    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak oceniacie te zdjęcia?
    Date: Thu, 01 Sep 2011 07:53:43 +0200

    On 31 Aug 2011 18:18:39 GMT, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    Bhc7WI/AAAAAAAAEjY/u-ATEQdxTuE/foto_slubna.jpg

    >W domu nie mam Windowsa więc nie mogę sprawdzić, ale o ile pamiętam
    >można gdzieś sobie ustawić roboczy profil monitora w ustawieniach
    >systemowych i IE stamtąd powinien brać dane. Jak ktoś zapomniał to
    >ustawić...
    >
    >http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/ColorPro
    files/Default.html

    >m.

    Eeeee nie ;), większość stron w internecie zeznaje coś podobnego (
    http://gearoracle.com/guides/web-browser-color-manag
    ement-guide/ ):

    ---8<-----------------------------------------------
    -------------------
    Microsoft Internet Explorer
    Internet Explorer 9, released on March 15th 2011, is the first version
    to support color management. Like webKit-based browsers, untagged
    images and page elements are assumed to be on the full monitor gamut.
    All previous Internet Explorer versions aren't color managed.

    There's a key flaw in IE9 color management implementation: Unlike
    Firefox and Safari, the monitor profile is ignored during the color
    conversion. Internet Explorer 9 assumes your display is sRGB and
    ignores any color profile associated with it. This means that IE9
    cannot be trusted for any critical color evaluation and wide gamut
    displays will still show overly saturated images. More information at
    this Luminous Landscape forum topic and also this thread at Adobe.com.

    Ja na szerokogoamutowcu różnice widziałem - potrafiłem ustawić ten sam
    efekt w Safari, FF, rozumiejących CMS programach, tylko nie w IE.
    Może masz zwykły (tj. nieszerokogamutowy) monitor, wtedy IE nie
    odstaje zbytnio.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish