  • 31. Data: 2010-06-08 05:58:17
    Temat: Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Tak masz rację, że najlepiej sie kierowac innymi antenami. tez na to
    wpadlem, ale okazalo sie, jak popatrzylem na inne anteny, ze kazda
    patrzy w inna strone i trudno bylo sie na czyms wzorowac. na dodatek
    mam przed soba inny blok. Aby bylo ciekawiej jest fajna luka prosto w
    niebo, z tym że nie wiem czy dokładnie na południe, czy nie? czesc
    anten patrzy w ta luke, a czesc na budynek na przeciwko i niby kazdy z
    nich jest ustawiony na HotBirda. Wiec w koncu juz sam niew wiem o co
    tu chodzi. Rozumiem jakby kazdy mial inna antene wtedy moge
    podejrzewac ze nie koniecznie anteny sa tak samo symeryczne, ale kazdy
    ma ten sam zestaw wiec pewnie parametry nie odbiegaja zbytnio
    parametrami

  • 32. Data: 2010-06-08 10:35:48
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    wiem , ze robisz to specjalnie - na zlosc , ale mam troche czasu
    i na zlosc ci opowiem jak to zrobic , moze inny skorzysta

    KIERUNEK
    ~~~~~~~~
    o 13:05 w szczecinie slonce bedzie dokladnie wskazywalo HB:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    jest bardzo wysoko , wiec musi byc widoczny cien!

    wez ekierke , wyznacz kierunek HB , jak na obrazku :
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/kierun
    .jpg

    zobacz , czy nie masz na tym kierunku budynku
    jeseli jest to trzeba oszacowac uniesienie - elewacje

    jest to wazne , bo kilka dni temu pisal do mnie ktos ,
    co to wywiercil dziury dwa metry gdzie indziej i mu drzewo
    zaslanialo

    Pzdr.J.P.
    __________________________________

  • 33. Data: 2010-06-08 17:04:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > czesc
    > anten patrzy w ta luke, a czesc na budynek na przeciwko i niby kazdy z
    > nich jest ustawiony na HotBirda. Wiec w koncu juz sam niew wiem o co
    > tu chodzi.

    Może nie odróżniasz anteny parabolicznej od offsetowej - ona "patrzy"
    trochę gdzie indziej ;)

    http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Ante
    nna/offset_dish.gif

    Czy jest na HB czy na Astrę nie odróżnisz na oko, a dalej to się już
    prawie nikt nie zapuszcza.
    Są też małe offsety używane do wifi, ale to raczej poza miastem i są
    wyraźnie inaczej ustawione - dla niewtajemniczonych patrzą "w Ziemię" ;)

    Mirek.

  • 34. Data: 2010-06-08 22:11:32
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 8 Jun 2010, Mirek wrote:
    > http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Ante
    nna/offset_dish.gif

    slawkiem sie nie przejmuj, fajnie sie z nim troluje, nawet go lubie

    ja mu dalem z 50 fajnych linkow i po polskui po angielsku

    od podanego przez ciebie, chyba jednak lepszy jest:

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    sporo obrazkow i po polsku

    jp

  • 35. Data: 2010-06-08 22:39:15
    Temat: Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarnš
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-06-07 09:15, J.F. pisze:

    > P.S. Dobre zadanie maturalne ?

    Nie dołączyłeś wszystkich możliwych wzorów, z oznaczeniem boldem tych
    potrzebnych, no i jeszcze by się przydały przykładowe zastosowania
    tychże. Ergo: złe ;D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 36. Data: 2010-06-08 22:55:02
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010, Butek wrote:

    | Nie dołączyłeś wszystkich możliwych wzorów, z oznaczeniem boldem tych
    | potrzebnych, no i jeszcze by się przydały przykładowe zastosowania tychże.
    | Ergo: złe ;D

    wszystko masz tutaj:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/azelew
    .htm

    i tu:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/
    http://satlex.de/pl/azel_calc.html

    niestety dobre

    zle masz tutaj:
    http://satkurier.pl/katy-azymut-elewacja.html

    bo zle wychodzi elewacja

    co do matur masz swieta racje, ubijaja najzdolniejszych

    metoda finska, losowa, przyjmowania na studia
    chyba jest najlepsza

    jp