  • 1. Data: 2010-05-29 13:44:40
    Temat: Świetlówka ze starterem miga, bez świeci
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Właśnie zmontowałem i założyłem świetlówkę i zachowuje się tak jak w temacie.
    Gdy jest założony starter to ciągle miga, próbując się odpalić, po wyjęciu
    startera zaczyna świecić i świeci do włożenia startera lub wyłączenia.

    Statecznik Elgo dla 1x FL 13W (0.165A fi 0.5) lub 2x FL 8W (0.150A fi 0.55),
    świetlówka Osram L 13W/840 970lm (oba włókna sprawne), starter Philips S2
    4-22W (wypróbowany też Osram AC 4-22W).

    Macie pomysł co może być nie tak? Może świetlówka (L) źle dobrana do
    statecznika (FL)?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2010-05-29 14:02:04
    Temat: Re: Świetlówka ze starterem miga, bez świeci
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1275140680@news.chmurka.net...
> [...]
    > 0.55),
    > świetlówka Osram L 13W/840 970lm (oba włókna sprawne), starter Philips S2
    [...]

    1. Podejrzenie o niesprawność / zły dobór startera.
    2. Podejrzenie o niesprawność kondesatora.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2010-05-29 14:12:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 13:44:40 +0000 (UTC), Adam Wysocki wrote:
> [...]
    >4-22W (wypróbowany też Osram AC 4-22W).
    >
    >Macie pomysł co może być nie tak? Może świetlówka (L) źle dobrana do

    A to nie jest swietlowka z serii T5 ?

    http://www.lrc.rpi.edu/programs/nlpip/lightingAnswer
    s/lat5/pc4.asp

    Nie pisza dlaczego .. ale gdyby miala wieksze napiecie, to by starter
    ja cyklicznie zwieral ..

    J.

  • 4. Data: 2010-05-29 14:21:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 13:44:40 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Macie pomysł co może być nie tak? Może świetlówka (L) źle dobrana do
    > statecznika (FL)?

    Raczej starter do świetlówki. Nie należy wierzyć we wszystko co napiszą.
    Dobierz taki starter który nie jarzy gdy świetlówka odpali i mniejsza o to
    co na nim napisane.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-05-29 18:00:22
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Raczej starter do świetlówki. Nie należy wierzyć we wszystko co napiszą.
    > Dobierz taki starter który nie jarzy gdy świetlówka odpali i mniejsza o to
    > co na nim napisane.

    To było to - kupiłem kilka i zadziałał jakiś polski 4-80W. Dzięki!

    --
    http://www.gophi.pl/