  • 1. Data: 2012-02-22 13:40:20
    Temat: Jak i czym pomalować stalowe felgi?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Sprawa pozornie prosta:

    Stalowe czarne felgi wymagają pomalowania - sporo już na nich rdzy.

    Rok temu kupiłem więc farbę do rdzy, oskrobałem drucianą szczotką felgi
    i przemyłem, po czym pomalowałem.

    Po roku - efekt jest mizerny - pełno nowej rdzy.

    Powiedzcie, jak to zrobić lepiej.

  • 2. Data: 2012-02-22 13:45:21
    Temat: Re: Jak i czym pomalować stalowe felgi?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 22 Feb 2012 13:40:20 +0100, Marcin N wrote:

    > Powiedzcie, jak to zrobić lepiej.

    Piaskowanie i malowanie proszkowe.
    Inaczej raczej nie ma szans na przyzwoicie wyglądające felgi.

  • 3. Data: 2012-02-22 13:48:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 13:40, Marcin N pisze:
> [...]
    > i przemyłem, po czym pomalowałem.
    >
    > Po roku - efekt jest mizerny - pełno nowej rdzy.

    Oddać do wypiaskowania, pomalować dobrym podkładem na to czarny lakier z
    pistoletu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2012-02-22 13:49:05
    Od: Jacek <n...@g...com>

> [...]
    >
    > Stalowe czarne felgi wymagają pomalowania - sporo już na nich rdzy.
    >
    > Rok temu kupiłem więc farbę do rdzy, oskrobałem drucianą szczotką felgi

    Bo się dałeś nabrać na reklamy.
    NIE MA farby na rdzę. Nie ma i nie będzie. Każda reakcja chemiczna ma
    swoje prawa i nie wymagajmy, żeby 50 mikrometrowa warstwa farby
    zawierającej dajmy na to 15% substancji reagującej z rdzą mogła
    zneutralizować coś więcej niż rdzawy nalot.
    Oddaj felgi do piaskowania i malowania proszkowego. Koszt ok 50 zł.
    W tej cenie można znaleźć całe felgi w dobrym stanie.
    Jak za drogo, to pomaluj jakimś podkładem reaktywnym np. Malrust i na to
    dowolny lakier. Licz się z tym, że nie będzie to zrobione na lata.
    Najważniejsza rzecz, to dobre wyczyszczenie stali przed malowaniem. Nie
    doczyścisz - nie oczekuj cudu.
    Jacek

  • 5. Data: 2012-02-22 21:10:05
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Powiedzcie, jak to zrobić lepiej.

    zardzewiałe felgi trzeba wyrzucić albo piaskować, dokładne czyszczenie
    wiertarką też jest wykonalne, później podkład "minia" i 2 warstwy
    hammerait + bezbarwny

    kiedyś miałem czas i warunki i takie coś zrobiłem, trwałość jak nowe
    albo i lepiej, chyba z 5 lat był stan bardzo dobry

    najlepiej kupić nowe i od razu porządnie zakonserwować (jw)

  • 6. Data: 2012-02-22 21:22:28
    Od: -wytnij- <"qnick(-wytnij-)"@interia.eu>

    W dniu 2012-02-22 13:49, Jacek pisze:
    > Koszt ok 50 zł.

    Tyle to płaciłem jak kupowałem felgi już odnowione 5 dych /sztuka, a nie
    tylko za malowanie, ale to było 2 lata wstecz :)

  • 7. Data: 2012-02-22 23:42:07
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "-wytnij-" <"qnick(-wytnij-)"@interia.eu> napisał w wiadomości

    > Tyle to płaciłem jak kupowałem felgi już odnowione 5 dych /sztuka, a nie
    > tylko za malowanie, ale to było 2 lata wstecz :)

    Felgi są w różnych rozmiarach. Cena felgi 13" będzie inna niż 17".

  • 8. Data: 2012-02-22 23:51:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 22 Feb 2012 23:42:07 +0100, Iksinski wrote:

    > Użytkownik "-wytnij-" <"qnick(-wytnij-)"@interia.eu> napisał w wiadomości

    > Felgi są w różnych rozmiarach. Cena felgi 13" będzie inna niż 17".

    Zależy gdzie to będziesz malował.
    Jak w firmie zajmującej się renowacją felg, no to cena za malowanie 17"
    alufelgi może być nawet 2-3x wyższa niż 13" stalówki (na zasadzie dobrania
    ceny do możliwości klienta, a nie do skomplikowania roboty)

    Ale wystarczy iść do filmy malującej proszkowo elementy stalowe i tam wtedy
    felga to felga. Bo na taką 17" wcale dużo więcej piasku i farby nie pójdzie
    niż na 13" - praktycznie ta sama robota, to i ta sama cena.
    Może za jakieś wielkie felgi trochę więcej.
    W każdym razie ja płaciłem tyle samo za alu 17" i za stal 13"

    Z tą różnicą że do "renowacji felg" jedziesz samochodem i odbierasz
    samochód, tyle że z odmalowanymi felgami.
    Do "malowania proszkowego" musisz zanieść gołe felgi i odbierzesz też gołe
    felgi (czyli proces zakładania i zdejmowania musisz ogarnąć osobno).

  • 9. Data: 2012-02-23 09:02:40
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Zależy gdzie to będziesz malował.

    Zauważyłeś, że odniosłem się do ceny _felg_, a nie ich malowania? ;-)

  • 10. Data: 2012-02-23 11:20:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 23 Feb 2012 09:02:40 +0100, Iksinski wrote:

    > Zauważyłeś, że odniosłem się do ceny _felg_, a nie ich malowania? ;-)

    Nie zauważyłem :)