eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak robic panoramy sferyczne ?- bedzie dlugie , bardzo dlugie › Re: Jak robic panoramy sferyczne ?- bedzie dlugie , bardzo dlugie
  • Data: 2009-11-06 12:28:42
    Temat: Re: Jak robic panoramy sferyczne ?- bedzie dlugie , bardzo dlugie
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Analogicznie mozna zrobic zdjecia z aparatem w pozycji pionowej , zu
    > tym ze wykonuje  2 zdjecia - dolu i gory i obracam sie o kat mniejszy
    > niz 90 st.
    > Dokonuje rowniez przestawienia nogi monopodu - w tyl i lewo o prawie 9
    > cm.
    >
    > Wyniki sa badzo dobre - mozna robic panorame bezbledna.
    >
    > Programy.
    >
    > wg mnie maja decydujacy wplyw na jakosc ...
    >
    > Erfahren Sie mehr ť- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    dalszy ciag

    dla ilustracji zamieszczam tutaj panorame zrobiona przed chwila za
    pomoca monopodu.
    Bez zadnego retuszu. Podloga nie byla wklejana - jest zrobiona
    bezblednie , nie widac butow ani monopodu.
    za nisko unioslem aparat do gory ( 1 pietro ) przy robieniu zdjecia
    stad blad na gorze , ktory bez problemu daje sie wyretuszowac.
    Nie robie tego aby pokazac ew. bledy.

    ten sam material wyjsciowy skladany za pomoca panorama studio i ptgui

    panorama studio:

    http://www.DropBox.pl/file.php?name=DA01F3E0D6B290FB
    51E8E91B27F6DD4B

    ptgui

    http://www.DropBox.pl/file.php?name=DC0976917CAF540A
    F7F9E0DF734244F6

    generalnie panorama studio lepiej obchodzi sie ze zroznicowaniem
    jasnosci i barwy poszczegolnych zdjec , lepiej dobiera kontrast
    calosci i lokalnie .
    ptgui sklada najczesciej jednak dokladniej. To zalezy od konkretenej
    sytuacji.
    Jesli ktos decyduje sie na zakup jednego z wymienionych programow to
    jednak czesciej uzywam ptgui i na ten bym wskazal.

    jak widac wynik od strony techniczej w sensie prawidlowosci zlozenia
    dla panoramy krajoznawczo-wycieczkowej jest jak najbardziej
    zadawalajacy - statyw z glowica nie jest konieczny.

    I na koniec jeszcze jedna podpowiedz. Bardzo duza pomoca dajaca taki
    sam wynik a moze lepszy niz monopod jest statyw sznurkowy. Z jednej
    strony petla zalozona na obiektyw pomiedzy pierscieniem nastawy
    odleglosci a oslona przeciwsloneczna ( jest w samyangu miejsce na
    sznurek o grubosci do 2 mm np od zaluzji jest to miejsce niemal
    dokladnie w puncie nodalnym ) ,z drugiej strony petla na koncowke
    buta. Pozwala to na b . dobre unieruchomienie punktu nodalnego w
    przestrzeni , napinajac sznurek pionowo w trakcie fotografowania .

    Na tym koncze watek panoram z reki

    cdn na temat doswiadczen z glowicami i inne ogolne uwagi wkrotce.

    XXX