  • 111. Data: 2020-03-20 10:36:00
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    ion-2019-ncov-cases

    > Dlatego pytałem o cel zamkniecia granicy z Niemcami!!!
    > IMO akurat ten ruch jest absolutnie bezsensowny i przynosi wiele
    > problemów a 0 korzysci.

    Ale nie patrz na to tylko przez pryzmat utrudnień dla tych, co granicę
    MUSZĄ przekroczyć z jakichś powodów. Podejrzewam, że jak ludzie
    usłyszeli, że granica zamknięta, to ci, co nie musieli, to się nie
    pchali (np. żeby zrobić przygraniczne zakupy). Więc to zamknięcie granic
    (czy nawet informacja o tym) miało też charakter odstraszający dla
    ludzi, co istotnie ograniczyło transfery ludzi w tym czasie.
    Więc samo ogłoszenie zamknięcia granic (nawet, jakby to był tylko pic na
    wodę) już powoduje korzyści w postaci ograniczenia ruchu na granicy.
    T.

  • 112. Data: 2020-03-20 10:37:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:17, Janusz pisze:

    > Właśnie czytam wywiad z minstrem zdrowia i podał

    To skłamał.
    Ja ktoś z pisu mówi, to od razu możesz założyć że kłamie.

    Pinokio z tydzień temu mówił że od miesięcy się na covid przygotowywali,
    a kilka dni później zapomniał co nakłamał wcześniej i przyznał, że "nikt
    się nie spodziewał".

    >jak jest szczyt zachorowań
    > to szpitale też są zawalone chorymi, tyle że grypa nie jest tak
    > zaraźliwa jak covid więc i obciążenie szpitali i personelu mniejsze.

    Nie grypa nie jest zaraźliwa, tylko jesteśmy na nią częściowo
    uodpornieni, więc nie każdy choruje.
    Zawieziesz ją na nowy, odizolowany ląd i wybije całą populację.

    Coś jak Inków.

  • 113. Data: 2020-03-20 10:37:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 23:28, cef pisze:

> [...]
    > czy izolowane i wyłapuje się więcej zakazonych a u nas
    > dopiero bada się objawowców. Więc nasze dane są mocno opóźnione.
    >
    > Na www.faz.net była dzisiaj krótka notka analizująca dlaczego
    > w Hamburgu jest najwięcej zainfekowanych na 100tys mieszkańców.
    > I wyszło im, że tam ferie zimowe były tam od od 2 do 13 marca i wracali
    > już z mocno zainfekowanych rejonow narciarskich Włoch czy Austrii.
    > Więc spokojnie i do nas też już przyjechali ci turyści zainfekowani,
    > może w mniejszej skali, ale na pewno już sieją, tylko dane tego nie

    Tylko że w Niemczech nie było żadnych ograniczeń w przemieszczaniu się
    tych zarażonych ludzi - u nas choćby od razu zamknęli szkoły. Stąd mamy
    mniej chorych. Poza tym - u nas szczyt wyjazdów do Włoch był nieco
    wcześniej, więc i zarażonych mniej.
    T.

  • 114. Data: 2020-03-20 10:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Dlatego pytałem o cel zamkniecia granicy z Niemcami!!!
    >IMO akurat ten ruch jest absolutnie bezsensowny i przynosi wiele
    >problemów a 0 korzysci.

    U nich jeszcze moze ta epidemia wybuchnac.

    Wlochy - 3 tys zmarlych, Hiszpania 500, Francja 250, Holandia 60 ...
    wiec zamknac na 2 tygodnie, i zobaczyc co z tymi Niemcami wyjdzie :-)

    J.

  • 115. Data: 2020-03-20 10:40:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:14, J.F. pisze:

    > Do liczby ludnosci.

    > I proponujesz nic nie robic i czekac :-)

    Proponuję nie zamykać wszystkiego, a kasę z szopki, przeznaczać na testy
    wszystkich.
    I izolować TYLKO chorych i zakażonych.

    > Juz chyba nie,

    W sensie że będą umarlaka testować?

    > Zakladajac jednak, ze Niemcy maja podobny % zarazonych jak my ... to
    > istotnie zamykanie granicy z Niemcami wydaje sie nieuzasadnione.

    I większości gospodarki również.

  • 116. Data: 2020-03-20 10:42:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:22, J.F. pisze:

    > Nawołuj dalej, to bedzie wiecej :-)
    >
    > Musiala ta smeirtelnosc Chinczykow przerazic.

    > Za pare lat ...

    > No nie wiem ... PiS jakos wybory wygral :-)

    Tak - pierwsze z poparciem 18%.
    Czyli kilku milionów ludzi (na 35).

    > Ale ciagle zima tam jest, tzn byla.

    W sensie że wirus sprawdził kalendarz i półkulę? ;-)

    > W dodatku Iran ma sporo gor , a im wyzej tym zimniej.
    > Teheran lezy 1100-1800m npm i dzis tam jest 17 st C

    A w Tajlandii?

  • 117. Data: 2020-03-20 10:45:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:32, T. pisze:

    > Ale dokładnie tak samo jest w przypadku grypy - jak masz katar nie od
    > razu lecisz do lekarza. Kupujesz Gripex i zasuwasz do roboty.

    Zdecydowanie mylisz przeziębienie z grypą...
    To nawet nie te same wirusy, przeziębienie moga wywołać nawet niektóre
    koronawirusy.

    Obstawiam że w statystykach zachorowalności na grypę tak z 90% jest
    zakłamania, bo kto robi testy na grypę?
    I przeziębienia też się w nie wrzuca.

  • 118. Data: 2020-03-20 10:45:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 07:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Alibi bo jak sie okaze ze u nas bedzie np troche mniej to sie powie ze to
    > była dobra decyzja a wynikajace z niej problemy musiały być.
    > Jak bedzie wieksza to sie wymysli inne alibi.
    >
    > Ja tez nie wiem co bedzie w przyszłosci ale zadaje dosc jasne pytanie:
    > skoro Niemcy podjeli podobne kroko przeciw epidemii jak my to jaki jest
    > sens zamykania granicy?
    >
    > Gdyby taki ruch nie pwoodował zadnych negatywnych skutków to moznaby
    > powiedziec: na wszelki wypadek.
    > Ale pwooduje.
    > A zgodzisz sie chyba ze w obecnej sytuacji zaopatrzenie to jest kluczowa

    Wyobrażam sobie, że przy takiej różnicy zachorowan i śmiertelności nagle
    wielu Niemców będzie chciało przyjechać odpocząć na Mazury. Dlatego
    granica z Niemcami musi być zamknięta, żeby tego nie rozwłóczali.
    Podjęli obecnie dobre decyzje, ale 2 tygodnie później niż u nas.
    T.

  • 119. Data: 2020-03-20 10:47:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:37, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > U nich jeszcze moze ta epidemia wybuchnac.
    >
    > Wlochy - 3 tys zmarlych, Hiszpania 500, Francja 250, Holandia 60 ...

    Ciekawe będzie porównanie Belgii i Holandii.
    Belgia - wszystko zamknięte, Holandia - wręcz przeciwnie.
    A kraje megapodobne.

  • 120. Data: 2020-03-20 10:48:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 07:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Nie zamkneli Polskiej bo szacuja ze podjelismy podobne kroki do nich i
    > takie zamkniecie powoduje negatywne skutki a mozna ich uniknac nie
    > zwiekszajac jakos mocno ryzyka. IMO my powinnismy zrobić tak samo.

    Polecam:
    https://wpolityce.pl/polityka/491537-to-sa-dziennika
    rskie-standardy-niemcy-krytykuja-polske?fbclid=IwAR3
    JUkY6oxZ3BH_Odfmry-cWIreks1qPKIYuecBSNbQIK5fRlmUGMUt
    Z96E

    T.