  • 31. Data: 2012-02-27 17:29:40
    Temat: Fwd: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-02-2012 o 14:55:21 kogutek <s...@g...skasuj-to.pl>
    napisał(a):

    > Po co pierdolisz jak nie wiesz.
    Ty sam nie wiesz, wszędzie się troll-u wsadzasz z twą pseudowiedzą.
    Człowiek potrafi dać sporo mocy, kolarz przeleciał samolotem
    kanał LaManche oczywiście napędzanym siłą mięśni jego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2012-02-27 17:46:05
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    >Ktoś kiedyś mierzył moc kota (takiego mruczka domowego, tyle że w
    >sytuacji,
    >że mu się chciało) -- wyszedł spory ułamek konia (mechanicznego), nie
    >pamiętam czy 0,2 czy 0,45 czy jeszcze inaczej. Na temat eksperymentów
    >z drobiem nic mi nie wiadomo, ale podejrzewam, że faktycznie mogą to
    >być
    >słabe wyniki.

    Ale jakim drobiem - kura domowa, strusiem czy golebiem ?

    Ktos to kiedys podsumowal - ptak - zwierze stworzone do latania. Same
    miesnie ..

    J.

  • 33. Data: 2012-02-27 18:01:57
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.02.2012 14:55, kogutek wrote:
    > 750W ma koń jak ma ruszyć z miejsca wóz. Potem do dwustu może
    > dłużej dać.

    Ej, a czy 756W (1KM) to nie jest moc ciągła konia na wale kieratu?
    Nie wiem jaką moc chwilową ma koń, ale chyba tu ktoś konia w akcji
    (choćby zrywka drzewa) nie widział.
    Natomiast jeśli chodzi o rower (troszkę jeżdżę) to podtrzymuje - 250W
    moc ciągła kolarza (nie dotyczy L.Armstronga ;)), 150 - 200W IMHO każdy,
    komu rower nie zgnił powinien _chwilowo_ pociągnąć. 20W - to może
    pozwoli się rowerowi ledwie toczyć po płaskim i bez wiatru.

    Mirek.

  • 34. Data: 2012-02-27 18:13:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale jakim drobiem - kura domowa, strusiem czy golebiem ?

    Chodzi mi o takie, co chodzą po gumnie, stroszą piórka i pieją
    z zachwytu nad sobą.

    > Ktos to kiedys podsumowal - ptak - zwierze stworzone do latania.

    Te akurt kiepsko latają. Pewnie im się zdaje, że stworzone do
    wyższych celów.

    > Same miesnie ..

    No właśnie. Same. Ale może na rosół się nada.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2012-02-27 19:47:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wacek <roman221@ poczta.onet.pl> napisał(a):

    > kogutek nie strosz grzebienia, bo "Desoft" ma zupełną rację!!!
    > z prostego testu w wbieganiu po schodach i podstawieniu do podstawowych
    > wzorów z fizyki zobaczysz ze zwykły cherlak daje 0.5kW w samych nogach, więc
    > ktoś wysportowany spokojnie 1kW pociągnie i to przez całkiem spory okres,
    > a te testy co widziałeś to pewnie liczyły ale sprawność tej produkcji prądu
    > a nie moc kolarza!

    Przez ile czasu da te 0,5kW? I jak to liczysz? Czy przez dwie godziny cherlak
    da radę te 0,5 kW produkować. Czyli prościej czy da radę przy umownej
    sprawności prądnicy 100% wyprodukować 1kWh?

  • 36. Data: 2012-02-27 20:10:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    kogutek pisze:

    > Przez ile czasu da te 0,5kW? I jak to liczysz? Czy przez dwie godziny cherlak
    > da radę te 0,5 kW produkować. Czyli prościej czy da radę przy umownej
    > sprawności prądnicy 100% wyprodukować 1kWh?

    Wtrące swoje 3gr, czyli taki przykład:
    Ważę 80kg, wchodząc po schodach o 1m (4-5 schodków), zwiększam swoją
    energię potencjalną o E=mgh, czyli około 785J. Jeżeli zrobię to w czasie
    1s, będzie to moc 785W właśnie. Teraz pytanie, jak długo można wchodzić
    po schodach w tempie 1m/s? Na początku problemu nie ma, ale ktoś
    niewytrenowany pokona kilka(naście) pięter i będzie miał dosyć. Ktoś
    inny być może da radę przez kilkanaście minut. Gdyby zamiast schodów
    zrobić takie wielkie koło, jak dla chomika, nawet ze schodkami w środku,
    to zachowanie podobnego tempa teoretycznie powinno dać te 785W z
    prądnicy o sprawności 100% :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 37. Data: 2012-02-27 20:30:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    > rowerzysta dysponuje mocą rzędu 200W.
    > Popatrz na silniki do rowerów: te 250W to takie niezbędne minimum.

    I taki niedzielny jak to zwykłe dynamo włączy to wyraźnie w nogach czuje
    że inaczej mu się jedzie...

    --
    Darek

  • 38. Data: 2012-02-27 20:34:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > A Watt nie mierzyl jak kon woz rusza, tylko ile wody i wegla potrafi
    > wyciagnac z kopalni na powierzchnie.

    I to przez pół dnia bez większych przerw - czyli moc średnią
    długookresową...

    --
    Darek

  • 39. Data: 2012-02-27 20:54:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 21:10:36 +0100, ajt napisał(a):
> [...]
    > niewytrenowany pokona kilka(naście) pięter i będzie miał dosyć. Ktoś
    > inny być może da radę przez kilkanaście minut.

    http://www.travelforum.pl/usa/9077-nowy-jork-bieg-po
    -schodach-na-szczyt-empire-state-building.html

    320m w 10 minut.

    Jesli dobrze pamietam, to ja w gorach w 10 minut wspinam sie o 100m.
    Ale ja niewytrenowany jestem i kondycje mam juz bardzo slaba :-(
    a i tak to jest jakies 160W, dostepne przez kilka godzin ..

    J.

  • 40. Data: 2012-02-27 23:48:35
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Teoria mowi ze do ruszenia wcale mocy nie trzeba, albo niewielka :-)

    Powiedz to mojemu samochodowi. Jak ruszam to miernik chwilowego zużycia paliwa
    poza zakres wychodzi. A ma go do 49 litrów na setkę. A jak jadę setką to
    pokazuje niecałe 9 litrów. Im bardziej teoria nie zgadza się z rzeczywistością
    tym gorzej dla rzeczywistości.