eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak odpalić rozrusznik?Re: Jak odpalić rozrusznik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Date: Sun, 12 Feb 2012 14:37:00 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 44
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <p...@n...chmurka.net> <jh8g1q$fln$1@news.icm.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jh8hjt$653$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-100-191.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1329057420 29846 77.253.100.191 (12 Feb 2012 14:37:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Feb 2012 14:37:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625919
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    >>>> Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?
    >>>
    >>> To, że to jest nie legalne. Jeśli nie masz na ten układ homologacji,
    >>> to zapomnij o instalowaniu w pojeździe poruszającym się po drogach
    >>> publicznych. Ewentualne sprawy karne mogą cię bardzo drogo kosztować.
    >>
    >> Co konkretnie wymaga homologacji? Bo mnie się przede wszystkom rzuciło
    >> w oczy to, że na drodze publicznej nielegalny jest samochód z włączonym
    >> silnikiem, a bez kierowcy.
    >
    > Wydaje mi się, że taki zdalny start silnika to jest grubsza sprawa. Bo
    > wygląda na to, że autor wątku w ogóle nie rozpatrzył problemu, co jeśli
    > samochód będzie pozostawiony na biegu, bez ręcznego, naprzeciwko placu
    > zabaw. Może się okazać, że ruszy i nie będzie jak go zatrzymać. Tak więc
    > taki układ musiałby posiadać od groma zabezpieczeń typu fail-safe,
    > włączając w to możliwość zdalnego wyłączenia, o czym autor nie pisze.

    Może nie pisze, bo to bardziej oczywiste. Hamulec ręczny ma sygnalizację,
    można, a nawet trzeba, skorzystać. Jeszcze do tego potrzeba wyczucia
    luzu (w skrzyni biegów). I to z technicznego punktu widzenia wszystko.
    Z automatyczną skrzynia biegów to trochę łatwiej zrealizować (amerykańskie
    samochody miewają takie układy zdalnego uruchamiania silnika).

    > Ponadto mechanik samochodowy w warsztacie też chce mieć gwarancję, że
    > samochód po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpali sam. A może się to
    > zdarzyć, jeśli ktoś nawet przycisk na pilocie zostanie wciśnięty w
    > kieszeni niechcący. Jeśli mechanik straciłby przez to palce, to
    > następnym pojazdem autora byłby wózek do zbierania złomu, po tym jak
    > sąd mu dowali kPLN-y odszkodowania.

    Może ten ktoś samodzielnie serwisuje swój samochód? Jeśli taki hobbysta,
    to nie ma w tym niczego dziwnego. Bezpieczną realizację serwisowego
    wyłącznika tego układu jestem w stanie sobie wyobrazić.

    A co do homologacji, to moje pytanie wciąż pozostaje aktualne. Są takie
    interpretacje przepisów, że nielegalne jest na przykład umieszczenie
    nawigacji GPS na przyssawce na przedniej szybie. Bo przy homologacji
    pojazdu wyznaczono pole widzenia, a teraz ono uległo zmianie. Jak się
    ubezpieczyciel uprze, to nie wypłaci kasy za szkody w wypadku.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: