  • Data: 2009-03-07 19:13:45
    Temat: Re: Jak pokazać ścieżkę dostępu do dokumentu?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No cóż, jak dla mnie, to o wiele za szczegółowe.

    Dla mnie również. Dlatego trzeba uprościć temat bo nie ma idealnego
    rozwiązania.

    >. Wyszukiwarka równie
    > dobrze może być zupełnie wyłączona z hierarchii serwisu,

    :-)))))))
    Zacytuję moje słowa 2 wątki wyżej:
    "Nie zawsze.W przypadku funkcjonalnych sekcji serwisu WWW nie będących
    dokumentem pojęcie kategorii nie istnieje więc nie można np. wyszukiwarki
    czy modułu newsów umieścić na jakimkolwiek poziomie hierarchii."

    Po tym poprosiłeś mnie o rozwinięcia a następnie piszesz to samo lecz już
    jako autor powyższej kwestii. :-D

    > a jeśli równoległych
    > hierarchii da się wydzielić kilka -- ale jednoznacznych -- to relatywnie
    > niewielkim wysiłkiem można treść sklasyfikować na kilka sposobów, dając
    > możliwość przeglądania w kilku hierarchiach (jakieś przyciski w menu
    > z opisami choćby "według kształtu", "według przeznaczenia", "według
    > pochodzenia" i po ich wybraniu chodzenie po kategorii z breadcrumbsami
    > odzwierciedlającymi daną hierarchię). Jeśli nie da się jednoznacznie
    > klasyfikować, lepsze są jednak tagi.

    Tak to właśnie ująłem również w którymś z wątków. Streściłbym to tak:
    - "wstecz" niech robi przeglądarka
    - przedstawiamy tylko lokalizację dokumentu w hierarchii
    - jeśli hierarchii jest kilka to możemy w różnych aspektach ten sam dokument
    prezentować

    Co do ostatniego punktu to miałbym zastrzeżenie -może okazać się, że lista
    ścieżek prowadzących do produktu będzie większa niż jego opis :-)