  • 51. Data: 2013-03-01 15:28:19
    Temat: Re: Jak przenieść RAID 0 ?
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Z ciekawości: jakie zaawansowane zarządzanie energią masz na myśli?
    >
    >Ja tam nigdy nie zmieniałem nic poza czasem do usypiania, reakcją na
    >zamknięcie ekranu czy naciśnięcie przycisku...

    Nie mam już Linuksa na laptopie ale to było podobne do np. tutaj[1]
    opisanego przykładu.

    1. http://crunchbang.org/forums/viewtopic.php?id=11954
    --
    Piotr Borkowski

  • 52. Data: 2013-03-01 15:48:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 15:28, Piotr B. (pb2004) pisze:

    > Nie mam już Linuksa na laptopie ale to było podobne do np. tutaj[1]
    > opisanego przykładu.
    >
    > 1. http://crunchbang.org/forums/viewtopic.php?id=11954

    Ach, i wszystko jasne - kombinacje które dla mnie są zbędne (mój
    prywatny mały netbook trzyma ponad 8 godzin na standardowych
    ustawieniach, a większy służbowy - ponad 5).

    Dlatego nigdy takich sposobów regulacji nawet nie szukałem ;)

  • 53. Data: 2013-03-01 16:36:02
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >służbowy - ponad 5).
    >
    >Dlatego nigdy takich sposobów regulacji nawet nie szukałem ;)

    Pod Windowsem było średnio około 2 godziny dłużej bez podobnych ustawień.

    --
    Piotr Borkowski

  • 54. Data: 2013-03-08 09:55:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-28 15:09, Michal pisze:

    > Z testów które robiłem na Asusie M4A77TD PRO na AMD710 tak jest i
    > bez problemu drugi system działał na HDD ustawionym w BIOS jako rai, ale
    > nie włączonym do macierzy - działał jako normalny AHCI. Do Sabertootha
    > dopiero się przymierzam, ale Asus AFAIK kontynuuje te rozwiązania z
    > portami.

    Mam odpowiedź z supportu Asusa w tej sprawie.

    "Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

    Niestety z uwagi na architekture płyty nie może mieć pan zdefiniowanego
    macierza i równoczesnie używać pojedyńczego dysku na tym samym kontrolerze."

    Tekst zostawiam bez zmian :-) Tak więc jeśli używasz 2 dysków w RAID 0,
    to reszta portów staje się bezużyteczna. Albo masz szybki SSD albo
    stosujesz RAID na tej płycie. Porażka...

    Marek

  • 55. Data: 2013-03-08 11:37:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.03.2013 09:55, Marek pisze:

    > Tekst zostawiam bez zmian :-) Tak więc jeśli używasz 2 dysków w RAID 0,
    > to reszta portów staje się bezużyteczna. Albo masz szybki SSD albo
    > stosujesz RAID na tej płycie. Porażka...

    Piknie. I m.in. dlatego wolę normalny, programowy RAID ;)

  • 56. Data: 2013-03-08 14:37:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 11:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Piknie. I m.in. dlatego wolę normalny, programowy RAID ;)

    Całkowicie programowy? Z dyskami na zwykłych portach AHCI bez odpalania
    kontrolera RAID? Jak to się robi? Poleciłbyś jakiś soft?

    Czy dyski tak zorganizowane zyskują możliwość przenoszenia między
    systemami (np. z komputera na inny komputer w obrębie W8 albo z W7 na W8
    itp)?

    Marek

  • 57. Data: 2013-03-08 15:05:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.03.2013 14:37, Marek pisze:

    > Całkowicie programowy? Z dyskami na zwykłych portach AHCI bez odpalania
    > kontrolera RAID? Jak to się robi? Poleciłbyś jakiś soft?

    mdadm działa pięknie... ale niestety nie ma dla Windows.

    > Czy dyski tak zorganizowane zyskują możliwość przenoszenia między
    > systemami (np. z komputera na inny komputer w obrębie W8 albo z W7 na W8
    > itp)?

    Ponownie: działa (mogę przenosić na inną maszynę, dołączać do innego
    działającego systemu), ale Windows tego nie ma. Chyba że jako wirtualna
    maszyna.

  • 58. Data: 2013-03-08 18:26:41
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >mdadm działa pięknie... ale niestety nie ma dla Windows.

    Dyski dynamiczne i striped volume jest na Windowsach od 2000 roku.

    --
    Piotr Borkowski

  • 59. Data: 2013-03-08 23:36:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 18:26, Piotr B. (pb2004) pisze:

    > Dyski dynamiczne i striped volume jest na Windowsach od 2000 roku.

    Czy procedura opisana tu:
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732422.
    aspx#BKMK_WINUI

    pozwoli mi na zbudowanie RAID0 z 2 dysków? Jeśli tak, to czy po
    reinstalacji Windows jestem w stanie uzyskać dostęp do danych? Wolałbym
    uniknąć ryzyka utraty danych podczas takiej operacji...

    Marek

  • 60. Data: 2013-03-09 10:00:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    Uzupełnię moją wypowiedź:

    Chciałbym uniknąć sytuacji, w której awaria systemu będzie równoznaczna
    z utratą danych na dysku RAID0 zorganizowanym jako striped volume. W
    ciągu pół roku miałem już 2 awarie wymagające postawienia systemu od
    zera (W8).

    Marek