniacych sie wynikow.
    > Przeciez program w Javie, czy C++ tyle samo czasu bedzie czekal na
    > karte sieciowa. Wiec bezsensu.

    45k vs. 14k jest bez sensu? Dla mnie to może być różnica pomiędzy
    zrobieniem projektu a niezrobieniem.

    > Nie powinna to byc 1 petla, a wiekszy program w ktorym sa wszelkie
    > jezykowe mechanizmy.

    Dokładnie tak - również I/O, dostęp do baz danych (btw - też mi
    wychodziło szybciej w C++ za każdym razem gdy to porównywałem),
    parsowanie dużego pliku, renderowanie złożonego GUI, itd.

    > Dlatego np fizyka odbijajacych sie pilek

    Nie mam wątpliwości, że jest interesująca dla pewnej grupy
    użytkowników. Warto jednak opisać dokładnie na czym polegał benchmark
    zanim przedstawi się wnioski, że coś jest szybsze (bądź nie jest).

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com