  • 51. Data: 2010-03-09 12:20:06
    Temat: Re: Jak oblać egzamin na PJ?
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Czyli przyznał rację egzaminatorowi. Brawo!

    E tam przyznał rację. A może po prostu zrobił rachunek co ma do zyskania i
    stracenia?

    Jak się nie odwoła to może iść tego samego dnia i zapisać się na kolejny egzamin
    (załóżmy 2-4 tygodnie). Jak nie - to ośrodek ma dodatkowo 30 dni na
    ustosunkowanie się do odwołania. Czyli strata miesiąca, a nie jest wcale
    powiedziane że decyzja będzie pozytywna.

    Dodając wspomniany czas na oczekiwanie mogą wyjść prawie dwa miesiące zwłoki - w
    międzyczasie traci się nieco oswojenie z autem (czyli przydałoby się dokupić
    jeszcze jakieś 2 godziny jazdy po jakieś 40-50 PLN)... a przy odrobinie pecha
    może jeszcze w międzyczasie stracić ważność egzamin z teorii.

    Czyli odwołanie gwarantuje stratę czasu, a pieniężnie co najwyżej w okolicach
    zera. Do zyskania chyba tylko własna satysfakcja.

    pozdrawiam,
    G.

  • 52. Data: 2010-03-09 12:31:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 11:33:58 +0100, neelix napisał(a):

    > Teraz
    > jest okres kiedy mają kiepski ruch w egzaminach

    Oj, polemizowałbym. Kolega się kilka tygodni temu umawiał na kolejny
    termin i ma go jakoś pod koniec kwietnia.
    Inna sprawa że on zaczął robić prawko w sierpniu 2008 i ten termin na
    który się umówił będzie trzecim terminem. Nie zależy mu chyba, mimo że
    twierdzi inaczej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 53. Data: 2010-03-09 13:45:08
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kursant chcąc go ominąć ma do wyboru przejazd po ciągłej. Udaje się jednak
    > zmieścić między linią a zaparkowanym autem. Niestety oblewa za
    > niebezpieczny odstęp od zaparkowanego pojazdu. Gdyby przejechał po linii
    > dostałby po dupie za linię. Niestety to nie pierwszy przypadek kiedy z
    > czyjegoś powodu egzaminator wykorzystuje sytuację i oblewa egzaminowanego.
    > Nie stuknął lusterkami, nie najechał na linię to egzaminator nie powinien
    > otwierać ryja. Co mógł natomiast zrobić? Zawiadomić policję lub SM, a nie
    > udupiać kursanta. Nic dziwnego, że zdające ludziska uciekają z W-wy na

    Pieprzenie. Co powinien zrobić egzaminowany? Włączyć lewy kierunek, najechać
    na podwójną linię aby z bezpieczną odległością ominąć przeszkądę, włączyć
    prawy kierunek i jechać dalej.
    Egzaminowany został oblany, ponieważ tego nie zrobił. Egzaminator miał prawo
    oblać tego kolesia, bo ten chciał być sprytniejszy od egzaminatora.

  • 54. Data: 2010-03-09 13:46:05
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > Powinien się kłócić - to nie była kolumna pieszych ani jednoślad i nie
    > było to wyprzedzanie, więc nie ma arbitralnych limitów. Ocena
    > bezpieczeństwa należy do kierowcy i jak nie zahaczy to jest empiryczny
    > dowód, że pojechał bezpiecznie.

    NIE! Właśnie o to chodzi, że nie zrobił czegoś, co powinen być zrobić by
    egzaminator czuł się 'bezpiecznie'. ;) O to tutaj chodzi.

  • 55. Data: 2010-03-09 13:53:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcus Wright pisze:
    > Pieprzenie. Co powinien zrobić egzaminowany? Włączyć lewy kierunek,
    > najechać na podwójną linię aby z bezpieczną odległością ominąć

    Brednie. Nie wolno najeżdżać na linię ciągłą. I odległość była bezpieczna.

  • 56. Data: 2010-03-09 16:06:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Trzeba uwzględnić fakt, że (pomijając wyjątki) egzaminator to dość
    > odpowiedzialny zawód. Dopuszczenie do ruchu kogoś kto się do tego nie
    > nadaje jest dość istotną decyzją. Nie zawsze da się to sprawiedliwie i
    > obiektywnie ocenić. Z dwojga złego lepiej aby egzaminatorzy byli surowsi
    > niż odwrotnie.

    Ale są jakieś granice absurdu. Jak ktoś umie jeździć, a nie zdaje 10-ty raz
    to chyba coś jest nie tak. Udupić kogoś, bo jazda nie była dynamiczna?
    Kursant nie zdecydował się na wyjazd z parkingu, bo coś jechało. A gdzie
    miał się śpieszyć? Chyba lepiej, że nie utrudnił ruchu i nie stworzył
    zagrożenia. Wrócił do ośrodka samodzielnie i usłyszał taki zarzut. Pozwolono
    przystępować do egzaminu po 30 godzinach. Fikcja dla szczególnie
    uzdolnionych i szczęściarzy? To tylko PJ. Brać się za kierowców, a nie
    hurtowo eliminować kandydatów. Oni stanowią świeżą krew, jeszcze nieskażoną.
    Ja nie mówię, by wszyscy zdawali za 1-szym razem, bo odbija palma i nie
    potrzeba nam nowych debili, ale jak ktoś zdaje 7-dmy raz i oblewa bo taki
    kaprys to jest to bardzo naganne. Im dłużej się zdaje tym większe nerwy i
    zniechęcenie. Zmęczenie materiału.

    > Niekoniecznie tak jest. Czasem egzaminator nie wie co siedzi takiemu
    > kursantowi w głowie. Nie wie czy podjęta decyzja wynika z przemyślenia,
    > czy tak po prostu wyszło. Podzielenie się swoimi wątpliwościami mogło by
    > wystarczyć, bo dałby do zrozumienia, że ogarnia sytuację. Jeśli
    > egzaminator nie jest jakimś burakiem to raczej nie przyczepiłby się do
    > tego.

    Jak siedzi mumia to kursant też boi się odezwać. Jeśli kursant wytłumaczył
    dlaczego tak zrobił to powinien mieć zaliczone. Instruktor przecież uczył
    tak, by nie jeździć po liniach i wysepkach. Skoro nauczył i to wychodzi to
    jie można za to karać.
    neelix

  • 57. Data: 2010-03-09 16:16:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "GB" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ustosunkowanie się do odwołania. Czyli strata miesiąca, a nie jest wcale
    > powiedziane że decyzja będzie pozytywna.

    Zima=egzamin za 2 dni. Strata miesiąca to spadek umiejętności i potrzeba
    doszkalania się.

> [...]
    > pecha
    > może jeszcze w międzyczasie stracić ważność egzamin z teorii.

    To jest ta druga strona odwołania.

    > Czyli odwołanie gwarantuje stratę czasu, a pieniężnie co najwyżej w
    > okolicach
    > zera. Do zyskania chyba tylko własna satysfakcja.

    Wątpliwa satysfakcja. Jak ktoś zdaje n-ty raz to tylko zdany egzamin może
    coś zrekompensować.
    neelix

  • 58. Data: 2010-03-09 16:24:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Któregoś razu jak pojechał na egzamin, to pojechaliśmy za nim, tak że nie
    > wiedział że jedziemy no i obserwujemy jak mu idzie ten egzamin.
    > Na placu wjechał solidnie w słupek, druga próba - przy cofaniu w ten sam
    > słupek. Koniec egzaminu.
    > My oczywiście mu nie powiedzieliśmy że byliśmy, widzieliśmy i czekamy co
    > opowie tym razem.
    > No więc tym razem opowiedział, że egzaminator się na niego uwziął w taki
    > sposób, że gdy ten już wracał z miasta to pieszy wyskoczył mu na pasy tuż
    > przed maskę no i on tak mocno zahamował że zgasł silnik. No i za ten

    Za zgaśniecie silnika na mieście nie oblewają. Można było go nie sprawdzać.
    Jeśli ktoś zdaje n-ty raz i jak coś spieprzy to wie, że to jego wina i nie
    ma pretensji, a nagle uznaje, że było OK to nie ma powodu nie wierzyć.

    > A co do przypadku który opisujesz, to w tej chwili w samochodach
    > egzaminacyjnych są kamery. I nawet ktoś z pms (Adam Płaszczyca?) już
    > przetarł ścieżkę narobienia smrodu egzaminatorowi.

    Wielu chce zdać jak najszybciej, bez zadymy, bez narażania się na odwet. Jak
    się nie udaje bo upierdzielają za byle co to jadą zdawać na prowincję.
    neelix
    neelix

  • 59. Data: 2010-03-09 16:25:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Inna sprawa że on zaczął robić prawko w sierpniu 2008 i ten termin na
    > który się umówił będzie trzecim terminem. Nie zależy mu chyba, mimo że

    Tearz można oblać 2 egzaminy w ciągu 1-go tygodnia.
    neelix

  • 60. Data: 2010-03-09 16:32:28
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 16:25:58 +0100, neelix napisał(a):

    > Tearz można oblać 2 egzaminy w ciągu 1-go tygodnia.

    Można wiedzieć gdzie?
    Tak było jak ja oblewałem moje egzaminy (no, nie do końca, bo miałem
    terminy co tydzień mniej-więcej). A było to 7 lat temu, w okresie
    posuchy po lawinie tych którzy się chcieli jeszcze załapać na egzamin w
    wieku 17 lat, i do tego w zimie (a wtedy do egzaminu podchodzi ZTCW
    mniej osób, swoją drogą nie wiem czemu. ).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138