  • 81. Data: 2022-03-10 09:08:44
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 18:25:41 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > W tamtych czasach wyłącznym Szafarzem Klucza był cieć, zwany też
    > Gospodarzem Budynku.

    Nie wiem czy mialem. Anioła nie przypominał.

    Jesli mnie skleroza nie myli, to obok drzwi byly zwykle okna,
    potem zalozyli kraty, ale kłódki nie zawsze były dostepne,
    za to piłki do metalu były.

    Na dach za młodu wychodziłem, ale co innego spojrzec, a co innego
    antene zamontowac, i jeszcze dach dziurawic ..

    > Ci co chcieli, kable mieli pospuszczane.
    > Teraz wystarczyło przełożyć wtyczkę z telewizora do nadajnika.

    Tez prawda.

    J.

  • 82. Data: 2022-03-10 10:15:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 9 marca 2022 o 13:12:47 UTC+1 J.F napisał(a):
    > Naprawde tak było?
    > I władza nie łapała ?
    >
    > Cos podobnego mialo chyba tez miejsce w latach 90-tych, przynajmniej
    > patrzac po tematach na elektrodzie czy innych forach ... tylko juz nie
    > dwa tranzystory, a jak zrobic nadajnik stereo ...
    >
    > J.
    Władza nie łapała bo nawet władza socjalistyczna nie łapała tego czego nie było. Nie
    znaczy że nie było chwilowych pojedynczych prób. O nieznajomości tematu świadczy
    zwrot " siatka pajęczańska". Pajeczarzami nazywano takich co bez opłaty podłączali
    się pod sieć zasilająca kołchoźniki. Kołchoźniki to takie przewodowe radio było co w
    nim był wybór pomiędzy programami że albo była Warszawa l albo nic.

  • 83. Data: 2022-03-14 06:52:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.03.2022 o 15:06, J.F pisze:
    > Hm, szpiegow zawsze namierzali.
    > Ale moze posluchali, popatrzyli ze UKF i odpuscili.
    >
    > Ewentualnie ... ich sprzet tego nie łapał?

    Byli tacy, co ich złapali.Znam co najmniej 2 przypadki.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 84. Data: 2022-03-14 08:33:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 14.03.2022 o 06:52, Cezary Grądys pisze:

    > Byli tacy, co ich złapali.Znam co najmniej 2 przypadki.

    Też znam, z tym, że nie z Warszawy, a z miejsca gdzie podobno nie było
    żadnych namierników, za to byli usłużni sąsiedzi.

    Pozdrawiam

    DD

  • 85. Data: 2022-03-14 10:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 06:52:57 +0100, Cezary Grądys wrote:

    > Byli tacy, co ich złapali.Znam co najmniej 2 przypadki.

    Ale przed 1980, po 1981, po 1990 ?

    J.

  • 86. Data: 2022-03-15 06:47:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.03.2022 o 10:49, J.F pisze:

    > Ale przed 1980, po 1981, po 1990 ?
    >
    > J.

    Mniej więcej 1982-1983

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 87. Data: 2022-03-15 08:52:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 06:47:33 +0100, Cezary Grądys wrote:

    > Mniej więcej 1982-1983

    Czasy radia Solidarnosc. SB byla cięta.

    J.

  • 88. Data: 2022-03-15 11:42:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 marca 2022 o 06:53:00 UTC+1 Cezary Grądys napisał(a):

    > Byli tacy, co ich złapali.Znam co najmniej 2 przypadki.
    >
    > --
    > Cezary Grądys
    > c...@w...onet
    A ja zadnego. Slowo przeciwko slowu. Za to przy informacjach że po jakimś mieście
    jeździł ktoś kto zjezdzacego samochodu nadawał okazało się ubecka podpucha żeby duch
    w narodzie nie zginął.

  • 89. Data: 2022-03-15 12:55:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 03:42:35 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > A ja zadnego. Slowo przeciwko slowu. Za to przy informacjach że po jakimś mieście
    jeździł ktoś kto zjezdzacego samochodu nadawał okazało się ubecka podpucha żeby duch
    w narodzie nie zginął.

    To, ze ty nie znasz zadnego, nie dowodzi, ze nikogo nie bylo.

    W Łodzi nie nadawali
    https://www.polskieradio.pl/220/4132

    a we Wroclawiu nadawali
    https://www.polskieradio.pl/220,Podziemne-Radio-Soli
    darnosc/4106,Wroclaw/

    Ale, ze nadajniki byly automatyczne, to nie tak latwo zlapac ludzi ..

    J.

  • 90. Data: 2022-03-15 23:58:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 marca 2022 o 12:55:47 UTC+1 J.F napisał(a):

> [...]
    darnosc/4106,Wroclaw/

    > Ale, ze nadajniki byly automatyczne, to nie tak latwo zlapac ludzi ..

    Z reguły nadajniki są w dużym stopniu niezależne od ludzi bo większość nie wymaga
    kręcenia korba i kogoś kto mówi do mikrofonu. Wtedy stan techniki był taki że mogły i
    nadawały z magnetofonu. Dwie sprawy. Pierwsza że wielu ludzi nadawało jakąś swoją
    ulubioną muzykę. Nie neguje że były takie próby. Raczej krótkotrwałe. Druga sprawa
    była taka że ci opozycjoniści co nadawali prawdziwe numery totolotka działali na
    zamówienie czerwonej bandy nawet jak o tym nie wiedzieli. Ale z reguły wiedzieli bo
    od niej brali kasę. Pamiętasz jak w sejmie Antoni policmajster ujawnił kabli. Okazało
    się że ci z ówczesnej opozycji co nie współpracowali w sejmie stanowili mniejszość. W
    takiej sytuacji niepokalana dziewica panna S okazała się nie tylko prostytutka a
    również kurwą. I wszystko co ja otaczało łącznie z radiem S też było kurewskie bo
    stworzone przez czerwona bandę i opłacane z funduszy SB.