  • 1. Data: 2009-09-03 10:44:07
    Temat: Jak jest zbudowana elektrycznie matryca lcd
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Bełkot w stylu komórki z ciekłym kryształem sterowane poprzez elektrody ...
    każdy zna. Ale czy ktos się orientuje jak to jest wykonane fizycznie. Co to
    za elektrody, jak są podłączone, jak wygląda "rysowanie" obrazu, aktywny
    jest tylko jeden punkt (multiplex) czy "świecą się" wszystkie, a może przy
    każdym subpixlu jest kondensator i jego ładunek jest odświeżany. Jeżeli tak
    co z czego są te kondensatory, że ich nie widać i w jakim procesie się to
    "montuje".

    Nie odrabiam pracy domowej po prostu codziennie oglądam telewizję na lcd i
    się zastanawiam jak to działa.

    PC

  • 2. Data: 2009-09-03 12:00:15
    Temat: Re: Jak jest zbudowana elektrycznie matryca lcd
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    Tutaj masz fajnie opisane co i jak:
    http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/Vikuiti1
    /BrandProducts/secondary/optics101/
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-03 12:12:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie odrabiam pracy domowej po prostu codziennie oglądam telewizję
    > na lcd i się zastanawiam jak to działa.

    Telewizja, czy raczej duze [tzn wielopikselowe] matryce to osobny
    dzial w LCD.
    Matryca w TV zapewne jest TFT
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_film_transistor_li
    quid_crystal_display