  • 21. Data: 2018-01-02 11:09:22
    Temat: Re: Jak kiedys proszono o Mercedesa...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 10:52, Shrek pisze:

    > Ale przepraszam jaką konkretnie alternatywą?

    Dla zasad funkcjonowania państwa proponowanych przez PiS.

    > Nie - najpierw to trzeba wywalić okupanta,

    I wprowadzić innego? To sztuka dla sztuki. Jak na razie ten okupant ma
    45% twardego poparcia wyborców, dwa razy więcej niż kolejny aspirujący
    do bycia okupantem.

    > bo równie dobrze mogłeś
    > partytzantom za okupacji mówić, że zamiast napierdalać szwabów, powinni
    > rozmyślać nad przyszłym kształtem państwa i konstytucją.

    Istnieje jednak różnica pomiędzy zdobyciem władzy zbrojną napaścią, a
    wygraniem w demokratycznych wyborach, gdzie po 2 latach sondaże
    potwierdzają dalej to poparcie.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-01-02 11:11:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 10:43:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > No patrz, a w całym Kerfurze tylko ocet był. Ach, ci Francuzi...

    Ale jesli bylo, to pod jakim adresem ?

    Peugeot, Citroen i Renault tez mialy przedstawicielstwa ?

    J.

  • 23. Data: 2018-01-02 11:15:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 11:11, J.F. pisze:

    > Ale jesli bylo, to pod jakim adresem ?
    >
    > Peugeot, Citroen i Renault tez mialy przedstawicielstwa ?

    Pytasz się, gdzie za komuny można było przyjść do sklepu, aby kupić
    sobie mercedesa? Z ciekawości - ile masz lat?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-01-02 11:16:57
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > partytzantom za okupacji mówić, że zamiast napierdalać szwabów, powinni
    > rozmyślać nad przyszłym kształtem państwa i konstytucją.

    Pierwszym wałkiem w tym temacie było ustanowienie sędziów za pół roku z
    góry. I tak nie poszli po bandzie, bo czemu nie np. na 5 lat do przodu?
    Co ciekawe - żadne prawo (w tym Konstytucja) nie przewiduje takich
    zachowań, bo normalnemu człowiekowi nie przyszło by to do głowy. Ale
    skoro poruszono kamyczek, to lawina ruszyła - Duda nie podpisał
    nominacji no i mówiąc tekstem z Misia - "co mi zrobicie?". A przecież w
    Konstytucji nie jest napisane, że musi podpisać :-)
    Swoją drogą zapewne po następnych wyborach PiS będzie miał większość
    konstytucyjną i usunie się te zapisy, które sięgają jeszcze komuny.
    Literalne trzymanie się jakichś zapisów, nawet jeśli jest to
    Konstytucja, nie prowadzi do niczego dobrego. Hitlerowcy też mordowali
    zgodnie z prawem - takie mieli wtedy prawo, którego początkiem były
    Ustawy Norymberskie. I co - też nie można tego zmienić, bo mieli to już
    przegłosowane? Albo nie sądzić ludzi za ich czyny?
    T.

    Ps. Wciąż nie mogę się doprosić kogokolwiek, zeby mi kolokwialnie
    wytłumaczył, na czym polegają niezgodności z Konstytucją nowych ustaw.
    To nie jest żadna podpucha - po prostu nie będę się przekopywał przez
    pismo prawników, a jakoś poza krzykiem o "łamaniu Konstytucji" nikt nie
    chce wypunktować tych spraw. Ale jeśli Konstytucja pozwalała na takie
    wałki, jak skazanie Kaczmarka a uwolnienie Sawickiej, to jestem jak
    najbardziej za zmianą...

  • 25. Data: 2018-01-02 11:26:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:15:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Pytasz się, gdzie za komuny można było przyjść do sklepu, aby kupić
    > sobie mercedesa? Z ciekawości - ile masz lat?

    Kupic zagraniczny samochod w sklepie mozna bylo, ale za dolary lub
    bony. Tylko czy pewex mial mercedesy w ofercie .. raczej nie.

    Ale przedstawicielstwo to co innego.
    Poza tym chyba troche/kilka tych mercedesow jezdzilo na tasowkach, to
    czesci musialy byc.

    J.

  • 26. Data: 2018-01-02 11:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:09:16 +0100, T. napisał(a):
    > W dniu 2018-01-02 o 10:37, J.F. pisze:
    [...]
    > To, że podano takie źródło nie oznacza wcale, że to mercedes puścił
    > farbę. W interesie komuchów było skłócanie wszystkich ze wszystkimi.
    > Mogła to być prowokacja, żeby ludzie sądzili, że to firma upubliczniła
    > te listy.

    Mogla.

    > Mocna w to wątpię - raczej podejrzewam cenzurę na poczcie.

    Wysoce prawdopodobne.

    > Ps. Mój kuzyn wysyłał prośby o foldery z samochodami. Pisał na adresy
    > firm na Zachodzie - co ciekawe - zwykle mu przysyłali.

    Przysylali.
    Ale internetu nie bylo - wiec ten adres byl pewnym problemem.

    J.

  • 27. Data: 2018-01-02 12:22:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 11:09, Liwiusz pisze:

    > Dla zasad funkcjonowania państwa proponowanych przez PiS.

    A co za różnica, skoro to pis ma władzę i _wszelkie_ zasady ma w dupie?

    > I wprowadzić innego? To sztuka dla sztuki. Jak na razie ten okupant ma
    > 45% twardego poparcia wyborców,

    Raczej koło 40. Do zmiany konstytucji potrzeba większości
    konstytucyjnej, więc póki tyle nie ma, to ma zasrany obowiązek
    przestrzegać obecnej. Tyle że ma w dupie co mu wolno a co nie, bo uważa
    że wolno mu wszystko. Więc dyskusja z nim ma tyle sensu co rozmowa o
    kodeksie karnym z dresem z bejzbolem.

    > dwa razy więcej niż kolejny aspirujący
    > do bycia okupantem.

    Gwoli ścisłości, to raczej należy liczyć do dwóch następnych.

    > Istnieje jednak różnica pomiędzy zdobyciem władzy zbrojną napaścią,

    Istnieje, niemniej to co robi obecnie okupant jest bezprawiem i nie ma
    co do tego przykładać cywilizowanych metod dyskusji.

    > wygraniem w demokratycznych wyborach,

    I demokratyczne reguły mówią co im w związku z tym wolno, a czego nie.
    Obchodzić konstytucji im nie wolno, więc skoro to robią to jest to jak
    "ale" w zdaniu - kasuje wszysko co było poprzenio. I stawia ich w
    kolejce do trybunału stanu a prezesa do w kolejce do sądu powszechnego.
    Dlatego tak bardzo walczyli o przejęcie sądownictwa

    > gdzie po 2 latach sondaże
    > potwierdzają dalej to poparcie.

    Jakby byli tacy tych sondażów pewni, to by zrobili wybory i sobie
    konstytucję "na legalu" zmienili. A skoro kombinują obchodząc
    konstytucjię i gdzebiąc przy ordynacji, to zanczy że w te swoje sondaże
    to nie bardzo sami wierzą.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-01-02 12:26:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 11:16, T. pisze:

    > Ps. Wciąż nie mogę się doprosić kogokolwiek, zeby mi kolokwialnie
    > wytłumaczył, na czym polegają niezgodności z Konstytucją nowych ustaw.

    Sądy i trybunały są władzą odzielną i niezależna.

    Można dyskutować czy wcześniej było ok, ale sytuacja gdzie prezesów
    sądów wybiera prokuratort generalny i minister w jednym na pewno nie
    spełnia tego warunku w sposób oczywisty.

    Ponadto jak kadencja ma mieć 5 lat, to znaczy pięć lat a nie pięć lat
    lub aż prezes "wygasi".

    PS - konczę - nie zauważyłem, że to pms nie pręgierz;)

    Shrek

  • 29. Data: 2018-01-02 13:25:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:22:08 +0100, Shrek napisał(a):

    > Raczej koło 40.

    Tak w ogole, to 18%.
    Wyniki ze strony PKW cos tajemniczo zniknely, ale o ile pamietam, to
    na PiS glosowalo niecale 6mln osob z 30 mln uprawnionych.

    >Do zmiany konstytucji potrzeba większości
    > konstytucyjnej, więc póki tyle nie ma, to ma zasrany obowiązek
    > przestrzegać obecnej.

    Dokladnie - konstytucja ma chronic przed tymi, co maja 51% i mysla, ze
    im wszystko wolno.

  • 30. Data: 2018-01-02 13:41:49
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:47:22 +0100, J.F. napisał(a):

    > [...]
    >
    > Mogla.

    > Wysoce prawdopodobne.

    > Przysylali.
    > Ale internetu nie bylo - wiec ten adres byl pewnym problemem.

    Podpowiem, że problemem był nie tylko adres, ale także treść listu w obcym,
    zachodnim języku.

    Zarówno jedno, jak i drugie (adresy i treści "próśb") krążyło, wielokrotnie
    przepisywane z błędami, pocztą pantoflową pomiędzy dzieciakami w
    szkołach...

    --
    Yakhub