  • 1. Data: 2009-05-07 13:23:23
    Temat: Jak podłączyć kwarcówke
    Od: rudy <n...@n...com.pl>

    Witam serdecznie.

    mam lampę kwarcową do opalania typ EMITA 400 polskiej produkcji.
    Ma ona mozliwość grzania z moca 400W oraz grzania i swiecenia
    rownocześnie. Grzałki sa jednocześnie opornikami dla lampy kwarcowej,
    natomist chcialbym uzyskać wyłacznie UV, ew jesli oporniki sa konieczne
    - moze dalo by sie jakos zastować halogeny 150W zeby miec UV + VIs ?

    Dziekuje

    --
    Wojciech Rudziński
    gg 5050315, tel.793787885

  • 2. Data: 2009-05-07 17:28:22
    Temat: Re: Jak podłączyć kwarcówke
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "rudy" <n...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ma ona mozliwość grzania z moca 400W oraz grzania i swiecenia
    > rownocześnie. Grzałki sa jednocześnie opornikami dla lampy kwarcowej,

    Zapewne wystarczy użyć dławika od rtęciówki 250W włączonego w szereg z
    jarznikiem.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-07 17:30:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 15:23:23 +0200, rudy napisał(a):

    > chcialbym uzyskać wyłacznie UV, ew jesli oporniki sa konieczne - moze
    > dalo by sie jakos zastować halogeny 150W zeby miec UV + VIs ?
    Grzalki ograniczaja prad, jak ich nie potrzebujesz to moze pomysl o innym
    ograniczniku, np. dlawiku?

    Wersja bardziej grupowa - zrobic zasilanie impulsowe :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2009-05-08 16:34:03
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > natomist chcialbym uzyskać wyłacznie UV, ew jesli oporniki sa konieczne
    > - moze dalo by sie jakos zastować halogeny 150W zeby miec UV + VIs ?

    sa dlawiki 400W do kupienia w zwyklych sklepach , zaplonniki tak samo

  • 5. Data: 2009-05-08 19:36:07
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sa dlawiki 400W do kupienia w zwyklych sklepach , zaplonniki tak samo
    Zapłonnik tam będzie zbędny, a dławik 400W może za duży być.
    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 6. Data: 2009-05-09 05:05:35
    Od: rudy <n...@n...com.pl>

    Jd. pisze:

    > Zapłonnik tam będzie zbędny, a dławik 400W może za duży być.

    A moze jednak jakis tranzystor ;)

    Na tabliczce mam podane moc IR 470
    Moc UV+IR 370

    w srodku sa jakies diody, dwa oporniki weglowe i byly jeszcze cztery
    grzałki.

    zarnik ma oznaczenie "2512 D4"

  • 7. Data: 2009-05-10 20:47:26
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Zapłonnik tam będzie zbędny, a dławik 400W może za duży być.

    A moze jednak jakis tranzystor ;)

    Na tabliczce mam podane moc IR 470
    Moc UV+IR 370

    Lampy do opalania mają zwykle 120 W i taki dławik by był potrzebny. Wtedy
    wszystko chodzi na zimno.

  • 8. Data: 2009-05-13 11:14:50
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

> [...]

    > natomist chcialbym uzyskać wyłacznie UV, ew jesli oporniki sa konieczne
    > - moze dalo by sie jakos zastować halogeny 150W zeby miec UV + VIs ?

    Ja używałem włączonej w szereg żarówki (jako kasowarka EPROM-ów dzialało).

    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"