  • 41. Data: 2013-02-28 15:35:19
    Temat: Re: Jak przenieść RAID 0 ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-28 15:10, Michal pisze:

    > A zmieniałeś na 1 wartość
    > HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services
    \Msahci
    > przed restartem i zmianą trybu?

    Nie wiedziałem o tym. Ponadto nie mam takiego klucza nawet. Ciąg dalszy
    w drugim komentarzu aby nie mnożyć wątków.

    Marek

  • 42. Data: 2013-02-28 15:49:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-28 15:09, Michal pisze:

    > Z testów które robiłem na Asusie M4A77TD PRO na AMD710 tak jest i
    > bez problemu drugi system działał na HDD ustawionym w BIOS jako rai, ale
    > nie włączonym do macierzy - działał jako normalny AHCI. Do Sabertootha
    > dopiero się przymierzam, ale Asus AFAIK kontynuuje te rozwiązania z
    > portami.

    No to zebrałem ciekawe doświadczenie. Podłączyłem drugi dysk SSD do tego
    portu. Co prawda z zainstalowanym systemem ale nie powinno to rzutować.
    Dysk został wykryty jako możliwy do przyłączenia do RAID. Czy zadziałała
    opcja wyłączenia IDE i ustawienia RAID w to miejsce.

    Komputer wystartował na dysku #1 a potem zacząłem robić benchmark dla
    dysku #2. (AS SSD). No i Windows 2x wykrzaczył się w połowie testów.
    Niebieski ekran.

    Przełączyłem dysk #2 do tej samej grupy portów (szare) co #1 i tu bez
    problemów benchmarki poszły (wyniki podobne jak na porcie "sypiącym się")

    > Akurat DVD na tym nic nie zyskuje i może być podłączony do
    > dowolnego portu, w tym Asmedii, bo nie wykorzystuje zalet AHCI.

    Napęd może nie zyskuje ale ja zyskuję wiedzę, że port połowicznie działa
    w takiej konfiguracji z powyższym zastrzeżeniem.

    > I bardzo dobrze, bo byś uwalił płytę.

    Kurde, przemęczenie :-(

    Marek

  • 43. Data: 2013-02-28 15:53:04
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup

    >A zmieniałeś na 1 wartość
    >HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Service
    s\Msahci
    >przed restartem i zmianą trybu?

    Jeśli już to należy ustawić wartość 0. 1 to system_start a tu musi być
    boot_start. Ponadto klucz to niekoniecznie msahci. W Windows 8 jest
    storahci.

    --
    Piotr Borkowski

  • 44. Data: 2013-02-28 19:49:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2013 15:53, Piotr B. (pb2004) pisze:

    \Msahci

    > Jeśli już to należy ustawić wartość 0. 1 to system_start a tu musi być
    > boot_start. Ponadto klucz to niekoniecznie msahci. W Windows 8 jest
    > storahci.

    Po raz kolejny stwierdzam, że "głęboka konfiguracja" windowsów jest
    porypana ;)

    Dlaczego nie mogli zrobić ładnych i czytelnych tekstowych plików
    konfiguracyjnych??

  • 45. Data: 2013-02-28 20:24:28
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Po raz kolejny stwierdzam, że "głęboka konfiguracja" windowsów jest
    >porypana ;)
    >
    >Dlaczego nie mogli zrobić ładnych i czytelnych tekstowych plików
    >konfiguracyjnych??

    To jest bardziej porypane:
    echo X > /proc/cośtam/cośtam/cośtam

    --
    Piotr Borkowski

  • 46. Data: 2013-02-28 20:45:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2013 20:24, Piotr B. (pb2004) pisze:

    > To jest bardziej porypane:
    > echo X > /proc/cośtam/cośtam/cośtam

    Dlaczego? Wysyłasz polecenie do jakiegoś systemowego procesu. Bez
    konieczności pisania/szukania programu.

    Poza tym ja pisałem o konfiguracji, a nie sterowaniu.

    Dla ustalenia uwagi: konfiguracji wczytywanej przez system podczas startu.

  • 47. Data: 2013-03-01 10:16:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-28 15:53, Piotr B. (pb2004) pisze:

    > Jeśli już to należy ustawić wartość 0. 1 to system_start a tu musi być
    > boot_start. Ponadto klucz to niekoniecznie msahci. W Windows 8 jest
    > storahci.

    No i faktycznie u mnie jest storahci. Jednakże jest to cała wielka
    struktura a nie tylko pojedyncza wartość.

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\storahci]
    "ImagePath"=hex(2):53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,
    00,33,00,32,00,5c,00,64,00,\

    72,00,69,00,76,00,65,00,72,00,73,00,5c,00,73,00,74,0
    0,6f,00,72,00,61,00,68,\
    00,63,00,69,00,2e,00,73,00,79,00,73,00,00,00
    "Type"=dword:00000001
    "Start"=dword:00000000
    "ErrorControl"=dword:00000003
    "Group"="SCSI Miniport"
    "Tag"=dword:00000058
    "DisplayName"="@mshdc.inf,%storahci_ServiceDescripti
    on%;Microsoft
    Standard SATA AHCI Driver"
    "Owners"=hex(7):6d,00,73,00,68,00,64,00,63,00,2e,00,
    69,00,6e,00,66,00,00,00,00,\
    00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\storahci\Parameters]
    ... tu kilka wpisów
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\storahci\Parameters\Device]
    ... od groma wpisów
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\storahci\Parameters\PnpInterface]
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\storahci\Enum]

    Gdzie zatem ustawiamy 0 czy 1 ?

    Marek

  • 48. Data: 2013-03-01 13:49:19
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Dlaczego?

    Bo rejestr przy tym jest logiczny i uporządkowany.

    >Poza tym ja pisałem o konfiguracji, a nie sterowaniu.
    >
    >Dla ustalenia uwagi: konfiguracji wczytywanej przez system podczas startu.

    Ja także. W taki porypany sposób trzeba konfigurować choćby zaawansowane
    zarządzanie energią poprzez skrypty w /etc/pm/power.d/powersave. A to nie
    jest żadna jak to ująłeś głęboka konfiguracja.

    --
    Piotr Borkowski

  • 49. Data: 2013-03-01 13:59:30
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    >No i faktycznie u mnie jest storahci. Jednakże jest to cała wielka
    >struktura a nie tylko pojedyncza wartość.
    >
    >[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic
    es\storahci]
    >"Start"=dword:00000000
    >
    >Gdzie zatem ustawiamy 0 czy 1 ?

    Jest już prawidłowo ustawiony na 0. Sprawdź we właściwościach kontrolera
    raid w devmgmt.msc jaka usługa sterownika go obsługuje. I dla niej sprawdź
    powyższą wartość. Ponieważ to jest NTG fut: pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    --
    Piotr Borkowski

  • 50. Data: 2013-03-01 14:25:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 13:49, Piotr B. (pb2004) pisze:

    > Ja także. W taki porypany sposób trzeba konfigurować choćby zaawansowane
    > zarządzanie energią poprzez skrypty w /etc/pm/power.d/powersave. A to
    > nie jest żadna jak to ująłeś głęboka konfiguracja.

    Z ciekawości: jakie zaawansowane zarządzanie energią masz na myśli?

    Ja tam nigdy nie zmieniałem nic poza czasem do usypiania, reakcją na
    zamknięcie ekranu czy naciśnięcie przycisku...