  • 41. Data: 2016-02-10 21:45:48
    Temat: Re: Jak oni to robią?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 20:48, Marek pisze:
    > Ale poczekaj, możesz nagranie (kanału zakodowanego) z tv (plik ts lub
    > mpeg) odtworzyć na pc?

    Kiedyś jak jeszcze mi się chciało robiłem testy. Pliki z Arivy Combo
    oglądałem na PC. Na pewno TVN24 z TNK.
    Powtarzam. Kupowałem specjalnie w tym celu starszy "gorszy" :-) model.

  • 42. Data: 2016-02-10 23:06:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.02.2016 o 20:48, Marek pisze:

    > Ale poczekaj, możesz nagranie (kanału zakodowanego) z tv (plik ts lub
    > mpeg) odtworzyć na pc?

    Powtórzę:
    1. nie ma znaczenia czy kanał jest kodowany czy nie, bo nagrywany jest
    plik już odkodowany.

    2. Tv Manta nie obsługiwała dvb-c, więc nie nagrywałem nic zakodowanego,
    bo nie byłem zainteresowany zakupem naziemnego Polsatu Cyfrowego, a
    tylko taki nadawałby w dvb-t.
    Niemniej nagrane pliki bez problemu odczytywane były na kompie.

    3. Kiedy używałem htpc opartego na pc z windowsem, to też były nagrywane
    na nim pliki ts albo mpg, odbierane przez tuner na karcie PCI,
    oczywiście odkodowywane w momencie odbioru.
    Odtwarzać można było jak się tylko chciało, jeśli nie użyłeś odkodowania
    w moemncie nagrywania- nie odtworzyłeś ich już nigdy.

  • 43. Data: 2016-02-10 23:07:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.02.2016 o 18:46, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@r...cb> napisał w wiadomości

    > OK, dzięki. Z tą Toshibą to ciekawostka, że nie koduje. Przed zakupem
    > swojego TV przeglądałem parametry wielu odbiorników (głównie Samsung,
    > Philips i Panasonic) i wszędzie natrafiałem na zapis, że nagrania są
    > szyfrowane i nie można ich odtworzyć poza danym EGZEMPLARZEM urządzenia.

    Jasne.
    Dlatego trzeba szukać tv, który NIE KODUJE dysku.

  • 44. Data: 2016-02-10 23:28:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Jasne.
    > Dlatego trzeba szukać tv, który NIE KODUJE dysku.

    Wiemy już, że Manta i Toshiba 46RL938 nie koduje nagrań na dysku.

    Ten Twój nowy Philips koduje czy nie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2016-02-11 16:39:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Feb 2016 23:06:21 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Powtórzę:
    > 1. nie ma znaczenia czy kanał jest kodowany czy nie, bo nagrywany
    jest
    > plik już odkodowany.

    Ktoš pisał, że są urządzenia gdzie nagrywany strumień jest
    zakodowany/zaszyfrowany. Plik jest ale niczym nie da się go odczytać.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2016-02-11 16:49:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.02.2016 o 16:39, Marek pisze:
    > jest
    >
    > Ktoš pisał, że są urządzenia gdzie nagrywany strumień jest
    > zakodowany/zaszyfrowany. Plik jest ale niczym nie da się go odczytać.

    Ale regułą jest kodowanie partycji, a nie pliku.

  • 47. Data: 2016-02-11 16:50:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.02.2016 o 23:28, yabba pisze:

    > Wiemy już, że Manta i Toshiba 46RL938 nie koduje nagrań na dysku.
    >
    > Ten Twój nowy Philips koduje czy nie?

    Niestety tak.
    Partycja jest niewidoczna dla kompa.

  • 48. Data: 2016-02-11 17:03:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Feb 2016 23:07:05 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Dlatego trzeba szukać tv, który NIE KODUJE dysku.

    Ale precyzyjnie rozróżnijmy istniejące możliwości:

    1. odszyftowany strumień mpeg jest nagrywany do pliku na standardową
    partycję). Banał.

    2. odszyfrowany strumień idzie do partycji z customowym fs,
    nieczytalne przez ogólnie znane impkementacje fs, ale oryginalny
    strumień jest do wyciągnięcia przez narzędzia do blokowego odczytu.
    Duże szanse, że nie implementowali struktur typowego fsa tylko
    liniowo zapisują w kolejnych blokach (bo tak szybciej).

    3. zaszyfrowany strumien idzie do pliku na klasycznym fs, nic nie da
    się z tym zrobić.

    Jeśli kontent źródłowy jest zakodowany/zaszfrowany to wdaje się
    zbędna implementacja wg pkt 2, po co sobie robić trud implementacji
    customowego fsa skoro dane i tak sa zakodowane więc można wrzucić do
    pliku używając dobrze znanych fsow (gotowiec).

    Domyślam się jednak, że kodowanie odbywa się w wyzszej warstwie na
    paczce kilku strumieni. Nagranie na konsumenckim hdd całej paczki
    kilku strumieni byłoby bardzo trudne wydajnościowo stąd trzeba
    zdekodować paczkę i wydzielić strumień do nagrania ale już wtedy
    kontent staje się odkodowany. Co tłumaczy implementację z pkt. 2. tj.
    ukrywanie strumienia w customowym fs. Natomiast powstaje pytanie
    czemu nie było prosciej zaszyfrowac tylko ten jeden strumien i
    zapisać go do pliku w klasycznym fs.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2016-02-11 17:58:17
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-10 o 18:46, yabba pisze:
> [...]
    > Philips i Panasonic) i wszędzie natrafiałem na zapis, że nagrania są
    > szyfrowane i nie można ich odtworzyć poza danym EGZEMPLARZEM urządzenia.

    No, skoro piszesz że ciekawostka, to pewnie tak jest. Jednak mimo wielu
    innych zalet tego tv nie poleciłbym go do nagrywania programów. Ma jakąś
    wadę która polega że nagrywanie z użyciem timera to istna partyzantka, -
    raz nagra z 15minutowym opóźnieniem, a raz o 10 minut za szybko..
    To co piszesz o szyfrowaniu kopiowanego materiału to standard
    producentów. Często mały zabieg pozwala to ominąć. Np. jak już pisałem
    wcześniej - aby ominąć 'szyfrowanie" w tunerze Ariva 250 Combo wystarczy
    "ręcznie" sformatować nośnik do NTFS.

  • 50. Data: 2016-02-12 08:15:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-02-11 o 16:50, Cavallino pisze:

    > Niestety tak.
    > Partycja jest niewidoczna dla kompa.

    Próbowałeś pod Linuxem?

    Pozdrawiam - Mirek