  • Data: 2010-10-14 17:48:09
    Temat: Re: Jak odtwarzać HD i full HD na starym PC?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 18:33:01 +0200, Sylwester Zarębski napisał(a):

    > Pytanie zasadnicze, czym odtwarzasz? Jaki program, jaki kodek w
    > systemie? Dodatkowo sprawdź kodek, którym został zakodowany film, bo MOV
    > to kontener, w środku może być cokolwiek.
    > Na Athlonie 1600+ powinny się bezproblemowo odtworzyć filmy HD (Full HD
    > raczej już nie) w MPlayerze pod Linuksem (onegdaj można było ściągnąć w
    > wersji LiveCD), ew. możesz spróbować VLC.

    Na 1600+ raczej nie da rady, skoro mój dawny 2600+ nie wystarczał.

    Rozwiązaniem które mogłoby umożliwić nawet odtwarzanie FullHD jest wymiana
    grafiki na jakiegoś Radeona 3650/4650 w wersji AGP i użycie odtwarzacza
    który potrafi dekodować na sprzętowym dekoderze z tych kart (Media Player
    Classic Home Cinema). Osobiście bym się na taki wariant jednak nie
    zdecydował, bo procesor mimo wszystko na dzisiejsze warunki słabiutki, a w
    podobnej cenie można dostać używaną płytę + jakiegoś dwurdzeniowca AMD
    który sobie poradzi programowo z odtwarzaniem, przy okazji w ogóle
    poprawiając działanie innego oprogramowania.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"