  • 21. Data: 2013-01-20 14:55:35
    Temat: Re: Jak można przyspieszyć starego laptopa?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > 128MB to chyba norma dla Win98SE
    > WinXP SP1 golutkie na 128MB chodziło baaardzo na siłę...
    > A tu ma być do przeglądania internetu więc SP3 koniecznie

    Przyznaję, że nie kumam, skąd ta konieczność SP3 :).
    SP1 na 128MB chodziło OK (wiem, bo miałem). Na 256 MB już
    dobrze śmigało (sporo grałem na takim zestawie).

    pozdrawiam,
    PK

  • 22. Data: 2013-01-20 15:16:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PK" napisał:

    > Przyznaję, że nie kumam, skąd ta konieczność SP3 :).

    Może niektórzy lubią mieć system aktualizowany na bieżąco z WU lub MU, a
    nie podejrzanej konduity Autopatcherów?

    > SP1 na 128MB chodziło OK (wiem, bo miałem). Na 256 MB
    > już dobrze śmigało (sporo grałem na takim zestawie).

    A teraz 1 GiB dla XP jest "entry level" i nie ma co wspominać starych
    czasów.
    Specyfikacja dla tego laptopa (której niektórym dyskutantom najwyraźniej
    nie chciało się przeczytać) wyraźnie mówi, że ów laptop ma 2 sloty dla
    modułów o wielkości najwyżej 256 MiB i jest to na dzisiaj stanowczo za
    mało dla - cytuję: "przeglądania netu". Zwłaszcza przy tym procesorze. Ta
    maszyna po prostu nie nadaje się do przedstawionego zastosowania i żedne
    leputanie tu nic nie pomoże.

    JoteR

  • 23. Data: 2013-01-20 19:46:25
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "dm" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Tak jak w temacie.Laptop to Toshiba S1800-614,system Windows XP
    > professional,procesor Intel Celeron 1100 MHz,ram 128 MB Sdram.Komputer
    > służy dzieciakom tylko do przeglądania netu,który strasznie go muli.Co
    > mogę rozszerzyć lub jakoś go przyspieszyć?

    zainstaluj win98SE

    erator/

  • 24. Data: 2013-01-20 19:46:32
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > służy dzieciakom tylko do przeglądania netu,który strasznie go muli.Co
    > mogę rozszerzyć lub jakoś go przyspieszyć?

    Dodac RAMu?
    128MB to bardzo malo - daj mu 1GB, ew. 512MB,
    ale zapomnij o Firefoxie, Operze, Flashu, itd- tylko IE i to no flash.

    > Jeszcze jedno pytanie,chciałbym wgrać od nowa system jednak nie posiadam
    > płyty,z tego co widzę to re covery też nie ma,natomiast na obudowie mam
    > nr.seryjny systemu.Istnieje jakaś możliwość aby wgrać ponownie system
    > używając klucza który posiadam?

    Tak - byle jaka plytka z Twoja wersja (pro)
    + odpowiednie oem bios files.

  • 25. Data: 2013-01-20 19:48:12
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Co do reinstalacji - już nie pamiętam jak to wyglądało, ale mało
    > prawdopodobne by się udało.

    Da sie - poczytaj o oem bios files :)

  • 26. Data: 2013-01-20 19:49:15
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > wydatek), postawić system na nowo, nie instalować żadnych Avastów tylko
    > coś lekkiego i powinien jeszcze pochodzić.

    "cos lekkiego"?
    Heh, nawet zbyt duzy hosts bedzie go zamulal.
    Proste - nic kurwa nie instalowac :).

  • 27. Data: 2013-01-20 19:55:01
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > dm napisał, że ma 128 MB. Jeśli dołoży 256 MB to taka ilość pamięci i taki
    > procesor wystarczy do dość wygodnego korzystania z netu w Firefoksie pod
    > MacPupem. Sprawdzone empirycznie.

    xp sp3 - nie wiem ile ramu bierze jadro systemu, takie nieswapowalne.
    ff 17.01 - uruchomiony - 160MB, odpalam wp, klikam pierwszy link - 210MB.
    w takiej sytuacji tylko IE.

  • 28. Data: 2013-01-21 23:32:52
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-19 18:28, M1SLQ pisze:
> [...]

    Problem w tym, że ta Toshiba obsługuje max 512 MB RAM.

> [...]
    > taki procesor wystarczy do dość wygodnego korzystania z netu w
    > Firefoksie pod MacPupem. Sprawdzone empirycznie.

    To jednak dość ograniczone distro. Trochę się ostatnio nastawiałem
    takich starych laptopów z Pentium4M ~2GHz lub PentiumM ~1,2 GHz znajomym
    lekarzom po tym jak NFZ uszczęśliwił ich eWUŚiem i bez minimum 512MB
    nawet tak proste strony jak SZOI/eWUS działają źle. Plus, że dołożenie
    256 MB RAM to tylko ~15 zł i działa znośnie z 512 MB nawet na
    standardowym, ładnym dla oka i przypominającym im Windows Ubuntu 10.04
    LTS z klasycznym gnome i lekko odchudzoną konfiguracją usług, bo IceWM
    itp. były dla nich niestrawne. To ma być jednak klocek do samego
    sprawdzania uprawnień ubezpieczonych, nawet z co bardziej złożonych
    stron do normalnego korzystania z sieci na czymś takim bym nie nie
    chciał - lepiej za ~400-500 zł kupić coś znacznie wydajniejszego, na
    czym korzystanie ze współczesnego WWW nie jest traumatycznym przeżyciem.

    --
    /MB

  • 29. Data: 2013-01-21 23:34:03
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-20 10:41, MadMan pisze:

    > Rozkręcić i sprawdzić ile ma slotów, jak 2 sloty to pewnie 1 GB obsłuży.

    Toshiba na swojej stronie zeznaje, że dla tego modelu max to 512 MB RAM.

    --
    /MB

  • 30. Data: 2013-01-21 23:39:17
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-20 14:55, PK pisze:
    > Przyznaję, że nie kumam, skąd ta konieczność SP3 :).
    > SP1 na 128MB chodziło OK (wiem, bo miałem). Na 256 MB już
    > dobrze śmigało (sporo grałem na takim zestawie).

    Ale pamiętasz to z czasów gdy 128-256 MB było standardem i
    oprogramowanie było pod to pisane. Obecne jego wersje są pisane pod
    komputery z min 1 GB RAM, a byle przeglądarka z kilkoma kartami bierze
    sobie te 256 i więcej RAM. Takie czasy, a z kolei używanie internetu na
    przestarzałych, nie łatanych wersjach OSów i przeglądarek/pluginów to
    IMHO proszenie się o kłopoty. Na gołe WinXP PRO lub z SP1 można sobie
    pozwolić na specyficznej maszynie nie podłaczonej do sieci wykonującej
    konkretne zadanie (np: sterowanie jakąś maszyną) z autorskim
    oprogramowaniem napisanym na tamtą starą wersję OSa i czasem źle
    działającą na SP3.

    --
    /MB