  • 461. Data: 2020-03-23 08:32:52
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2020 o 18:28, Janusz pisze:

    > Nie chcę ich bronić

    Ich się nie da bronić, normalnie pukają w dno od spodu:

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    11761,koronawirus-szef-kprm-testow-jest-duzo-nie-ma-
    przeslanek.html#s=BoxOpLink

    Jak rząd trzeba było testować, to się od razu i przesłanki i testy
    znalazły - jak motłoch, to nie ma przesłanek.
    Ale zamknąć wszystkich w domach - to już przesłanki są.

  • 462. Data: 2020-03-23 10:22:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 19.03.2020 o 18:25, J.F. pisze:

    >bo się rzadko o niej mówi i ciężko grypą zasłonić kryzys
    >gospodarczy...

    Mowisz, ze we Wloszech to epidemia pozorowana ?

    >a mnie zastanawia czy tam domów dla starszych ludzi nie mają - bo np.
    >w UK jest tego bardzo dużo. Takie często grupy wieżowców z osobami
    >starszymi i 24h lub przyjezdną opieką. Bywałem tam i wygląda na to,
    >że ludzie po prostu z domów na starość przeprowadzają się do takich
    >mieszkań (często w pełni lub częściowo sprawni)
    >Jak się wprowadza kwarantannę w takim bloku, to się zmniejsza szansę
    >przeżycia tych ludzi. Może dlatego tyle osób tam umiera- bo rodziny
    >nie są w stanie ich odizolować?

    Nie czytales ? W Niemczech juz 9 osob ze 160 w domu opieki, i to nie
    jest koniec.
    Doskonale miejsce na zarazanie ... ale tez wlasnie kwarantanna moze
    ograniczyc.
    Tylko opiekunow i dostawcow trzeba testowac.

    J.

  • 463. Data: 2020-03-23 10:24:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Niemcy w pierwszej piątce państw najmocniej dotkniętych pandemią
    >koronawirusa
    >Niemcy znajdują się w pierwszej piątce państw na świecie najmocniej
    >dotkniętych pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Według najnowszych
    >wyliczeń Uniwersytetu Johna Hopkinsa w kraju zidentyfikowano prawie
    >24 tysiące przypadków zakażeń, a 92 osoby zmarły w wyniku powikłań po
    >chorobie COVID-19 powodowanej przez patogen.

    >Do tego 170 tys za granicami którzy czekają na powrót i już wiadomo
    >że kumulacja dopiero przed nimi choć też myślę że nie osiągną poziomu

    Nalepiej testuja ?

    Bo tych tylko 92 zgonow tez o czym swiadczy ...

    Czy myslisz, ze za tydzien sie wyrowna ?

    J.

  • 464. Data: 2020-03-23 10:28:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .
    na pl.misc.samochody.zaraza T. pisze tak:
    > W UK generalnie straszna panika - Johnson wymyślił sobie
    [...]

    >Już jest lepiej. Do ASDA wróciło mleko i polskie produkty JBB,
    >Morliny,
    >łaciate. Papieru nie ma. Max trzy produkty na osobę.

    Trzy rolki, trzy paczki, czy trzy dowolne produkty na osobe ?

    To ostatnie chyba sie mija z celem - ludzie beda musieli czesto do
    sklepu przychodzic :-0

    >nom, paracetamolu już nie ma :/

    A ibuprofen ponoc szkodliwy ... whisky, whisky na pewno jest dobra. I
    polska wodka :-)

    J.

  • 465. Data: 2020-03-23 11:24:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 01:27, PiteR pisze:

    > Dusza nie człowiek. Ze świecą takiego drugiego szukać ;)
    >
    > Teraz się mówi nie masz mieszkania? Odwiedź dziadków.

    To oni mieszkają u nas, nie my u nich :-)
    Kłopotliwe byłoby opiekowanie się starszymi ludźmi, gdy mieszkają
    daleko. Dzieci poszły do ich mieszkania, a teściowie - do nas :-)
    T.

  • 466. Data: 2020-03-23 11:26:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 08:32, Cavallino pisze:

> [...]
    >

    > Jak rząd trzeba było testować, to się od razu i przesłanki i testy
    > znalazły - jak motłoch, to nie ma przesłanek.
    Nic nowego, jak Urban powiedział że się rząd sam wyżywi to mu skoczyli
    do gardła jak on śmie tak mówić i w ogóle zrównali go z ziemią, a potem
    kolejne rządy z obecenym pokazują że to prawda stara jak świat, rząd
    zawsze będzie miał wszystko w 1 kolejności, kliniki swoje, swoich
    lekarzy itd.

    > Ale zamknąć wszystkich w domach - to już przesłanki są.
    I co zrobisz, nic, trzeba to przeczekać.

    --
    Janusz

  • 467. Data: 2020-03-23 11:28:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-21 o 00:13, r...@k...pl pisze:

    > Chyba pod publiczkę...
    > Mamy tysiące respiratorów -- prawie wszystkie zresztą od WOŚP.
    > Może Owsiak i maseczki ogarnie...

    Na FB i TT krążą informacje, że 3 tys., ponad 7 tys. a nawet 8700
    respiratorów z tych 10 tys. respiratorów szpitalnych dostępnych w Polsce
    zastało zakupione przez #WOŚP. Sprawdziłam informacje u źródła i
    zapytałam rzecznik @fundacjawosp Pana Krzysztofa Dobiesa

    - informuje Alicja Defratyka.

    Fundacja #WOŚP @fundacjawosp zakupiła ponad 1000 urządzeń do
    wspomagania oddychania, a z powodu specyfiki działalności - są to przede
    wszystkim urządzenia do nieinwazyjnego wspomagania oddychania noworodków
    oraz w drugiej kolejności respiratory noworodkowe i dziecięce

    - podaje ekonomistka.

    Fundacja #WOŚP @fundacjawosp w ogóle nie wyposażała w respiratory
    szpitali i oddziałów dla osób dorosłych.

    - podsumowuje swój wpis.

    T.

  • 468. Data: 2020-03-23 11:29:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dobre źródło informacji dla JF i Budzika. W opisie że dla żartu zrobione.

    A dane to z sufitu bierze?

    --
    Janusz

  • 469. Data: 2020-03-23 11:29:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Kompletnych łóżek z wyposażeniem dla OIOM

    > Chyba tylko tyle ma wolnej kasy, którą może wydać. Resztę _MUSI_ wydać
    > zgodnie z celem zbiórki.

    > Mamy. Dziecięcych i ratowniczych. A potrzebne są stacjonarne, w pełni
    > wyposażone łóżka intensywnej opieki dla dorosłych.

    > Do tego nie trzeba Owsiaka. Polska dostala od UE prawie 7.5 MILIARDA EUR
    > - czas zacząć kupować a nie tylko dreptać w miejscu.

    https://tysol.pl/a44802-Zbigniew-Kuzmiuk-Komisja-Eur
    opejska-jeszcze-raz-przyznala-nam-te-same-pieniadze

    T.

  • 470. Data: 2020-03-23 11:37:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 21:42, J.F. pisze:

    > A co w tych procedurach ?
    >
    > Temperature mierzy sie szybko, karte lokalizacji ... mozna bylo
    > wypisac samolocie.
    > No ale decyzje o kwarantannie to wypada wypisac ... tylko ponoc nie
    > daja.
    >
    > A cos o dalszej drodze mowili ?
    > Bo taki podejrzany element, a do domu jak dotrze?
    > Taksowka, metrem, autobusem, pociagiem ?
    >
    > J.

    Problem był tego typu, że przyleciał dreamliner z kilkuset pasażerami.
    Wypuszczali ludzi partiami. Jeden gość był wątpliwy, więc na jakiś czas
    w ogóle przestano ludzi wypuszczać (miał temperaturę).
    Na lotnisku ciekawostka - odjeżdżają z lotniskowej stacji pociągi
    dalekobieżne, które przystają w różnych dziwnych miejscach po drodze
    (np. pociąg do Kołobrzegu przystający w Legionowie), podobnie
    zorganizowano kursy autokarami (gdy czekałem zapowiadali np. do Koszalina).
    W czasie mojego czekania odjechały pociągi do Kołobrzegu, Wrocławia i
    Bielska-Białej.
    T.