  • Data: 2010-05-19 14:11:40
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Czaja pisze:

    > hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu
    > 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/
    > robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało
    > się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy
    > przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło
    > 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie,
    > równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości
    > magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

    No bo po pierwsze ten silnik jak wiesz żłopie i większe zużycie mogło
    łatwo ujść uwadze. Ja bym z łatwością zauważył, gdyby między wymianami
    ubyło np. 0.3l (czyli - o 0.3 więcej) :)

    A po drugie, do 200kkm myślę że widocznych skutków pewnie nie będzie.
    Przejedź na najtańszych mineralach 300-400, tyle co ma moja staruszka
    (bez objawów zużycia silnika!) to będę bardziej przekonany :)