  • 21. Data: 2010-06-02 08:47:38
    Temat: Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...Z grubsza: Najpierw antena w
    > lewo do pojawienia się dropów, potem w prawo do do
    > pojawienia się dropów a
    > potem na środek i dokręcić. To samo z przechyleniem (i
    > skręceniem) anteny.
    > Jak zapytasz co to są dropy to pojadę do Szczecina i
    > zabiję ;)

    To teraz pokaż mi cyfrowy odbiornik, na którym zobaczysz
    dropy ;-))))).

  • 22. Data: 2010-06-02 09:12:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, June 2, 2010, 10:47:38 AM, you wrote:

    > To teraz pokaż mi cyfrowy odbiornik, na którym zobaczysz
    > dropy ;-))))).

    Czy określenie "megapikseloza" może być? ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2010-06-03 08:56:32
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam jeszcze takie pytanie. Czy można robić przedłużki kabli łączących
    LNB z odbiornikem? Są tzw. beczki do wtyków "F" i czy można to
    zastosować? Lub co ewentualnie zrobić aby przedłużyć ten przewód?

  • 24. Data: 2010-06-03 10:06:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 01:56:32 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

    > Czy można robić przedłużki kabli łączących
    > LNB z odbiornikem? Są tzw. beczki do wtyków "F" i czy można to
    > zastosować?

    Mozna. Byle nie na dworze :)
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2010-06-03 14:55:22
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie, potrzebuję w domu bo chcę przenieść szafę na drugą stronę.
    A jakości sygnału nie psuje?

  • 26. Data: 2010-06-03 16:27:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 07:55:22 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

    > A jakości sygnału nie psuje?

    Odrobinę, jedna jest do pominięcia.
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2010-06-07 03:54:21
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi choć jeszcze, dlaczego przy ustawianiu azymutu anteny i
    kąta elewacji korzysta się z takich dziwnych wzorów. dziwnych bo mam
    na myśli to skąd się wzięły?
    Dlaczego jśli chcę ustawić antenę na HotBird'a (13st) a dla mojego
    miasta szczecin długośc geograficzna to 14,53st po prostu nie
    przekręcam anteny o różnicę, czyli 1,53st? Tak samo kąt elewacji.
    szerokośc moja to 53st (około) dlaczego nie ustawia się na te
    wartości? Antena patrzy na równik przecież.A ze wzou wychodzi 29st
    kata elewacji.

  • 28. Data: 2010-06-07 07:15:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Jun 2010 20:54:21 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
> [...]
    >miasta szczecin długośc geograficzna to 14,53st po prostu nie
    >przekręcam anteny o różnicę, czyli 1,53st? Tak samo kąt elewacji.

    A dlaczego na dlugosci 13 st ustawiamy antene na azymut 180 ? :-)

    Globus musisz miec, albo dobry rysunek w 3D.
    Nadajnik wisi 36000 km [od srodka Ziemii] nad punktem (-13, 0 st).
    Jaka bedzie elewacja i azymut widoku na satelite z punktu (-14.5 ,
    53).

    P.S. Dobre zadanie maturalne ?

    J.

  • 29. Data: 2010-06-07 09:45:01
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    zobacz :
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/geost.jpg

    opis :
    [Zezowanie od Thora do Hispasata - jak?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/thr_hisp.
    html

    jp
    __________________________________

  • 30. Data: 2010-06-07 19:35:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:

    > Powiedzcie mi choć jeszcze, dlaczego przy ustawianiu azymutu anteny i
    > kąta elewacji korzysta się z takich dziwnych wzorów.

    Chłopie, tego nie ustawisz ze żadnych wzorów, bo nie osiągniesz takiej
    dokładności na ustawieniu pionu, pomiarze kąta, o kierunku północ -
    południe nie wspominając.
    Tutaj trzeba tylko popatrzeć jak są ustawione inne anteny, jakiś miernik
    albo tuner z pomiarem i troszkę wyobraźni.
    Jak mieszkasz na pustyni możesz się wstępnie kierować Słońcem.

    Mirek.