  • 41. Data: 2015-12-16 14:30:19
    Temat: Re: Jak się dziś robi radio
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    http://www.banggood.com/DIY-FM-Radio-Kit-Electronic-
    Learning-Suite-p-1017325.html

    O, tego szukales? Zagraj na choince by zebrac -5$!

  • 42. Data: 2015-12-28 20:17:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 18:30, J.F. pisze:

    > Problem nie lezy w ukladzie, problem lezy w zestrojeniu.
    > Te "klocki" rownie dobre jak jeden specjalizowany uklad "analogowy".

    Widzę następną "minę sprzętową". Chcąc zrobić p.cz. na jakimś
    oldsholowym układzie typu UL1200 konieczne są 2 filtry, np. Polfer F205.
    Skąd je dziś zdobyć ? Skanibalizowanie starego radia Unitra jakoś nie
    uchodzi :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 43. Data: 2015-12-28 21:03:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 20:17:16 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > oldsholowym układzie typu UL1200 konieczne są 2 filtry, np. Polfer F205.
    > Skąd je dziś zdobyć ? Skanibalizowanie starego radia Unitra jakoś nie

    To sa zwykle filtry na 10.7MHz.
    Mozna skanibalizowac cokolwiek, albo uzyc gotowy filtr - odpadnie
    strojenie.

    Uwaga, bo posrednia w zachodnich sprzetach potrafila byc ciut inna.

    J.

  • 44. Data: 2015-12-29 00:25:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę następną "minę sprzętową". Chcąc zrobić p.cz. na jakimś oldsholowym
    > układzie typu UL1200 konieczne są 2 filtry, np. Polfer F205. Skąd je dziś
    > zdobyć ? Skanibalizowanie starego radia Unitra jakoś nie uchodzi :)

    Myślę, że ten wątek może ci sporo pomóc...
    Trafisz tam też dane do nawinięcia takich filtrów samemu, logować się nie
    trzeba, przed chwilą sprawdzałem.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 45. Data: 2015-12-29 00:31:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To sa zwykle filtry na 10.7MHz.
    > Mozna skanibalizowac cokolwiek, albo uzyc gotowy filtr - odpadnie
    > strojenie.
    >
    > Uwaga, bo posrednia w zachodnich sprzetach potrafila byc ciut inna.

    .695? bo taki kiedyś trafiłem... Swoje radio (Kleopatra), na ślepo,
    przeciągnąłem na p.cz. 12.2 MHz i nadal działało, włącznie z zerem
    dyskryminatora, stroi się na ostre minimum szumów, bez anteny, w miejscu bez
    stacji. Już z generatorem i SMP wróciłem tam, gdzie trzeba.
    Nie trafiłem jeszcze nic wiele odległego od 10.7, najwyżej się trzeba będzie
    "dokręcić" o kawałek, bo nie spodziewam się, aby parametry twojego radia
    były identyczne, jak tego poprzedniego, przez co raczej w innym miejscu
    zarezonuje...? Skoro mi się udało odjechać aż o 1.5 MHz, to myślę, że da się
    dociągnąć do jakiejś niewielkiej różnicy. A zestroić i tak będzie, myślę,
    trzeba.

  • 46. Data: 2015-12-29 09:53:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 00:25, ACMM-033 pisze:

    > Myślę, że ten wątek może ci sporo pomóc...
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3014808.html
    > Trafisz tam też dane do nawinięcia takich filtrów samemu, logować się
    > nie trzeba, przed chwilą sprawdzałem.

    Wątek widziałem szukając filtrów 7x7, ale jakoś nie wyobrażam sobie ich
    samodzielnego wykonania - chyba lepiej wypruć ze starego radia. BTW:
    nikt nie próbuje sprzedawać leżaków magazynowych Polferu ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2015-12-29 10:31:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 00:31:47 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > .695? bo taki kiedyś trafiłem...

    Nie, np 10.8MHz a wiki podpowiada jeszcze 11.2, 11.7, 11.8.

    Podobnie na AM oni uzywali 455kHz ... hm, a moze to my uzywalismy 465,
    a 455 to niebezpiecznie blisko drugiej harmonicznej 227 ?

> [...]
    > dyskryminatora, stroi się na ostre minimum szumów, bez anteny, w miejscu bez
    > stacji. Już z generatorem i SMP wróciłem tam, gdzie trzeba.

    No bo ta czestotliwosc jest dowolna, tylko jak trzeba dostroic 5
    obwodow bez sprzetu pomiarowego, to sie robi klopot.
    Chyba lepiej zaczac od zmontowania wobulatora :-)

    I dopiero tam gdzie jest PLL lub wyswietlacz czestotliwosci trzeba sie
    zgrac z zaprogramowana roznica.

    J.

  • 48. Data: 2015-12-29 10:43:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 09:53:05 +0100, PeJot napisał(a):

    > Wątek widziałem szukając filtrów 7x7, ale jakoś nie wyobrażam sobie ich
    > samodzielnego wykonania - chyba lepiej wypruć ze starego radia.

    Czemu nie ? w koncu to zwykla cewka.
    Oczywiscie moze byc problem ze znalezieniem rdzenia, czy zmieszczeniem
    kondensatora ...

    > nikt nie próbuje sprzedawać leżaków magazynowych Polferu ?

    Podejrzewam ze dawno sprzedane/wykorzystane.

    J.

  • 49. Data: 2015-12-29 11:59:34
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3014808.html
    > Trafisz tam też dane do nawinięcia takich filtrów samemu, logować się

    trochę jest w sklepie AVT. Na Wolumenie też można dostać.

  • 50. Data: 2015-12-30 00:49:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie, np 10.8MHz a wiki podpowiada jeszcze 11.2, 11.7, 11.8.

    Czyli jak się ma szczęście, to się zmieści.

    > Podobnie na AM oni uzywali 455kHz ... hm, a moze to my uzywalismy 465,
    > a 455 to niebezpiecznie blisko drugiej harmonicznej 227 ?

    Może blisko stacji coś by podciągnęło, ale nie wydaje mi się, słuchałem 227
    kHz na radiu z p.cz. 455 i nie było żadnego problemu. Niektóre radia mają
    hmm... musiałbym zobaczycna schemat Meluzyny/\Kleopatry,, bo to mają, filtr,
    tłumiący p.cz. nie pamiętam gdzie, zapobiega on zabudzaniu się układu.

    > No bo ta czestotliwosc jest dowolna, tylko jak trzeba dostroic 5
    > obwodow bez sprzetu pomiarowego, to sie robi klopot.

    Dobre dostrojenie do stacji i na max. wskaźnika, a detektor bez sygnału na
    ostre minimum szumu i się da. Trochę kłopot ze stopniem między układem
    wskaźnika, a detektorem, ale kombinując między dostrojeniem sięna wskazówkę,
    a minimum szumu po detektorze, jakoś się dało dociągnąć.

    > Chyba lepiej zaczac od zmontowania wobulatora :-)

    Dzisiaj nie problem. W tamtych czasach nie dało się nie rzeźbić.

    > I dopiero tam gdzie jest PLL lub wyswietlacz czestotliwosci trzeba sie
    > zgrac z zaprogramowana roznica.

    Już aż tak chyba nie trzeba, dziś da się chyba łatwo dojśc do dobrego
    generatora, odpowiednich mierników, sond i po prostu dostroić to zgodnie ze
    sztuką.
    Myślałem o wyświetlaczu... Ale bardziej bym wolał po prostu dobrze zestroić
    układ, najwyżej zlekka go modernizując dla poprawy parametrów, jak z
    telefonem, którego używam do dzwonienia, tak radia używam do słuchania. Na
    pewno warto polepszać jakość. Ale bajery, hmm... kiedyś nawet chciałem, dziś
    już nie... Dupa ma pachnieć dupą ;P