  • 1. Data: 2018-03-30 16:20:09
    Temat: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california

  • 2. Data: 2018-03-30 16:59:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najprosciej odkupic za pieniadze, przewiezc statkiem.

  • 3. Data: 2018-03-30 18:22:58
    Od: p...@g...com

    Te VW nie mają prawa opuścić USA jeśli władze nie uznają że można je naprawić. Z
    każdym dniem wartość tej kupy złomu maleje ale recycling też może przynieść parę USD.

  • 4. Data: 2018-03-30 18:46:23
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 16:20, ń pisze:
    > www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california

    Kolega sprowadził sobie auto - transport to ok. 3 tys. zł kilka lat temu
    (do Hamburga). Ktoś na miejscu mu auto kupił.
    T.

  • 5. Data: 2018-03-30 18:59:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 16:20:09 +0200, ń napisał(a):

    > www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california

    Z tego co czytałem - nie są i nie będą na sprzedaż.
    VW szuka sposobu na utylizację, pod warunkiem recyclingu materiałów, ale
    nie używanych części samochodowych.

  • 6. Data: 2018-03-30 19:03:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Mar 2018 18:46:23 +0200, T.

    > Kolega sprowadził sobie auto - transport to ok. 3 tys. zł kilka lat temu
    > (do Hamburga). Ktoś na miejscu mu auto kupił.
    > T.

    Zanjomy sobie ściągnął auto -- gdzieś po drodze mu silnik podmienili. Ale
    to była Mazda... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-03-30 19:06:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 18:59, Tomasz Pyra pisze:

    gen-s-car-graveyard-in-california

    > Z tego co czytałem - nie są i nie będą na sprzedaż.

    W TVN Turbo mówili co innego.
    Mają być naprawione i sprzedane.

  • 8. Data: 2018-03-30 19:36:42
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 30.03.2018 o 19:06, Cavallino pisze:

    > Mają być naprawione i sprzedane.

    Hehe, naprawa w tym przypadku może dotyczyć wyłącznie dokumentów -
    zmieni się jakieś homologacje, czy inne papiery na takie, gdzie będzie
    napisane że pojazd spełnia niższą normę emisji, niż pierwotnie
    twierdzono i wyśle się je np. do Meksyku :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2018-03-30 19:47:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 19:06:10 +0200, Cavallino napisał(a):

    gen-s-car-graveyard-in-california

    > W TVN Turbo mówili co innego.
    > Mają być naprawione i sprzedane.

    No to by oznaczało że kondycja finansowa VW jest już gorzej niż tragiczna.

    Na początku akcji odkupowania w USA deklarowali że ich stać i wszystkie
    auta trafią grzecznie do kostkarki.

    A jeśli żeby się ratować, muszą iść w przerabianie używanych samochodów,
    żeby sprzedać je pewnie na jakiś rynkach trzeciego świata, no to znaczy że
    tam już naprawdę sytuacja jest taka, że im zaraz elektrownia prąd odłączy
    za długi.

  • 10. Data: 2018-03-30 20:39:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 19:03, Myjk pisze:
    > Fri, 30 Mar 2018 18:46:23 +0200, T.

    > Zanjomy sobie ściągnął auto -- gdzieś po drodze mu silnik podmienili. Ale
    > to była Mazda... :P

    Ściągał VW bodajże Passata. Zamyka się toto w kontenerze i bezpiecznie
    dociera na miejsce. Kupował mu znajomy. Z portu w Hamburgu bez problemów
    przyjechał do Polski.
    Auta w USA są teoretycznie prawie dwukrotnie tańsze niż w Polsce (nowe).
    No ale tu trzeba zapłacić akcyzę i podatki...
    T.