  • 61. Data: 2010-07-30 11:42:16
    Temat: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.07.2010 b...@n...pl <b...@n...pl> napisał/a:

    > Mi się marzy coś takiego. Na kółku e-papier, z możliwością wyświetlania
    > dowolnych ikon i możliwość tworzenia dowolnych programów tematycznych. Z
    > możliwością podpięcia pod każdy program balansu bieli pre odpowiedniego.
    > Przygotowuje sobie przed sesją wszystko, w czasie sesji tylko przekręcam
    > kółko. Nie bawię się w zmiany w czasie sesji. Dla ślubniaków to np byłby
    > ideał.

    Mam c1,c2,c3 na takie zabawy, co prawda nie zmienia wyglądu ikonki,
    ale pozwala zapisać ustawienia i są szybko osiągalne.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 62. Data: 2010-07-30 13:24:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-30 13:42, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Mam c1,c2,c3 na takie zabawy, co prawda nie zmienia wyglądu ikonki,
    > ale pozwala zapisać ustawienia i są szybko osiągalne.
    ty masz, inni nie, za to maja tryby tematyczne, ktorych nie uzywaja, bo
    nie moga ich dostosowac do swoich potrzeb :)
    Ja np mam na kółku tryby tematyczne, ale sa bezuzyteczne bo ustawiaja
    automatycznie AF w tryb matrycowy (czy jak go zwal) a ja uzywam tylko
    centralnego czujnika
    Marx

  • 63. Data: 2010-07-30 17:43:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 30 of Jul 2010 11:47, b...@n...pl wrote:

> [...]
    > pre odpowiedniego. Przygotowuje sobie przed sesją wszystko, w czasie
    > sesji tylko przekręcam kółko. Nie bawię się w zmiany w czasie sesji.

    A jeszcze lepiej odpowiednik komputera plus odpowiednik systemu
    operacyjnego.

    Aparat miałby jedynie optykę, elektronikę i mechanikę, a system
    i soft pod niego utworzony według otwartej specyfikacji standardu.
    Niedługo tak będzie.

    --
    nb

  • 64. Data: 2010-07-30 22:07:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Jankowski" a...@o...wsisiz.ed
    u.pl

    > Macie podobne zdanie i doświadczenia w tym temacie, czy źle kombinuję?

    Bywa, że potrzebny jest AF nie w centrum, ale właśnie gdzieś na skraju
    kadru. Sfotografuj strzelającą armatę. Jeśli uznasz, że zdążysz
    przekadrować w czasie strzelania, to się możesz pomylić, a najciekawsze
    w strzale armatnim jest to, czego nie widać przed wystrzałem, czyli dym
    i ogień wydobywający się z armaty. :)

    Ustawienie konkretnych kilku punktów AF w amatorskiej cyfrówce Canona
    nie jest chyba możliwe -- można wybrać albo wszystkie, albo jeden
    dowolny, albo specjalny tryb z doborem głębi ostrości. Nie wiem,
    jak się ma sprawa w ,,profesjonalnych'' jedynkach z podpiętymi
    eLkami -- ciemnoskóre ;) nieeLki raczej nie dają wielkiego pola
    manewru w ustawianiu przesłony określającej głębię ostrości.

    Być może (wręcz -- chyba) są i ciemnoskóre eLki, ale jakoś nie
    pamiętam ich. Na pewno inni producenci obiektywów nie są tak
    rozrzutni (biel łatwiej odbija, więc łatwiej o niepożądane
    bliki pochodzące od światła odbitego zewnętrznej części
    obudowy obiektywu) i budują profesjonalne szkła opakowane
    w ,,czarne'' (dobrze pochłaniające światło) kolory. Dlaczego
    Canon jest tak pewny siebie i tak rozrzutny -- nie wiem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2010-07-30 22:09:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i...@t...hamstera.pl

    > 2. Robisz zdjęcia ze statywu. Przekadrowanie w ogóle nie wchodzi w grę.

    Nie odpada, ale łatwiej bez przekadrowania. :)
    Przy przekadrowaniu przydatność statywu spada do zera. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2010-07-30 22:34:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Jankowski" a...@o...wsisiz.e
    du.pl

    > No powiedzmy, że wcześniej nie było. To się teraz zapytowywuję po
    > co taki wynalazek, bo w Canonie przy predefiniowanych nastawach są
    > wszystkie i nie idzie z tym nic zrobić. Jakaś światła idea chyba
    > musiała producentowi jednak przyświecać skoro to zrobili.

    Jest jakiś tryb, w którym aparat dobiera GO tak, aby wszędzie (na każdym
    czujniku AF?) było ostro. Nigdy tego nie używałem. :) Być może to ma jakiś
    sens w aparatach mniejcyfrowych niż C 450 D, :) gdzie cwany pomiar pozwala
    na wyliczenie stosownej przesłony -- nie wiem, bo nie używałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2010-07-31 00:51:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JA" i2mvmp$mos$...@i...gazeta.pl

    > Patrzysz i masz fokus tam gdzie patrzysz.
    > EOS 3. 45 pól ostrości wybieranych źrenicą oka.
    > Tam gdzie patrzysz tam się ustawia fokus. Nie ważne
    > czy kadrujesz w pionie czy poziomie. Pole jest na tyle
    > szerokie, że w zasadzie odpada problem przekadrowywania.

    A jak się to ma do patrzenia poprzez okulary? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-07-31 14:35:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-31 02:51:42 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > A jak się to ma do patrzenia poprzez okulary? :)

    Działa i już.
    Kalibrujesz sobie aparat do własnych oczu, czy to z okularami, szkłami
    kontaktowymi, czy zupełnie bez i działa.
    Oczywiście nie działa jak zdejmiesz okulary.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2010-07-31 15:37:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 31 of Jul 2010 16:35, JA wrote:

> [...]
    > kontaktowymi, czy zupełnie bez i działa.
    > Oczywiście nie działa jak zdejmiesz okulary.

    Nie działa również na astygmatyzm. Dlatego w ogóle
    zakończyłem fotografowanie na Zenicie 122 w czasie
    szczytowej jego popularności w PL. Później krótki
    epizod z Lubitielem i znowu nic, póki nie pojawiły się
    wyświetlacze, zwłaszcza te z odchylanym ekranikiem.

    --
    nb

  • 70. Data: 2010-07-31 15:53:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-31 17:37:58 +0200, nb <n...@n...net> said:

    > Nie działa również na astygmatyzm.

    Doprawdy? A próbowałeś, czy tylko tak sobie wymyśliłeś?

    "... nie działa jak zdejmiesz okulary" ma oznaczać, że trzeba sobie
    skalibrować bez okularów. Są trzy kanały kalibracyjne, min na taką
    okazję.