  • Data: 2014-08-12 07:41:37
    Temat: Re: Jak głowica do statywu?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Dienstag, 12. August 2014 06:19:29 UTC+2 schrieb astro:
    > Marek wrote in <news:ls8md5$hqc$1@node2.news.atman.pl>

    > Niedawno kupilem za 92.50zl glowice kulowa Triopo RS-3.
    >
    > Potrzebowalem glowicy o duzej nosnosci, ktora bedzie podstawa do malego
    >
    > statywu stolowego, zamiennie z umieszczaniem jej na statywie geodezyjnym
    >
    > (oczywiscie wieksze obciazenia musialaby zniesc tylko na tym drugim).
    >
    > Prawodpodobnie posluzy tez do budowy statywu kompensujacego ruch dobowy
    >
    > nieba "Fastron".

    > www.astrofizyka.info

    no dobrze , tylko po co drapac sie prawa reka w lewe ucho skoro...
    istnieja calkowicie autmatyczne glowice z napedem elektrycznym , pozwalajace sledzic
    niebo, dowolnie programowalne , o bogatym wyposazeniu dodatkowym , a potrafiace
    kosztowac mniej niz niejdna glowica mechaniczna znenego producenta np.:
    http://www.teleskop-austria.at/shop/index.php?lng=de
    &m=2&kod=mont-fot-mfs-tr