  • 121. Data: 2020-03-20 10:50:04
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 10:30, Cavallino pisze:

    > Względnie prawidłowo prowadzą statystyki i diagnozują przyczyny.
    > Akurat bardziej wierzę angielskiej służbie zdrowia niż naszej.
    >
    > BTW: czy 2014 to nie była jakaś pandemia w rodzaju ptasiej lub świńskiej
    > grypy?

    Była. U nas zmarły 183 osoby. Kopaczowa zajęta była wypytywaniem o smak
    kotlecików. Jako jedyny kraj nie kupiliśmy szczepionki. Podobno w
    Europie zmarło wtedy 455 osób. Więc 180/455 to chyba sporo?
    T.

  • 122. Data: 2020-03-20 10:51:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 10:45, Cavallino pisze:

    > Zdecydowanie mylisz przeziębienie z grypą...
    > To nawet nie te same wirusy, przeziębienie moga wywołać nawet niektóre
    > koronawirusy.
    >
    > Obstawiam że w statystykach zachorowalności na grypę tak z 90% jest
    > zakłamania, bo kto robi testy na grypę?
    > I przeziębienia też się w nie wrzuca.

    Wiesz, dopóki się nie zbadasz z laboratoryjnym wymazem, to nie wiesz.
    Ogólnie pisząc - zwykła grypa jest 10 razy mniej śmiertelna.
    T.

  • 123. Data: 2020-03-20 11:50:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 10:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > zarazi.
    >
    > Poczekamy i zobaczymu np na wyniki GB i Niemiec.

    > Kazdy kiedys umrze.

    > To nie tylko Japonczycy chyba.
    > Ale co - proponujesz wpuszczac tylko tych, co test przeszli ?
    >
    > Jest to jakis pomysl, ale IMO - i tak sie rozwinie, bo wirusa w kraju
    > juz mamy.
    > A przyjezdzajacy mimo testow i tak go jeszcze troche przywioza.
    >
    > A straty gospodarcze mogą byc  duże jak sie blokada utrzyma.
    > W dodatku nie da sie calkowicie izolowac kraju - tiry musza krazyc,

    Blokada dotyczy tylko ruchu osobowego. Towary mogą jeździć.
    T.

  • 124. Data: 2020-03-20 11:56:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 10:47, Cavallino pisze:
> [...]
    7.0.0.1...

    > Ciekawe będzie porównanie Belgii i Holandii.
    > Belgia - wszystko zamknięte, Holandia - wręcz przeciwnie.
    > A kraje megapodobne.

    Koronawirus Belgia. Statystyki łączne zachorowań na dzień 19.03.2020

    Łącznie mamy w Belgii 1 795 przypadków zachorowań.

    Liczba ofiar śmiertelnych epidemii COVID-19: 21
    Liczba wyleczonych pacjentów: 31

    Koronawirus Holandia. Statystyki łączne zachorowań na dzień 19.03.2020

    Łącznie mamy w Holandii 2 467 przypadków zachorowań.

    Liczba ofiar śmiertelnych epidemii COVID-19: 77
    Liczba wyleczonych pacjentów: 2

    https://stronazdrowia.pl/koronawirus-w-europie-staty
    styki-na-19032020-dla-poszczegolnych-krajow-ile-osob
    -zmarlo-ile-wyzdrowialo-najnowsze-dane/ar/c14p1-1991
    3953

  • 125. Data: 2020-03-20 12:20:21
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ja tez nie wiem co bedzie w przyszłosci ale zadaje dosc jasne pytanie:
    skoro Niemcy podjeli podobne kroko przeciw epidemii jak my to jaki jest
    sens zamykania granicy?

    378 potwierdzonych przypadków koronawirusa w Polsce

    vs

    586 potwierdzonych przypadków koronawirusa tylko w Hamburgu

    teraz jasniej ? Niemcy zwlekali z zamknieciem granic i teraz dostaja tak w dupe ze w
    sobote Merkel moze oglosic areszt domowy dla wszystkich :-)

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

  • 126. Data: 2020-03-20 12:26:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, March 20, 2020, 10:11:57 AM, you wrote:

    [...]

    > Mamy dane z tego statku Diamond Princess, 3500 ludzi, 600 zarazonych,
    > 6 zmarlo.

    > Podobny procent pojawia sie i w innych krajach

    > To zależy od kraju np: dzisiaj

    Dla mnie 0.24% i 8.33% nie są podobne. BTW: wczoraj we Włoszech: 41035
    chorych i 3,405 zmarłych.

    Pytanie najważniejsze - jak wydolność naszej opieki zdrowotnej się
    skończy, to pobijemy rekord Włoch czy nie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 127. Data: 2020-03-20 13:09:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:50, T. pisze:

    > Była. U nas zmarły 183 osoby. Kopaczowa zajęta była wypytywaniem o smak
    > kotlecików. Jako jedyny kraj nie kupiliśmy szczepionki. Podobno w
    > Europie zmarło wtedy 455 osób. Więc 180/455 to chyba sporo?

    Chodziło mi o wytłumaczenie tych 20 tys u Angoli, skąd ta różnica była.

    Jeśli te liczby są podobne w całej Europie, tylko nie u nas, gdzie
    zaraportowali 183, to wiele mówi o jakości naszych statystyk.

  • 128. Data: 2020-03-20 13:11:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dla mnie 0.24% i 8.33% nie są podobne. BTW: wczoraj we Włoszech: 41035
    > chorych i 3,405 zmarłych.
    >
    > Pytanie najważniejsze - jak wydolność naszej opieki zdrowotnej się
    > skończy, to pobijemy rekord Włoch czy nie?

    IMO nie.
    W ich zwyczaju leży przesiadywanie staruszków w grupach na zewnątrz i w
    barach całymi dniami i wieczorami.
    Tego typu względy kulturowe na pewno mocno się przyczyniły do takiej
    liczby ciężkich przypadków i zgonów.

    U nas coś takiego nie istnieje, więc nawet bez żadnych środków
    ostrożności nie poszłoby to tak ostro.

  • 129. Data: 2020-03-20 13:15:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:51, T. pisze:

    > Wiesz, dopóki się nie zbadasz z laboratoryjnym wymazem, to nie wiesz.

    Dokładnie o tym piszę.
    A że zazwyczaj się nie bada, to i tego typu statystyki są funta kłaków
    nie warte.

    > Ogólnie pisząc - zwykła grypa jest 10 razy mniej śmiertelna.

    Jeśli wrzucić do niej przeziębienia, które nią nie są, ale są do niej
    zapewne zaliczane.
    I to przy dużej nabytej odporności społeczeństw na jej wirusy oraz
    istnieniu szczepionek.

    Co za tym idzie - czyli jeśli uwzględnić te przypadki, sam wirus jest
    podobnie śmiertelny co covid, o ile nie bardziej.
    A wyższa zapadalność OBECNA na covid wynika z innych czynników niż
    zjadliwość wirusa.

  • 130. Data: 2020-03-20 13:16:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 11:50, T. pisze:

    > Blokada dotyczy tylko ruchu osobowego. Towary mogą jeździć.

    W teorii.
    Jak sobie postoją w 63 km korku na granicy, to oznacza że tak nie do
    końca mogą.

    Poza tym nie chodzi o blokadę transportu, a głównie firm, które
    zarabiały pieniądze na obrocie tymi towarami lub usługami.