eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2018-03-30 21:07:39
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 19:47, Tomasz Pyra pisze:

    >>>> www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california
    >>>
    >>> Z tego co czytałem - nie są i nie będą na sprzedaż.
    >>
    >> W TVN Turbo mówili co innego.
    >> Mają być naprawione i sprzedane.
    >
    > No to by oznaczało że kondycja finansowa VW jest już gorzej niż tragiczna.

    A nie oznacza to przypadkiem że jeszcze się nie poddali i chcą
    zminimalizować straty?

    > Na początku akcji odkupowania w USA deklarowali że ich stać i wszystkie
    > auta trafią grzecznie do kostkarki.

    Nie oni pierwsi deklarowali gruszki na wierzbie.
    Pytanie dlaczego im uwierzyłeś?

    > A jeśli żeby się ratować, muszą iść w przerabianie używanych samochodów,
    > żeby sprzedać je pewnie na jakiś rynkach trzeciego świata, no to znaczy że
    > tam już naprawdę sytuacja jest taka, że im zaraz elektrownia prąd odłączy
    > za długi.

    Firma ma przynosić dochody a nie straty więc pomimo że na prąd jeszcze
    mają to dla finansów lepiej będzie sprzedać taniej u sąsiada USA
    niż ponosić na darmo ponosić koszty produkcji a potem utylizacji.


    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2018-03-30 21:41:27
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-30 16:20, ń wrote:
    > www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california

    sie je rozdupcy w ramach ochrony srodowiska i wyprodukuje nowe...

    debilizm

    skoro dalo sie wprowadzic ecu w tryb testowy w ktorym emisja sie
    zgadzala to czemu nie wprowadzic go w ten tryb permanentnie i sprzedac
    350 000 aut gdziekolwiek gdzie beda je chcieli zamiast znowu obciazac
    srodowisko produkcja 350 000 nowych samochodow?

    a zamiast tego zutylizowac 350 000 trupow nie spelniajacych zadnych norm
    ktore sila rzeczy znikna z rynku


  • 13. Data: 2018-03-30 22:08:41
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-30 o 21:41, m4rkiz pisze:
    > On 2018-03-30 16:20, ń wrote:
    >> www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california
    >>
    >
    > sie je rozdupcy w ramach ochrony srodowiska i wyprodukuje nowe...
    >
    > debilizm
    >
    > skoro dalo sie wprowadzic ecu w tryb testowy w ktorym emisja sie
    > zgadzala to czemu nie wprowadzic go w ten tryb permanentnie i sprzedac

    Bo w trybie testowym nie jeżdżą?


  • 14. Data: 2018-03-30 22:09:48
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 19:47, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Fri, 30 Mar 2018 19:06:10 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >> W dniu 30-03-2018 o 18:59, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Fri, 30 Mar 2018 16:20:09 +0200, ń napisał(a):
    >>>
    >>>> www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california
    >>>
    >>> Z tego co czytałem - nie są i nie będą na sprzedaż.
    >>
    >> W TVN Turbo mówili co innego.
    >> Mają być naprawione i sprzedane.
    >
    > No to by oznaczało że kondycja finansowa VW jest już gorzej niż tragiczna.
    >
    > Na początku akcji odkupowania w USA deklarowali że ich stać i wszystkie
    > auta trafią grzecznie do kostkarki.

    Widocznie 7 mld które na ta operację wydali ich trochę zabolało.


    >
    > A jeśli żeby się ratować, muszą iść w przerabianie używanych samochodów,
    > żeby sprzedać je pewnie na jakiś rynkach trzeciego świata, no to znaczy że
    > tam już naprawdę sytuacja jest taka, że im zaraz elektrownia prąd odłączy
    > za długi.

    Wiesz, przecież te auta faktycznie tą normę są w stanie spełnić.
    Problem w tym ile stracą na tym mocy i jak je wycenią.

    Niemniej złomowanie ich wszystkich, prawie nowych również, byłoby jak
    dla mnie dużą niegospodarnością.


  • 15. Data: 2018-03-30 22:44:55
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-30 22:08, Poldek wrote:
    >> skoro dalo sie wprowadzic ecu w tryb testowy w ktorym emisja sie
    >> zgadzala to czemu nie wprowadzic go w ten tryb permanentnie i sprzedac
    >
    > Bo w trybie testowym nie jeżdżą?

    a strzelasz czy zgadujesz?


  • 16. Data: 2018-03-30 23:12:28
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-30 22:44, m4rkiz wrote:
    > On 2018-03-30 22:08, Poldek wrote:
    >>> skoro dalo sie wprowadzic ecu w tryb testowy w ktorym emisja sie
    >>> zgadzala to czemu nie wprowadzic go w ten tryb permanentnie i sprzedac
    >>
    >> Bo w trybie testowym nie jeżdżą?
    >
    > a strzelasz czy zgadujesz?

    tak jeszcze zeby nie byc goloslownym, pierwszy artykul z brzegu:

    "czas przyspieszania do 100 km/h wzrósł o 0,6 sek [...]Wyraźniejsze
    różnice odnotowano natomiast w przypadku poziomów spalania. [...]spalał
    4,7 l/100 km. Po przejściu w tryb testowy zużywał 5,1 l/100 km[...]
    przeprowadzili także testy takich samochodów na hamowni[...]VW Jettę z
    silnikiem 2.0 TDI o fabrycznej mocy 140 KM i momencie obrotowym na
    poziomie 325 Nm. Podczas sprawdzianu symulującego normalną jazdę po
    drodze, silnik wygenerował 138,5 KM i 352 Nm, natomiast przy symulacji
    procesu kontroli (obracały się wyłącznie przednie koła) urządzenia
    pomiarowe wykazały moc na poziomie 136,5 KM i maksymalny moment obrotowy
    w wysokości 309 Nm"

    czyli cos od czego 20 letnie trupy nie rzadko sa o minimum o polowe
    gorsze pod wzgledem mocy czy spalania, nie wspominajac juz o roznicy w
    bezpieczenstwie


  • 17. Data: 2018-03-31 00:14:35
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 21:07:39 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2018-03-30 o 19:47, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>>> www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43592885/volkswa
    gen-s-car-graveyard-in-california
    >>>>
    >>>> Z tego co czytałem - nie są i nie będą na sprzedaż.
    >>>
    >>> W TVN Turbo mówili co innego.
    >>> Mają być naprawione i sprzedane.
    >>
    >> No to by oznaczało że kondycja finansowa VW jest już gorzej niż tragiczna.
    >
    > A nie oznacza to przypadkiem że jeszcze się nie poddali i chcą
    > zminimalizować straty?

    Moim zdaniem to oznacza że właśnie się poddali.
    Producent nowych samochodów zarabia na sprzedaży nowych samochodów.
    A nie jakimś odpicowywaniu i modyfikowaniu używanych.

    W praktyce coś czuję że pójdą na części (w obecnej sytuacji pewnie dla
    handlarza są znacznie więcej warte w częściach niż w całości).

    I sobie VW za drobniaki zaleje rynek, prawie nowymi częściami.
    A sprzedaż nowych części to istotna część zysku koncernów.


    Zresztą dlateog powszechną praktyką jest ubezpieczanie transportu nowych
    pojazdów z klauzują że uszkodzone lecą od razu do kostkarki.
    Dawniej koncerny dopuszczały naprawę i sprzedaż uszkodzonego nowego pojazdu
    taniej - okazało się to być strzałem w stopę i dla koncernu i całej branży.

    Dlatego obecnie załatwia się to tak:
    http://www.poznajemysamochody.pl/index.php/2017/12/1
    4/zlomujemy-samochody-jak-niszczy-sie-nowe-auta/
    (chociaż oczywiście Polak potrafi i jest taki jeden szrot, który ma sporo
    "używanych" części do starych Toyot w stanie fabrycznym, zwłaszcza takich,
    które mogłyby przetrwać zgniecenie koparką - krajobraz na zdjęciach się
    zgadza) ;)


    >> Na początku akcji odkupowania w USA deklarowali że ich stać i wszystkie
    >> auta trafią grzecznie do kostkarki.
    >
    > Nie oni pierwsi deklarowali gruszki na wierzbie.
    > Pytanie dlaczego im uwierzyłeś?

    Nie tyle uwierzyłem, co po prostu przypominam że to deklarowali.
    I nie że się zawiodłem, co wycofanie się z tej deklaracji po prostu
    świadczy o ich stanie finansów.
    Tu temat można ciągnąć dalej i jeśli faktycznie to amerykański sędzia
    pociągnął na dno VW, to może mieć odbicie np. w polityce
    niemiecko-amerykańskiej, a nawet unijno-amerykańskiej.


  • 18. Data: 2018-03-31 00:17:47
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:.
    > Auta w USA są teoretycznie prawie dwukrotnie tańsze niż w Polsce (nowe).

    Bujda na resorach.
    Podaj mi trzy reprezentacyjne przykłady takich aut w USA za 1/2 ceny w
    Polsce...

    > No ale tu trzeba zapłacić akcyzę i podatki...

    Znaczy się porównujesz ceny netto??? To jeszcze ciekawsze... podaj
    przykłady!


  • 19. Data: 2018-03-31 00:23:41
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 22:09:48 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Wiesz, przecież te auta faktycznie tą normę są w stanie spełnić.
    > Problem w tym ile stracą na tym mocy i jak je wycenią.

    No są, tyle że VW jako producent nowych samochodów, powinien zarabiać
    produkując nowe samochody (spełniające normę) i je sprzedając.

    Bo ta sytuacja wygląda jak cięcie gałęzi na której się siedzi, żeby
    pozyskać drewno na opał. Może wiedzą co robią, albo po prostu nie mają
    innej możlwiości, bo tracą płynność finansową.

    > Niemniej złomowanie ich wszystkich, prawie nowych również, byłoby jak
    > dla mnie dużą niegospodarnością.

    Długofalowo sprzedawanie swojego produktu taniej, w stanie
    niepełnowartośiowym jest strzałem w stopę - powodującym obniżenie wartości
    własnych nowych produktów.
    Tu jeszcze będą mieli masowy zalew rynku tanimi częściami w bardzo dobrym
    stanie.


  • 20. Data: 2018-03-31 07:29:12
    Temat: Re: Jak odkupić i przywieźć VW ze Stanów?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-03-2018 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Fri, 30 Mar 2018 22:09:48 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >> Wiesz, przecież te auta faktycznie tą normę są w stanie spełnić.
    >> Problem w tym ile stracą na tym mocy i jak je wycenią.
    >
    > No są, tyle że VW jako producent nowych samochodów, powinien zarabiać
    > produkując nowe samochody (spełniające normę) i je sprzedając.

    W USA już nie zarobi na nowych.
    Jest spalony na wieki.

    >
    > Bo ta sytuacja wygląda jak cięcie gałęzi na której się siedzi, żeby
    > pozyskać drewno na opał. Może wiedzą co robią, albo po prostu nie mają
    > innej możlwiości, bo tracą płynność finansową.
    >
    >> Niemniej złomowanie ich wszystkich, prawie nowych również, byłoby jak
    >> dla mnie dużą niegospodarnością.
    >
    > Długofalowo sprzedawanie swojego produktu taniej, w stanie
    > niepełnowartośiowym jest strzałem w stopę - powodującym obniżenie wartości
    > własnych nowych produktów.

    Tu już nie ma czego obniżać.
    Żeby cokolwiek sprzedać, to i tak musieliby dumpingować ceny.

    > Tu jeszcze będą mieli masowy zalew rynku tanimi częściami w bardzo dobrym
    > stanie.

    Rynek w USA raczej nie wchłonie takiej ilości części, bo jak, skoro duża
    część samochodów do których pasowałyby została właśnie z niego wycofana?
    A logistyka rozkręcania i przerzucania części na inne kontynenty, pewnie
    jest droższa niż pozbycie się tych aut na rynku wtórnym.

    Jeśli udałoby się je opchnąć, to dopiero wtedy jest szansa na zbyt
    części w Stanach.

    No chyba że zastosują wariant łączony, żeby było co naprawiać.....

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: